پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۱

تکلیف پول های بلوکه شده در لوکزامبورگ چه می شود؟

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 506504
معاون اروپا و آمریکای وزیر امورخارجه کشورمان گفت: پول های بلوکه شده ایران در لوکزامبورگ مربوط به قبل از مذاکرات بوده و وکلای بانک مرکزی در حال رایزنی برای دسترسی به آن هستند.
تکلیف پول های بلوکه شده در لوکزامبورگ چه می شود؟
 به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنامجید تخت روانچی بعد از نشست "باآمریکای ترامپ چه باید  کرد؟" در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سئوال که آیا از ایران برای شرکت در نشستی که قرار است توسط اتحادیه اروپا درباره سوریه در فروردین ماه سال آتی برگزار شود، دعوت به عمل آمده است، گفت: صحبت‌های اولیه شده تا از ما هم دعوت به عمل آید که در این جلسه شرکت کنیم ولی این که در چه سطحی شرکت کنیم و این که شرکت می کنیم یا نمی‌کنیم را بررسی خواهیم کرد. ما با اتحادیه اروپا در موضوعات منطقه ای از جمله سوریه  مذاکراتی داریم. با اروپایی‌ها چه در قالب اتحادیه اروپا و چه با تک تک کشورهای اروپایی در مورد مسئله سوریه ، یمن وسایر مسائل منطقه ای گفت و گو خواهیم کرد.
وی  در ادامه در رابطه با اینکه آیا خبر برخی رسانه های غربی که مدعی شدند مبلغ یک میلیارد و ششصد میلیون ایران در لوکزامبورگ به خاطر موضوعات مربوط به یازده سپتامبر بلوکه شده است. صحت دارد؟ افزود: پول متعلق به بانک مرکزی ما بوده و در زمان تحریم ها در اروپا بوده و بدلیل تحریم ها امکان دسترسی به آن را نداشتیم.
روانچی ادامه داد: در آن فاصله و قبل از مذاکرات برجام هم افرادی که در جهت ضدیت باجمهوری اسلامی ایران در آمریکا و خارج از آن فعالیت دارند تلاش کردند مصوبه داخل آمریکا که از دید ما کاملا غیر عادلانه و بی پایه هست را به خارج از آمریکا  تعمیم  دهند.
وی گفت: این مبلغ الان در اروپا هست و هیچ تحول جدیدی در چند روز اخیر رخ نداده است و وکلای بانک مرکزی با وکلای شرکت لوکزامبورگ در تماس و درحال انجام مشورت های لازم هستند که بتوانیم به این پول دسترسی پیدا کنیم ولی همانطور که گفتم قبل از اینکه مذاکرات برجام شروع شود این اتفاق افتاد.
معاون اروپا و آمریکای وزارت امورخارجه کشورمان همچنین در رابطه با اظهارات تهاجمی ترامپ علیه ایران و این‌که آیا امکان دارد چنین اظهاراتی باعث جنگ  با کشورمان شود ؟ گفت: نه، خودشان میدانند که نمی توانند با جمهوری اسلامی ایران با چنین ادبیاتی صحبت کنند و نمی توانند از طریق چنین ادبیاتی رعب و وحشت ایجاد کنند.
وی ادامه داد: تجربه سی و چند سال نشان داده است که تهدید، ارعاب و حرف های نامربوط، تند و بی پایه زدن اثری معکوس دارد و بر روی ایران تاثیری نداشته و فکرمان را مشغول آنها نمی‌کنیم.
روانچی همچنین در پاسخ به این سوال که آمانو در خواست دسترسی بیشتر به تاسیسات هسته‌ای ایران داشته است یاخیر؟ تاکید کرد: من چنین چیزی نشنیده ام. ما در چارچوب پروتکل الحاقی عمل می‌کنیم و به هیچ چیز بیشتر از آن پایبند نیستیم. نشنیده ایم که چنین چیزی مطرح شود .
وی در رابطه با آینده روابط ایران با کشورهای عربی به ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس با اظهار خوش بینی از روابط ایران با برادرانش در خلیج فارس گفت: هرچند برخی اختلاف نظرها وجود دارد ولی فکر می کنیم از طریق گفتگو می توانیم مشکلاتمان را حل کنیم.
این دیپلمات کشورمان ادامه داد: وزیر خارجه کویت سفری به ایران داشت و پس از ان پیامی را از طرف امیر کویت آورد و همچنین سفر رییس جمهور محترم را به این کشور داشتیم. فکر می‌کنیم این نوع رفت‌وآمدها در تفاهم بیشتر و تلاش برای رسیدن به این  درک که مشکلات در منطقه را کشورهای منطقه حل کنند.
روانچی در پاسخ به این سوال که  در خبرها آمده است ایران دو موشک بالستیک به خلیح فارس شلیک کرده است گفت: من چنین اطلاعات نظامی ندارم. باید چک کنیم ولی ما فعالیت های دفاعمیان را با اجازه کسی انجام نمی‌دهیم.
وی ادامه داد: فعالیت‌هایی که باید در زمینه دفاعی انجام دهیم براساس ملاحظاتی که کشوروجود دارد و بر اساس برنامه خیلی منظمی که مسئولان نظامی ما پیش‌بینی می‌کنند انجام می شود. برخی از این فعالیت‌ها در خلیج فارس و یا داخل کشور انجام می‌شود بنابراین اتفاق عجیب وغریبی رخ نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این پولهم رفت پیش 2میلیار مقصر اصلی احمدی نژاد
آقای روحانی شما راحت باشید مقصر شناخته شد درود
بر برجام