جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳

تشدید سیاست‌های ریاضتی در عربستان

يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 507296
منابع عربستانی اعلام کردند که به دلیل بحران اقتصاد این کشور دولت ریاض قصد دارد سیاست‌های ریاضتی جدیدی را در پیش بگیرد. از جمله این اقدامات، وضع مالیت‌های جدید و افزایش قیمت‌ کالاها از اواخر سال 2017 است.
تشدید سیاست‌های ریاضتی در عربستان
 به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، روزنامه مستقل رأی الیوم، دولت عربستان به سیاست افزایش قیمت و اخذ مالیات‌ تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داد و قصد دارد بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ پرداخت مالیات را بر تبعه‌های خارجی در این کشور نیز تحمیل کند. همچنین ریاض قصد دارد از سپرده‌های مالی اتباع خارجی در سال ۲۰۱۷ هم مالیات کم کند.

روزنامه رأی الیوم به میزان افزایش پیش‌بینی شده قیمت‌ها در عربستان در نتیجه تحمیل مالیت‌های جدید دست یافته است. براساس گزارش این روزنامه، در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ قیمت نوشابه تا ۵۰ درصد و قیمت نوشیدنی‌های انرژی‌زا حدود ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت.

اما در سه ماه سوم سال ۲۰۱۷ قیمت آب افزایش خواهد داشت. قیمت بنزین و گازوئیل نیز حدود ۳۰ درصد افزایش خواهند داشت. قیمت برق نیز با افزایش مواجه خواهد بود.

سه ماه اول سال ۲۰۱۸ نیز قیمت کالاهای لوکس پنج درصد افزایش خواهد داشت. همچنین تحمیل مالیات بر دستمزدها و درآمد در سال ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

عربستان تنها جیب شهروندانش را برای مقابله با فروپاشی اقتصادی هدف قرار نخواهد داد بلکه اتباع خارجی نیز شامل سیاست ریاضتی خواهند بود. آن‌ها نیز از سه ماه اول سال ۲۰۱۸ باید مالیات بدهند که از ۴۰۰ ریال سعودی آغاز شده و در سال ۲۰۲۰ به ۸۰۰ ریال می‌رسد.

فروپاشی اقتصاد عربستان در پی جنگ این کشور در یمن و حمایت مالی از مخالفان سوری تشدید شده است. شهروندان عربستانی به خوبی می‌دانند که در صورت ادامه جنگ این کشور در جبهه‌های خارجی، فروپاشی اقتصادشان همچنان ادامه خواهد داشت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *