سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

امروز عده ای در داخل کشور مانع پیشرفت هستند

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 506819
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:امروز عده‌ای در داخل هستند که نمی‌خواهند از اقتدار و هویت کنونی در پیشرفت کشور استفاده کنند.
امروز عده ای در داخل کشور مانع پیشرفت هستند
 به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر محسن رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بدر و خیبر و شهدای شمال غرب کشور که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه در حال برگزاری است افزود: اگر با اتکا به هویت و اقتدار کنونی و با همه ظرفیت وارد برنامه‌های مبتنی بر پیشرفت شویم خیلی زود پیشرفت ایران اسلامی دنیا را شگفت زده می‌کند.
وی ادامه داد: امروز عوامل جبهه استکباری با فشار از بیرون مرزها درصدد تضعیف اقتدار و هویت ما هستند و عده‌ای در داخل هستند که نمی‌خواهند از اقتدار و هویت یاد شده ما در پیشرفت کشور استفاده کنند این دو از مشکلات اصلی است.
رضایی اضافه کرد: هویت و اقتدار در پیشرفت، یعنی پیروی از خداوند متعال در همه زمینه‌ها و اعتماد به توان مردم که با این ظرفیت می‌توان با رویکرد همیشه جهادی وارد صحنه‌های مختلف شد و کارهای بسیار بزرگ انجام داد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه اقتدار ایران متکی به هویت انقلابی و مبتنی بر روحیه مقاومت و مبارزه همیشگی با استکبار است افزود:  در انقلاب اسلامی ایران علما، پژوهشگران و چهره‌های مختلف در همه بخش‌ها از ارزش خاص خود برخوردارند اما هم خود نظام و هم مردم ایران اسلامی برجستگی خاصی را برای شخصیت شهدا قائل هستند.
رضایی اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی و به ویژه شهدای استان آذربایجان غربی را گرامی می‌داریم چراکه این عزیزان در مسیر جهاد و اعتلای انقلاب اسلامی به شهادت رسیده و مردم این منطقه از ابتدا تا هم اکنون پشتیبان ولایت فقیه و نظام اسلامی بوده‌اند.
وی گفت: تحقیق در شناخت شخصیت شهدا به دلیل اینکه آنان از انسان‌های بسیار بزرگ عصر خود بوده‌اند کار بسیار با ارزشی است چراکه  این عزیزان جان خود را داوطلبانه تقدیم نظام و اسلام کرده‌اند و در حقیقت پشت قدرت‌های بزرگ دنیا را زمین زده آمد.
رضایی تصریح کرد: از نکات برجسته انقلاب می‌توان به پدیده شهید و شهادت اشاره کرد و این مهم به عنوان یک پدیده اعتقادی و جامعه شناختی بسیار قابل تأمل، تحقیق و مطالعه است چون چنین پدیده و رویدادی در تاریخ ملت‌ها به ندرت به وقوع می‌پیوندد که جوانانشان جان خود را با بزرگواری در راه ملت و دین فدا کرده باشند.
وی گفت: به فضل الهی هم اینک نیز این جوانان در مقابل گروهک‌هایی همانند داعش نیز پایدار هستند چراکه رشادت و شکست ناپذیری این جوانان سبب زنده ماندن روحیه جهادی مبارزه با استکبار است که نطفه آن در انقلاب اسلامی پیدا شده است.
رضایی خاطرنشان کرد: هویت حقیقی ما در انقلاب اسلامی به وجود آمد و در دفاع مقدس به اقتدار بزرگی برای کشور تبدیل شد چراکه در دوران قبل از انقلاب ما را برده آمریکا و برادر اسرائیل در منطقه می‌نامیدند و در جایی شناخته شده نبودیم و اصلاً نمی‌توانستیم بر روی پای خود بایستیم و تصمیم بگیریم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هویت ما ایرانی، اسلامی و انقلابی است و برجستگی‌ها و تمایزات این هویت خود را در ۸ سال دفاع مقدس به همگان نشان دادیم به‌طوری‌که امثال باکری‌ها و امینی‌ها در این مکتب تربیت شدند بنابراین اقتدار ما متأثر و مبتنی بر هویت ماست و از این رو ملت ایران، مسئولان و مردم باید به هم چیز بیش از پیش دقت کنند.
وی بیان کرد: استکبار به دنبال جایگزین شدن اسلامی از نوع اسلام عربستانی در ایران است اما ما چنین اسلامی را قبول نداریم چرا که متحد آمریکا و اسرائیل است بلکه ما آرزو می‌کنیم روزی با اسلام واقعی در کشورهای عربی مواجه شویم.
رضایی خاطرنشان کرد: فریب کاری در ملت ما هیچ تأثیری ندارد و هویت ما که امروزه در نهاد تمامی مردم و بسیجیان نهفته است از گمراهی مردم جلوگیری می‌کند اما با این حال علیه هویت و اقتدار ما تبلیغ می‌شود ولی ما مثل همیشه یک گام از دشمن پیش هستیم و با اقتدار به سوی پیشرفت حرکت می‌کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنان نمی‌توانند ما را در مسیر حرکت رو به روش و پیشرفت متوقف کنند چرا که پشتوانه هویت ما، شهدا و خون شهدای ماست که آنهم از راه و مکتب امام حسین (ع) سرچشمه می‌گیرد.
وی تصریح کرد: توطئه دوم جبهه استکباری جداسازی اقوام است و درصدد تخریب وحدت بین اقوام ایرانی هستند اما ایران عظمت اسلامی از وحدت همه اقوام تشکیل شده و هیچ فردی نمی‌تواند مردم ایران را از هم جدا کند.
رضایی گفت: شهید مهدی باکری تبلور غیرت و نماد هویت ایران اسلامی است و در حقیقت اگر به دنبال یک نماد باشیم که نماد ایران اسلامی باشد می‌توان از مهدی باکری نام برد و این حرف یک شعار و یا تحریک احساسات مردم نیست بلکه کاملاً یک واقعیت است.
وی بیان کرد: جبهه استکباری برای از بین بردن هویت ما از رویکرد جداسازی ایران و اسلام نیز استفاده می‌کند و در این راستا تفرقه‌اندازی بین اقوام جزو برنامه‌های ثابتشان است در حالی که عنصر وحدت‌آفرین جامعه ما متصل به موضوع ولایت فقیه بودن است.
رضایی گفت: از منظر دشمن اگر این دو ستون ایرانی و اسلامی پا بر جا باشد ملت ایران می‌تواند اقدامات بسیار دیگری نیز انجام دهد بنابراین همیشه این دو بنا مورد تجاوز جبهه استکباری است و درست به همین خاطر است که از بعدهای اقتصادی فشار بسیاری وارد شده است اما مردم انقلاب را مال خود می‌دانند و اگر مشکلی باشد که هست از مسئولان است و باید کاری کنند که به اقتدار و هویت ملت ضربه‌ای وارد نشود.
رضایی گفت: باید از وجود رهبر معظم انقلاب بیش از پیش استفاده کنیم که یک ظرفیت و توان معنوی برای ارشاد و راهنمایی مسئولان است، آدم عاقل همیشه از رهبری اطاعت می‌کند و برای برطرف کردن مشکلات کشور از آموزه‌های دینی و رهبری استفاده می‌کند چراکه عدم استفاده از این موضوع به هویت و اقتدار ما ضربه وارد خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *