جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
اردوغان از زبان ترکی؛

سوءاستفاده جدید/ اردوغان به زبان ترکی هم رحم نکرد

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 508058
اردوغان به دنبال پیشوا شدن در کشورهای ترک‌زبان/اردوغان با این سیاست قصد دارد که رأی قشر خاکستری را تحریک و به‌سوی سبد رأی حزب و اصلاحاتش جذب نماید و خود را فردی ملی‌گرا و طرفدار ترکیه معرفی کند.
سوءاستفاده جدید/ اردوغان به زبان ترکی هم رحم نکرد

به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، چند روز پیش تورگول معاون ریاست جمهوری ترکیه طی خبری از تلاش‌ها و حمایت‌های اردوغان برای تشکیل کمپینی جهت نامیدن سال 2017 به نام «سال زبان ترکی» خبر داد.

تورگول ضمن اعلام این خبر افزود که مقامات رسمی ترکیه به‌ویژه شخص رجب طیب اردوغان بیانه‌ها و کمپین‌های
فراوانی در مسیر تحقق سال 2017 به عنوان سال «زبان ترکی» به کار خواهند بست.


او با تأکید بر عزم ترکیه برای عملی شدن این اقدام از تلاش‌های فراوان اردوغان و زحمات او در این مسیر تقدیر کرد. البته نمایش این‌گونه سیاست‌ها از سوی اردوغان که سابقاً تلاش می‌نمود خود را به عنوان رهبر و پیشوای جهان اسلام معرفی نماید و ترکیه را سردمدار آن بنامد؛ بیانگر تلاش عمیق حزب عدالت و توسعه برای تحریک عواطف و احساسات ترک‌ها در راستای حمایت همه‌جانبه از حزب و به‌ویژه رفراندوم 16 نیسان است.
در واقع اردوغان با این سیاست قصد دارد که رأی قشر خاکستری این کشور را تحریک و به‌سوی سبد رأی حزب و اصلاحاتش جذب نماید. لیکن بیان این سیاست‌ها از سوی معاون ریاست جمهوری اردوغان، از سیاست‌های پنهان او برای معرفی خود به عنوان پیشوای کشورهای ترک‌زبان (کشورهای ترک‌زبان حوزه دریای خزر) نیز پرده برمی‌دارد؛ بنابراین نمایش این نوع سیاست‌ها و تلاش برای پخش گسترده آن در عرصه‌های بین‌المللی از یک‌سو از فتنه‌های پنهان اردوغان برای رهبری کشورهای ترک‌زبان و علاقه او به بسط نفوذ خود به کشورهای حوزه دریای خزر و از سوی دیگر از نقشه او برای بالا بردن محبوبیت خود و سبد رأی اصلاحات 16 نیسان پرده برمی‌دارد. چراکه قبلاً اردوغان از اختلافات خود با هلند و آلمان استفاده نموده و مخالفان اصلاحات قانون اساسی را افرادی وابسته نامیده بود. پس اردوغان با این سیاست می‌خواهد به مردم ترکیه بفهماند که برخلاف مخالفان اصلاحات که به خارج وابسته‌اند او فردی کاملاً ملی‌گراست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *