کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعطای وام بلاعوض به خریداران موتورسیکلت‌های برقی

17 اسفند 1395 ساعت 14:55

شهرداری تهران به خریداران موتورسیکلت‌های برقی، وام بلاعوض اعطا می‌کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم موتورسیکلت‌های شهر تهران یکی از منابع مهم آلودگی هوا، آلودگی صوتی و سوانح ترافیکی هستند. در کنار سایر روش‌های حل معضل موتورسیکلت‌های تهران از روش‌های کاهش استفاده از موتورسیکلت تا قوانین سختگیرانه‌تر، استفاده از موتورسیکلت برقی نیز به عنوان یک راهکار جدی در دستور کاری شهرداری تهران قرار گرفته است.
مازیار حسینی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران در این باره اعلام کرد: قرارداد حمایت از خریداران موتورسیکلت برقی با حمایت مالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، میان لیزینگ بانک شهر و شرکت سایپا به منظور اعطای تسهیلات بلاعوض 2.5 میلیون تومانی به خریداران موتورسیکلت‌های برقی‌ امضا شد. بر اساس این قرارداد، شهرداری تهران مبلغ 2.5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به ازای هر دستگاه موتورسیکلت برقی به شرکت سایپا پرداخت می‌‌کند تا هنگام خرید موتورسیکلت، توسط شهروندان، از مبلغ نهایی فاکتور کسر شود.
حسینی در این باره افزود: شهرداری تهران دخالتی در بازار خرید و فروش موتورسیکلت‌های برقی ندارد اما از هرگونه خریدی در این زمینه حمایت می‌‌ند. علاوه بر سایپا، سایر شرکت‌هایی که موتورسیکلت برقی استاندارد پلاک شده دارند نیز می‌توانند قراردادهای مشابهی منعقد کنند.
به گفته معاون شهردار تهران، خریداران می‌توانند به جای کمک بلاعوض 2.5میلیون تومانی، وام لیزینگ 6.5میلیون تومانی بدون بهره نیز دریافت کنند. شهرداری تهران آمادگی دارد قراردادهای مشابهی با سایر لیزینگ‌های معتبر با این شرایط منعقد کند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز تعداد موتورسیکلت‌های برقی پلاک شده در کشور به حد کافی نرسیده اما این قرارداد در جهت تسهیل‌گری برای تأمین این محصول مورد نیاز تهران منعقد شده است.
گفتنی است شهرداری تهران همچنین در حال احداث ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت برقی در منطقه 12 است تا با ارائه شارژ رایگان، گامی مهم در تردد موتورسیکلت‌هایی بردارد که هیچ یک از معابر شهری قلب پایتخت از آلودگی صوتی و هوایی آنها در امان نیست.


کد مطلب: 506484

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/506484/اعطای-وام-بلاعوض-خریداران-موتورسیکلت-های-برقی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com