جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کریمی قدوسی عذرخواهی کرد

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 506541
کریمی قدوسی با اشاره به این که همواره بر ضرورت وحدت میان مذاهب اسلامی تأکید داشته است، گفت: اگر سوءتفاهمی بابت اظهاراتم در بین برادران اهل تسنن پیش آمده دلجویی می‌کنم.
کریمی قدوسی عذرخواهی کرد
به گزارش جهان نيوز، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی درباره نامه بعضی نمایندگان اهل سنت مجلس به علی لاریجانی رئیس مجلس، به اعضای فراکسیون اهل سنت نامه نوشت.
متن نامه نماینده مردم مشهد به این شرح است:

همکاران گرامی
نمایندگان محترم فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی
سلام علیکم
نامه ای از جانب بعضی از شما همکاران محترم را در فضای مجازی خطاب به رئیس محترم مجلس را در اعتراض به مواضع بنده در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه مشهد را شاهد بودم.
وظیفه دانستم جهت تنویر افکار عمومی و پرهیز دادن ذهن های برادرانی در جامعه اهل سنت از شبهات توضیحاتی را عرض نمایم.
ـ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امام رمز پیروزی را وحدت کلمه اعلام نمودند و خود نیز از آن صیانت نمودند و ولی امر مسلمین نیز در موضوع وحدت کلمه توجه کاملی داشته اند.
ـ در دوران 38 سال گذشته انقلاب اسلامی جریانی به ضد انقلاب مشهور شدند. در استان های اهل سنت امنیت مردم شریف انقلابی این مناطق را به خطر انداختند که با حضور ملت ایران و همراه با مردم غیور این مناطق خطر ناامنی را از این مناطق دور و امنیت پایدار را در این مناطق مستقر نمودند و شهدای زیادی تقدیم نمودند که شخصیت برجسته و کم نظیر دوران دفاع مقدس سرلشکر شهید شوشتری آخرین شهید از این سلسله بود که کنار شهدای گرانقدر جامعه اهل سنت خونشان با هم بر زمین ریخته شد.
ـ فتنه 88 نیز در راستای همین تحرکات ضد انقلاب در کشور رخ داد. انتظار این نبود بعضی از همکاران از فراکسیون اهل سنت در دیدار با سران فتنه در هفتم اسفند 95 شرکت نمایند، در حالی که ولی امر مسلمین چند روز قبل نسبت به قهر مردم با فتنه گران مواضع شفافی را اعلام نمودند.
ـ جریان فتنه، انحراف، نفاق، اسلام آمریکایی و اعتراض به کل این جریان هدف اصلی مواضع بنده بوده است.
ـ انتظار این نیست که در نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایامی که به حرکت عظیم تاریخ ساز خود و برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین که حمایت از جریان اهل سنت انقلابی در برابر جریان صهیونیسم جهانی و اهل سنت آمریکایی (جریان وهابیت) است، بعضی از شما برادران را در جریان فتنه فعال ببینم. در حالی که مواضع آشکار شما حمایت از جریان انقلابی در کشور بوده و خواهد بود.
ما نیز بر اساس مبانی اعتقادی با جریان شیعه انگلیسی که مظهر ظهورش فتنه 88 بود و در عمل حمایت جریان سنی آمریکایی (وهابیت و آل سعود) را به همراه داشته به شدت مخالف و با آنها به مقابله برخواسته ایم و امید است شما همکاران نیز با محکوم کردن این ملاقات که مورد نفرت مردم انقلابی اهل سنت و همه جریانات انقلابی است اجازه سوءاستفاده به معاندین انقلاب را ندهیم.
جواد کریمی قدوسی همچنین پس از ارائه نامه، در گفت‌وگو با فارس با اشاره به این که همواره بر ضرورت وحدت میان مذاهب اسلامی تأکید داشته است، گفت: بارها مخالفت خود را با هرگونه حرکت‌ تفرقه‌افکنانه میان شیعه و سنی اعلام کرده‌ام. 
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر احیاناً از بابت مواضعم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در جهت روشنگری نسبت به جریان‌های غیر انقلابی بود،‌ برای برخی هموطنان سوءتفاهمی پیش آمده است،‌ از آنان عذرخواهی می‌کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *