جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

هیچ جنگنده‌ای نمی گوید فشنگم خالی است

جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 506947
مدیر مسئول سابق روزنامه جام جم گفت: اقرار به ضعف ها در تریبون‌ها، ما را در موضع ضعف و دشمن را در موضع برتری قرار می‌دهد.
هیچ جنگنده‌ای نمی گوید فشنگم خالی است
به گزارش جهان نيوز بیژن مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت پنهان کردن ضعف‌های درونی کشور از دشمنان اظهار کرد: برای همه ما روشن است که جمهوری اسلامی ایران همواره با دشمنانی درگیر بوده است ، دشمنی با نظام ما سی و چند سال است ادامه پیدا کرده و می‌دانیم ادامه هم خواهد داشت.
وی ادامه داد: در عین حال که ما با دشمنان متعددی روبرو هستیم خودمان هم دغدغه‌های فراوان و ضعف‌هایی داریم که مشغول آن می‌شویم، اما مهم آن است که بدانیم هیچ کس در جنگ نمی‌گوید که قوی نیست یا سلاح ندارد یا فشنگ اش خالی است.
این فعال رسانه‌ای سابق همچنین گفت:‌ شما فکر کنید که دو سنگر روبروی هم قرار دارند یکی رو به دشمن‌اش فریاد می زند که فشنگ من خالی است آیا این جنگ دیگر برابر می‌شود؟ مثال چنین شرایطی زمانی رخ می‌دهد که ما در تریبون‌های‌مان می‌گوییم منابع و ذخایرمان خالی است یا نفت‌مان را نمی‌توانیم بفروشیم.
وی گفت:‌زمانی بود که می گفتیم تحریم‌ها تنها بیست درصد شرایط اقتصادی ما را تهدید می‌کند و مشکلات ما ربطی به تحریم‌های دشمنان ندارد؛ حالا در همین وضعیت فکر کنید عده‌ای بگویند که هشتاد درصد وضعیت اقتصادی ما از تحریم‌ها تاثیر گرفته و شرایطمان بد است . می دانیم کسی که ضعف‌هایش را جار می‌زند دیگر نمی‌تواند از موضع قدرت حرف بزند.
مقدم در همین رابطه تصریح کرد: آیا این افراد با بیان چنین صحبت هایی دیگر می‌توانند پای مذاکره برابر بنشینند و دستاوردهایی را هم  کسب کنند؟ به نظر من صحبت های مقام معظم رهبری به چنین موضوعاتی اشاره داشته است . اعتراف به ضعف‌ها دشمن را نسبت به ما حریص‌تر می‌کند. بله ضعف همه جا وجود دارد و خود دشمنان ما هم ضعف دارند اما اعلام ضعف داخلی موضع ما نسبت به دشمن را تضعیف می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *