کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم منتظر واکنش حوزه علمیه هستند

دولت با پول بیت‌المال برای چه کسانی تور انتخاباتی برگزار می‌کند؟

18 اسفند 1395 ساعت 20:59

استفاده از وجهه روحانیت یکی از راهکارهای انتخاباتی تبلیغاتی دولت یازدهم برای تسخیر افکارعمومی است.


به گزارش جهان نیوز، در اواخر دیماه سال جاری دولت اقدام به برگزاری تور انتخاباتی برای برخی افراد معلوم الحال و فتنه‌گر کرد که متاسفانه ملبس به لباس روحانیون بودند. این موضوع در سایت ریاست جمهوری ( مرکز ارتباط دولت و روحانیت) با عنوان پر طمطراق «بازدید اساتید معظم حوزه علمیه قم از دستاوردهای دولت تدبیر و امید» منعکس شد.
دولت تدبیر و امید در اواخر کار خود دچار مشکل بسیار بزرگی شده است؛ مشکلی که سبب شده تا حسن روحانی و دیگر دولتمردان از رسانه‌های دولتی این انتقاد را داشته باشند که به خوبی نتوانسته‌اند دستاوردهای دولت یازدهم را به افکارعمومی معرفی کنند. از این رو به نظر می رسد دولت خود دست به کار شده و برای رسیدن به اهداف انتخاباتی در کیسه را شل کرده و با هزینه بیت‌المال چند ماه قبل از شروع انتخابات، تبلیغات انتخاباتی را کلید زده است.

درج خبر تور سیاحتی تبلیغاتی دولت برای برخی عناصر فتنه‌گر در وب سایت مرکز ارتباطات دولت و روحانیت

اجرا کنندگان این طرح قرار است روحانیون و اساتید حوزه های علمیه را در گروه های مختلف به دیدن پروژه هایی که تنها برخی از آنها در دولت فعلی انجام شده برده و ضمن تبلیغ برای دولت، در آستانه انتخابات حمایت این قشر را جذب کنند.
جالب اینجاست که در این تور انتخاباتی، دولت تمامی دستاوردهای نظام و دولت‌های گذشته را به نام خود زده و درواقع بیشتر از اینکه به دنبال شناساندن دستاوردهایش به افکارعمومی باشد، به دستاوردسازی برای خود اقدام می کند. حضور این افراد در عسلویه که یک حوزه بیشتر نفتی است و حضور در یکی از اتاق های کنترل فاز های پارس جنوبی که حاصل دستاوردهای چندین و چند ساله نظام درامر خودکفایی است، به خوبی از پروژه دستاوردسازی دولت حکایت می‌کند.
استفاده از وجهه روحانیت یکی از راهکارهای انتخاباتی تبلیغاتی دولت یازدهم برای تسخیر افکارعمومی است. سایت مرکز ارتباط دولت و روحانیت در حالی از برخی از افراد ملبس به روحانیت برای حضور در این تور انتخاباتی دعوت به عمل آورده است که این افراد اغلب در فتنه سال 88  حضوری فعال داشتند. این درحالی است که به هیچ وجه این افراد نمی‌توانند نماینده روحانیت و چه برسد حوزه‌های علمیه برای نشان دادن ارتباط گرم و صمیمی دولت و روحانیت باشند و از این رو نیز این تور انتخاباتی تنها جنبه تبلیغاتی و القاءسازی دارد.
بر این اساس شنیده شده که بر مبنای این طرح قرار است ارتباطات گسترده ای نیز با برخی اساتید شاخص حوزه‌های علمیه در آستانه انتخابات برقرار و حمایت آنها نسبت به دولت یازدهم جلب شود و برخی جریان‌های خاص سیاسی وابسته به روحانیت نیز در راستای تکمیل شدن این پازل طراحی شده تلاش می کنند.
در کنار سفرهای علمی و بازدید از دستاوردها – که عمدتاً نتیجه برجام خوانده می شوند- برنامه تفریحی نیز برای مدعوین در نظر گرفته شده است، مانند بازدید از بندر تاریخی سیراف که  در خبر تور عسلویه گردی سایت ارتباطات دولت و روحانیت این وجهه از این سفر تبلیغاتی نیز منعکس شده است. این درحالی است که به نظر نمی‌رسد روحانیون معزز تن به بهره‌برداری از چنین سفرهای آنهم با پول بیت المال بدهد.

حضور ایازی در اردوکشی خیابانی سال 88 در کنار دیگر فتنه‌گران

در این میان حضور افراد معلوم الحالی مانند محمدعلی ایازی عضو مجمع محققین که در فتنه سال 88 در اردوکشی‌های خیابانی همپای فتنه‌گران شرکت می کرد و در مالزی در همایش بزرگداشت منتظری و بازرگان سخنرانی کرده، مشاهده می‌شود که خود ماهیت چهره روحانیتی که تن به حضور در چنین تورهای سیاحتی تبلیغاتی را می‌دهند، مشخص می‌شود. جالب اینجاست که این افراد از جمله عناصر تابلودار حامی فتنه هستند و تا جایی حضور آنان درفتنه 88 محرز است که عکس آنان در میان اغتشاشگران در فضای مجازی موجود است.

محمدعلی ایازی عضو مجمع محققین در همایش بزرگداشت منتظری و بازرگان در مالزی

همچنین می‌توان به شرکت «حمیدرضا شریعتمداری» در این تور تبلیغاتی دولت اشاره کرد. وی از جمله عناصر فعال در فتنه و از حامیان جدی فتنه گران است که فعالیت‌های زیادی تا کنون به نفع جریانات فتنه گر داشته و در روزهای اغتشاش، عکس وی در جمع اغتشاشگران موجود است. نامبرده حضور فعالی در فعالیتهای فتنه گران در قم دارد و در جلسات مختلفی با عناصر فتنه در قم شرکت می کند.


حضور شریعتمدار در کنار فتنه‌گران در اروکشی‌های خیابانی سال 88

این دسته افراد تا جایی در مسیر انحرافی افتاده‌اند که با عناصر ولیدرهای فرقه‌های دینی از جمله فرقه شیرازی‌ها ارتباط داشته و به دیدار سران این فرقه‌ رفته‌اند. حضور و عکس یادگاری کاظم قاضی زاده با سیدصادق شیرازی از جمله سران شیعه معروف به انگلیسی ماهیت دیگر چنین روحانیتی را نشان می دهد.


قاضی زاده در دیدار با سیدصادق شیرازی

از این روز بدیهی است که نمی‌توان این افراد را هر چند ملبس به لباس روحانیت هستند، به عنوان نماینده روحانیت معزز و معظم قلمداد کرد؛ هر چند که یکی از اهداف این تورهای انتخاباتی القای وجود رابطه حسنه دولت با حوزه، روحانیت، مرجعیت باشد.
با این حال دولت گرچه در پی تبلیغات سیاسی ایجاد شبکه روحانیون فعال انتخاباتی است و سعی دارد  از این طریق باب ارتباط شبکه‌ای و نزدیک با حوزه های علمیه را باز کند اما باید گفت راه درستی در این زمینه انتخاب نکرده و نباید با اهداف انتخاباتی و دموکراسی از حلقه انحرافیون روحانی استفاده کرد. از سوی دیگر به نظر می‌رسد جریان فوق برای برای تقویت سازماندهی و عملکرد تشکیلاتی در آستانه انتخابات، امید بسیاری به شبکه استانی برخی تشکل های به اصطلاح حوزوی نظیر مجمع مدرسین و محققین و همچنین مجمع روحانیون دارد که حوزه‌های علمیه نیز بایستی هوشیاری بیشتری به این تحرکات انتخاباتی نگاه کنند تا مبادا شان و درجه حوزه‌های علمیه تا حد موارد تبیلغاتی انتخاباتی و بازیهای سیاسی پایین بیاید و ابزار انتخاباتی برای جلب افکارعمومی خصوصا در شهرستان‌ها آنهم با نام افرادی معلوم الحال شوند.

منبع: مشرق


کد مطلب: 506708

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/506708/دولت-پول-بیت-المال-کسانی-تور-انتخاباتی-برگزار-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com