چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱
۱
از سوی پنتاگون؛

واکنش به تقابل قایق های تندرو با ناوهای آمریکایی

سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 506433
پنتاگون به اقدام قایق های ایرانی در محافظت از حریم جمهوری اسلامی ایران و وادار شدن ناو آمریکایی برای تغییر مسیر واکنش نشان داد.
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر به نقل از واشنگتن پست، پنتاگون در واکنش به دو حادثه جداگانه در تنگه هرمز ، اقدام قایق های ایرانی در تقابل با ناو آمریکایی را غیرحرفه ای خواند.

گفته می شود در هفته گذشته قایق های ایرانی در دو مورد با کشتی ها و ناوهای آمریکایی در تنگه هرمز تقابل داشته اند که در هر دو مورد شناورهای آمریکایی مجبور به تغییر مسیر خود شده اند.

بر اساس ادعای پنتاگون، یک فروند ناو محافظ ایرانی روز پنجشنبه به فاصله ۱۵۰ یاردی (حدود ۱۳۸ متر) کشتی آمریکایی که خدمه آن غیرنظامی بودند، نزدیک شد. روز شنبه نیز تعدادی قایق کوچک ایرانی به فاصله ۳۵۰ یاردی (حدود ۳۲۰ متر) این کشتی آمریکایی و چند کشتی دیگر که آن را همراهی می کردند، نزدیک شدند.

 پنتاگون مدعی شده است که اینگونه اقدامات، رفتاری غیرایمن و غیرحرفه‌ای هستند. در هر دو مورد کشتی آمریکایی مجبور شد مسیر خود را تغییر دهد تا از هرگونه برخورد جلوگیری شود. این مسئله نگران‌کننده است زیرا می تواند منجر به محاسبه اشتباه یا اقدام تحریک‌آمیز تصادفی شود که ما خواستار آن نیستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ابوذر
Iran, Islamic Republic of
خداوند شيربچه هاي حيدر كرار را حفظ كند. خدا قوت دلاوران