شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

"میراث فرهنگی" وزارتخانه می‌شود؟

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۴۵
کد مطلب: 506762
بائوج لاهوتی از تهیه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه خبر داد.
"میراث فرهنگی" وزارتخانه می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مهرداد "بائوج لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: به دلیل اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم اکنون یکی از معاونت‌های ریاست جمهوری است و چندان پاسخگوی مراجع نیست، لذا نمایندگان بر اساس این طرح به دنبال این هستند تا این سازمان را به یک وزارتخانه مستقل تبدیل کنند تا مدیریت و نظارت بیشتری بر فعالیت‌های آن ایجاد شود.

وی با بیان اینکه  آثار  تاریخی و فرهنگی کشور در حال از بین رفتن است، ادامه داد: طرح مذکور در جهت تقویت حفظ میراث فرهنگی و گردشگری و تاریخی کشور است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس  افزود: برای جلوگیری از بین رفتن آثار تاریخی و فرهنگی کشور، طرحی از سوی نمایندگان مطرح شده تا شرایط را برای ورود بخش خصوصی به منظور حفظ آثار تاریخی و فرهنگی آسان کند.

لاهوتی تصریح کرد: همچنین در این طرح شرایطی را برای دولت به منظور چگونگی حفظ آثار تاریخی تعیین کرده‌ایم. علاوه بر این در این طرح تکالیفی را برای دولت، مردم، شهرداری‌ها و سازمان در زمینه حفظ آثار مشخص شده، است.
نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: امضاهای این دو طرح جمع‌آوری و  پس از تعطیلات نوروز هر دو طرح تقدیم هیئت
رئیسه مجلس می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *