جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بالگرد ایرانی صبا ۲۴۸ رونمایی شد+عکس

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب: 506542
در سيصد و پنجاه و سومين روز از سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بالگرد ملي صبا 248 كه به دست متخصصان افتخار آفرين شركت پشتيباني و نوسازي بالگرد ايران وابسته به سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است رونمايي شد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سردار دهقان در مراسم رونمايي از اين بالگرد ملي طي سخناني اظهار داشت، مفتخريم كه در سال اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل يكي از پروژه هاي مهم كه حقيقتا از نمادهاي اقتصاد مقاومتي مي باشد را امروز رونمايي كنيم.
 
وزير دفاع افزود: با توجه به نياز كشور به بالگردهايي در كلاس وزني متوسط كه بالاترين درخواست و نياز آتي مي باشد؛ شركت پنها با همكاري شركت هاي دانش بنيان، دانشگاه ها و مراكز علمي و تحقيقاتي صنايع مختلف در وزارت دفاع اقدام به طراحي، ساخت و توليد بالگرد ملي صبا 248 نمود.
 
سردار دهقان افزود: بالگرد ملي صبا 248 در كلاس وزني سبك و متوسط كاربري چند منظوره، دو موتوره، چهار ملخه و با ظرفيت 8 سرنشين قادر است ماموريت هاي حمل و نقل بار و مسافر و عمليات امداد و نجات، عكس برداري و شناسايي، آمبولانس هوايي، عمليات فرا ساحلي و تاكسي هوايي را انجام دهد.
 
 
وزير دفاع، استفاده از فناوري هاي روز در حوزه ناوبري، هدايت و سامانه هاي مكانيكي، كاركرد قابل قبول در حالت يك موتور خاموش، قابليت اطمينان بالا، صدا و ارتعاشات كم و سرعت بالا، قابليت عملياتي در محدوده دمايي 25- تا 55 درجه سانتي گراد و بدنه آيروديناميكي مناسب را از جمله مشخصات فني بالگرد 248 ذكر كرد و گفت  : اين بالگرد بر اساس نياز مشتريان نظامي و غير نظامي و قابليت صادرات به بازارهاي بين المللي خصوصا كشورهاي اسلامي با قيمت رقابتي قابل عرضه مي باشد.
 
بالگرد ایرانی صبا ۲۴۸ رونمایی شد+عکس 
 
وزير دفاع طراحي و ساخت اين بالگرد را يكي از آرزوهاي ديرينه مسئولان كشور و متخصصان صنعت هوايي دانست و گفت : بنده ضمن عرض خدا قوت به همه دست اندركاران طراحي و ساخت اين پروژه بزرگ ملي، اين دستاورد بزرگ و درخشان را به محضر فرماندهي معظم كل قوا، ملت شريف و قدرشناس ايران تبريك عرض مي نمايم و در آستانه سال جديد آن را عيدي وزارت دفاع به اين ملت بزرگ اعلام مي كنم.
 
 
سردار دهقان با تشكر و قدرداني از همه مراكز علمي، دانشگاهي و شركت هاي دانش بنيان كه وزارت دفاع را در تحقق اين پروژه ملي ياري و حمايت كردند تصريح كرد: حركت به سمت طراحي و ساخت بالگردهاي سنگين را به طور جدي در دستور كار داريم كه اميدواريم بتوانيم در سال هاي آتي اين مهم را  نيز تحقق بخشيم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *