کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیشنهاد جالب سید حسن نصرالله به تروریست ها در سوریه

29 اسفند 1395 ساعت 8:31


گروه سیاسی جهان نیوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) درباره آن حضرت و همچنین در بخش‌های دیگر درباره مسائل سیاسی داخلی و منطقه‌ای، به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این مراسم، که در مناطق مختلف لبنان و در مراسمات مختلف به طور زنده پخش می‌شود رهبر مقاومت لبنان، دو دو بخش کلی سخنان خود را پیش گرفت. در بخش اول درباره مسائل سیاسی و در بخش دوم درباره میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و شخصیت ایشان، به ایراد سخنرانی پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدا با خوش آمد گویی به حاضران و تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) به تمامی مادران و همسران شهدا و مبارزین در لبنان، سوریه، یمن، افغانستان و در همه میدان‌های مقاومت، تبریک گفت.

به گزارش جهان نیوز، گزیده مهمترین سخنان سید حسن نصرالله به شرح ذیل است:

* سازمان ملل هنگامی که آمریکا او را تهدید به قطع کمک مالی کرد، سست شد و این اتفاق جدیدی نیست و ما به عینه کرنش سازمان ملل دربرابر آمریکا و اسرائیل را دیدیم.

* عقب‌نشینی دبیرکل سازمان ملل در برابر فشارها در رابطه با این گزارش چیز جدیدی نیست و دبیرکل سابق نیز در برابر فشارها کرنش می‌کرد و گزارشی که درباره جنایت‌های عربستان در یمن بود را باز پس گرفت. ما می‌بینیم که این سازمان در برابر آمریکا خاضع و ذلیل است و ضعیف‌تر از آن است که بتواند از حقیقت دفاع کند.

* در این روزهایی که باقی مانده است باید قانون انتخابات را به نحو احسنی تصویب کنیم و موضع اصولی ما نیز مشخص است. ما قانونی را پیشنهاد می‌کنیم که دائمی باشد و آنچه چیزی را می‌خواهیم که برای همه مردم لبنان و همه گروههای اقلیت عادلانه باشد و این مورد را هم باید گفت که مشارکت وسیع در شورا  و همچنین لزوم برقراری عدالت به نفع منافع کشور است.

* همه کسانی که در ابتدای حوادث این کشور به عنوان دوستان سوریه جمع شدند و علیه آن توطئه کردند و بر امکان سیطره بر این کشور طی دو ماه حساب باز کردند، امروز در برابرشان یک حقیقت تلخ وجود دارد و آن ناامیدی و شکست است همه این کشورها به شکست رسیدند.

* در طول شش سال دهها میلیارد از ثروت جهان عرب هزینه شد. ترکیه، فرانسه و انگلیس پولی خرج نکردند اما از اموال جهان عرب خرج شد و این پول می‌توانست فقر را از مردم عرب و گرسنگی را از سومالی بزداید و می‌شد کارهای بسیاری کرد.

*هزاران تن کالا در سوریه صرف شد و هزاران نفر برای جنگ به سوریه آمدند تا سوریه را ساقط کرده و از محور مقاومت خارج کنند اما امروزه نتیجه این کارها مشخص و برای آنها نا امیدانه و عقب‌گرد است.

* داعش در عراق در پایان عمر خود قرار دارد و در سوریه نیز آینده سیاسی و نظامی برایش نمانده است و عملیات انتحاری نشان از شکست استراتژیک و نظامی است و این یک انتقام محسوب می‌شود و نه جنگیدن و این همنا آینده داعش و النصره است.

* جبهة النصره امروزه از سیو همه از جمله آمریکا، ترکیه و روسیه بمباران می‌شود و من جبهه النصره بداند که پس از آنکه سوریه را نابود کردید، امروز بیدار شده‌ و متوجه شده‌اید که آمریکا شما را فریب داده است.

* امروزه این طرح استکباری و تسلط بر سوریه شکست خورده و سوریه پیروز شده است و داعش و النصره و گروههای تکفیری رو به شکست هستند و الان تنها مسأله زمان آن مطرح است. بقیه گروههای معارض نیز در بین سفارت‌خانه‌ها و سازمان‌های اطلاعاتی سرگردان هستند و همانند گروگان در دست برخی کشورها قرار گرفته‌اند.

* سید حسن نصرالله با خطاب به تروریست ها در سوریه: به تمام کسانی که در سوریه در جبهه دشمن می‌جنگند می‌گویم که این طرح شکست خورده است. نتانیاهو به مسکو رفته و به پوتین متوسل شده است؛ چرا که از شکست داعش می‌ترسد و شکست داعش شکست خود اوست. چه بدانید و چه ندانید شما در جبهه آمریکا و اسرائیل می‌جنگید؛ آیا این حجم خونریزی کافی نیست؟ من از شما دعوت می‌کنم که سلاح را بر زمین گذاشته و از جبهه امریکا و اسرائیل به سوی جبهه مقاومت خارج شوید و هنوز هم می‌شود این کار را کرد.

 


کد مطلب: 508110

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/508110/پیشنهاد-جالب-سید-حسن-نصرالله-تروریست-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com