جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نتایج سرشماری نفوس نگران‌کننده است

سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 507634
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نتایج نگران‌کننده سرشماری نفوس، گفت: مجلس و دولت باید مسئله کاهش رشد جمعیت کشور را جدی بگیرند و الّا به جایی می‌رسد که قابل علاج نیست.
نتایج سرشماری نفوس نگران‌کننده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان در تذکری شفاهی با اشاره به انتشار نتایج سرشماری نفوس، آمار بخش جمعیتی آن را مورد نگرانی برای کارشناسان خواند و گفت: تنزل نرخ رشد جمعیت کشور به سود نظام اسلامی نیست.
وی از گزاره‌های هشداردهنده در تحلیل نتایج سرشماری سخن گفت و با اشاره به اینکه نرخ رشد جمعیت از 1.29 در سال 90 به 1.24 در سال 95 و کاهش تعداد اعضای خانوارها از 3.5 به 3.3 خاطرنشان کرد: گروه سنی 25 تا 29 سال با سیر کاهشی و گروه سنی 30 سال به بالا با روند افزایشی مواجه بوده است.
پژمان‌فر با ذکر این نکته که میانگین سنی جمعیت ایرانی طبق سرشماری نفوس از 27 سال در سال 90 به 30 سال در سال 95 رسیده و ایرانیان 3 سال پیر شده‌اند،‌ گفت: خانواده‌های بدون فرزند یا تک‌فرزند در این 5 سال 2 درصد افزایش یافته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه بحران جمعیت در کشور با این روند به جایی خواهد رسید که قابل علاج نیست، از مجلس و دولت خواست این مسئله را جدی بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *