چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ثبت‌نام بیش از 49 میلیون برای توزیع سهام عدالت

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۲۸
کد مطلب: 506885
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی از ثبت‌نام 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر در کشور برای توزیع سهام عدالت خبر داد.
ثبت‌نام بیش از 49 میلیون برای توزیع سهام عدالت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس سیدمهدی رمضانی امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در  سالن اجتماعات اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به شناسایی ثبت‌ نام کنندگان طرح توزیع سهام عدالت در 18 مرحله عنوان کرد: 49 میلیون و 226 هزار و 193 نفر در کشور برای توزیع سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند.
وی ادامه داد: 60 شرکت سرمایه پذیر، بخشی یا همه سهام دولت را به خود اختصاص داده‌اند و دولت باید بعد از پایان  10 سال ارزش نهایی سهام مشمولان و سودهای آتی منطقه را تعیین تکلیف کند که این امر در سه مرحله از سوی دولت برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مدت 10 ساله این سهام از سال 85 تا 94 بوده بیان کرد: علاوه بر اینکه ارزش سهام برای هر نفر تا سقف یک میلیون تومان است، برای هر خانوار نیز تا سقف 5 میلیون تومان برنامه ریزی شده که باید از محل سودهای 60 شرکت سرمایه‌پذیر پرداخت شود.
رمضانی همچنین در خصوص ویژگی‌های دیگر سهام عدالت متذکر شد: افزایش سهام مذکور از طریق مراجعه به سایت www.samanese.ir برای مشمولان این سهام تا پایان شهریور سال آینده امکان پذیر بوده و آن‌ها می‌توانند سهام خود تا یک میلیون تومان افزایش دهند که به ترتیب از افزایش ارزش بازار سهام و سودهای نقدی آینده آن نیز بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به دریافت صورت‌حساب‌های سهام عدالت در اسفند امسال به صاحبان سهام مذکور افزود: از سال 85، بیش از 50 درصد از یک میلیون تومان سود واریزی به هر فرد بر اساس محاسبات انجام شده سازمان خصوصی‌سازی به هر فرد تعلق گرفته که در صورت‌حساب سهامدار مشخص شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به کسر مبلغی از سود نقدی برخی از سهامداران سهام عدالت که در گذشته واریز شده بود یادآور شد: مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی در قالب مشمولان 2 دهک اول این سهام، از تخفیف 50 درصدی در بازپرداخت اصل سهام هستند که با توجه به اطلاعات آن‌ها در سازمان‌های مذکور و در نظر گرفتن تخفیف در صورت‌حساب این افراد، ارزش اسمی سهام آن‌ها یک میلیون تومان است.
وی از شناسایی اطلاعات متوفیان از طریق ثبت احوال و اطلاع‌رسانی آن در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: شفاف‌سازی و مشخص کردن ارزش اسمی سهام هر مشمول از طریق ارائه صورت‌حساب، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار همراه با دریافت مجوز از مراجع ذی‌ربط و تدوین مقررات مربوطه و آزادسازی، امکان خرید و فروش یا معامله سهام عدالت مشمولان از جمله مراحل برنامه‌ریزی شده دولت برای تعیین تکلیف سود سهام مذکور توسط دولت است.
مدیرکل امور دارایی و اقتصادی خراسان رضوی با اشاره به تلفن گویای 83338 برای پاسخگویی به سؤالات مردم افزود: از 17 تا 26 اسفند، افراد می‌توانند بر اساس آخرین رقم کد ملی به سامانه مذکور مراجعه کنند تا از وضعیت صورت‌حساب خود آگاه شوند.
وی با تأکید بر ممنوعیت خرید و فروش سهام عدالت تا زمان تعیین تکلیف آن بیان کرد: با توجه به اینکه به هیچ عنوان مراجعه حضوری برای تماشای صورت‌حساب صورت نمی‌گیرد، بنابراین مردم مراقب سوء استفاده‌های احتمالی باشند.
رمضانی مشمولان طرح سهام عدالت در خراسان رضوی را سه میلیون و 984 هزار و 404 نفر اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در مشهد یک میلیون و 459 هزار و 562 نفر است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی متذکر شد: خراسان رضوی هشت درصد مشمولان سهام عدالت را دارد و مشهد حدود 37 درصد مشمولان این استان را به خود اختصاص داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *