پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

العبادی وارد موصل شد

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 506438
​نخست‌وزیر عراق لحظاتی قبل وارد موصل شد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، الفرات نیوز نوشت: حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق به منظور بازدید یگان‌های نظامی و اطلاع از روند عملیات آزادسازی شهر موصل، وارد این شهر شد.

ورود العبادی به موصل در حالی صورت گرفت که یگان‌های پلیس فدرال عراق امروز در ادامه پیشروی‌های خود در کرانه راست شهر موصل توانستند موزه باستانی موصل را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کنند.

نیروهای عراقی صبح امروز سه‌شنبه موفق شده بودند مجتمع دولتی اصلی موصل در غرب این شهر را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کنند.

نیروهای عراقی روز دوشنبه ساختمان اداره پلیس و مجتمع دادگاه‌ها، ساختمان اداره آب و فاضلاب موصل، ساختمان اداره برق، محله الصمود و پل الحریه در کرانه سمت راست موصل را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه یکم اسفندماه آغاز عملیات آزادسازی کرانه راست شهر موصل را اعلام کرد.

نیروهای عراقی از آغاز این عملیات تاکنون، روستاهای زیادی را از چنگ گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

در عملیات آزادسازی کرانه راست موصل، هزاران نفر از نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی بالگردهای نظامی و واحدهای توپخانه شرکت دارند.

نیروهای عراقی 24 ژانویه گذشته (5 بهمن) کرانه چپ شهر موصل را به طور کامل از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

عملیات آزادسازی نینوا از 26 مهر ماه آغاز شده است و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی اعم از نیروهای ارتش، پلیس فدرال و داوطلب مردمی و پیشمرگه صدها کیلومترمربع و ده‌ها محله در استان نینوا را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *