شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۴
۱۷
اقدام ارزشمند وزیر بهداشت در اصلاح اشتباهش

قاضی زاده هاشمی: از جنس جهادم، نه سیاست

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 506293
قاضی زاده هاشمی: از جنس جهادم، نه سیاست
به گزارش جهان نيوز، وزیر بهداشت در یادداشتی که در مورد سفر چهار روزه‌اش به استان‌های ایلام و خوزستان و حاشیه ای که در شهر بدره همراه بود نوشت: بالاخره ما انسانیم و گاه در شرایطی خاص، ناخواسته به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که خود نمی‌خواهیم.

وزیر بهداشت در این یادداشت با بیان این که  باور دارم که هیچ دلیلی نباید سبب می‌شد رفتاری تند از من سر بزند، نوشت: وقتی آرام شدم یک‌بار دیگر با خود عهد کردم در برابر اهریمن درون بایستم و اجازه ندهم به بهانه‌ای، آن برخورد را برایم موجه جلوه دهد؛ که آموخته‌ایم این توجیهات، آرام آرام آدمی را به غفلتی می‌کشاند که شایسته شرافت انسانی نیست.
 
  
دکتر هاشمی در ادامه این یادداشت با بیان اینکه من از جنس یاران و همرزمان دوران جهاد سازندگی و دفاع مقدس هستم، نه از جنس سیاست، ابراز امیدواری کرده است که خداوند  همه ما را از شر نفس اماره در امان نگاه دارد و فرهنگ عذرخواهی در برابر اشتباه را در میان یکایک ما، به‌ویژه اگر مقام و مسئولیتی داریم، گسترش دهد.
وزیر بهداشت همچنین در این یادداشت به مردم بدره قول داده است که  به زودی هیاتی را به آن‌جا اعزام کند تا  کاستی‌های منطقه را بار دیگر و دقیق‌تر بررسی کنند.
 
  
متن کامل یادداشت دکتر هاشمی که آن را در صفحه شخصی خود منتشر کرده به شرح زیر است:
 
سفر چهار روزه‌ام به استان‌های ایلام و خوزستان، مثل سفرهای استانی دیگر برایم بسیار شیرین و لذتبخش بود؛ سفرهایی که در آنها با مردمانی بی‌ریا و صادق و مهربان هم کلام می‌شوم، کنارشان می‌نشینم و محرومیت‌های‌شان را با گوشت و پوست لمس می‌کنم و تمام تلاشم این است که به عنوان یک پزشک، یک وزیر و کارگزار دولت، گرهی از مشکلات درمانی آنها باز کنم.
 
سفر به ایلام و شهرستان «بدره» اما با حاشیه‌ای تلخ همراه شد که خود معلول علل و عواملی دیگر بود. بالاخره ما انسانیم و گاه در شرایطی خاص، ناخواسته به گونه‌ای رفتار می‌کنیم که خود نمی‌خواهیم. با این حال باور دارم که هیچ دلیلی نباید سبب می‌شد رفتاری تند از من سر بزند؛ پس وقتی آرام شدم یک‌بار دیگر با خود عهد کردم در برابر اهریمن درون بایستم و اجازه ندهم به بهانه‌ای، آن برخورد را برایم موجه جلوه دهد؛ که آموخته‌ایم این توجیهات، آرام آرام آدمی را به غفلتی می‌کشاند که شایسته شرافت انسانی نیست. 
 
از این رو در مکالمه‌ای تلفنی از فرماندار محترم «بدره» عذرخواهی کردم و از مردم مهربان آن دیار و همه هموطنانم نیز پوزش می‌طلبم. آرزو می‌کنم خدای مهربان همه ما را از شر نفس اماره در امان نگاه دارد و فرهنگ عذرخواهی در برابر اشتباه را در میان یکایک ما، به‌ویژه اگر مقام و مسئولیتی داریم، گسترش دهد. مرا نیز به خود وامگذارد و از یادم نبرد که من از جنس همان یاران و همرزمان دوران جهاد سازندگی و دفاع مقدس هستم، نه از جنس سیاست.
 
همین جا به مردم عزیز بدره نیز می‌گویم به زودی هیاتی را به آن‌جا اعزام خواهم کرد که کاستی‌های منطقه را بار دیگر و دقیق‌تر بررسی کنند تا اگر خستگی، عصبانیت و ازدحام آن روز کاری باعث تضییع حقی از مردم آن شهر حدودا پنج هزار نفری شده، حقوق آنها را تا جایی که قانون اجازه می‌دهد و در توان دولت است، ادا کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این از فواید نشر اشتباهات در فضای مجازی است
در هر حال خوبست
کاش روحانی هم از فحاشی هایش علیه ملت عذر می خواست بدون عینک یا با عینک.
Iran, Islamic Republic of
باید این کار فرهنگ بشه. احسنت به آقای قاضی زاده و جهان نیوز. ان شاء الله اشتباهات را جبران کنند. ضمنا لازمه اینقدر هم در مورد طرح تحول که باعث اتلاف منابع مالی شده، متعصب نباشند و با استفاده از خبرگان این حوزه، چاره ای برای اصلاح بیاندیشند.
حسین
Netherlands
انشاءالله که برای رضای خدا بوده و باشد.
اما کسی که چهارچوب دارد (اسلام ) نباید دیگران را به شک بیاندازد که بعضی کار ها برای نمایش است.
اگر شما در یک منطقه محروم جراحی کنید با خبرنگار و عکاس بهتر است یا تصمیماتی بگیرد که ده ها پزشگ در آن منطقه حاضر باشند یا نظامی ایجاد کنید که محتجان/بیماران در زمان چند دقیقه ای به بیمارستانی قابل قبول بر سند؟ این را شما بعنوان پزشگ تشخیص بده و قضاوت کن.
یا حق
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
ضمن تشکر از جناب دکتر هاشمی
از رسانه هایی که در این چند روز به هر نیتی اشتباه این بزرگوار را مورد انتقاد قرار دادند خواهشمندم همچون جهان نیوز این خصوصیت اخلاقی ایشان را با درج در رسانه تحسین کنند.
خدایا اخلاق اسلامی را در جامعه و خصوصا در بین سیاسیون ما بحق شهدای عزیزمون روز به روز افزون برگردان.
سرور
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخابات است.گول نخوریم.
Iran, Islamic Republic of
راهش اینه که شروع هر کاری با نام و یاد خدا و فقط برای او باشد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
مسعود دیپلمات
Iran, Islamic Republic of
فرمانداری که حرمت وزیر را نگه ندارد و برای خود نشان دادن به مردم، الکی هارت و پورت کند و موجب شورش و زیاده طلبی عده ای ناآگاه شود، لیاقت سمت فرمانداری را ندارد. او می توانست تقاضای خود بطور رسمی و مودبانه و محترمانه و رسمی تقدیم کند و با وزیر محترم در میان بگذارد، نه اینکه شانتاژ کند و مردم را تحریک نماید.
Iran, Islamic Republic of
در مجموع حرکت خوبی است
ولی آیا این وسایل ارتباطی نبود هم ایشان به این اشتباهش اقرار می کرد و یا الان فرماندار بدره عزل شده بود؟
Iran, Islamic Republic of
ازاول همه خیلی علاقه به فیلم بازی کردن داره
Iran, Islamic Republic of
اقایون اعمال ورفتارو گفتارشان سراسر کبر وغرورو تکبر است ملتو مثل مورچه ای میبینند که اجازه هیچگونه اعتراضی ندارن و خود را عقل کامل وبقیه را ناقص میدانند.
حامد
Iran, Islamic Republic of
پدر من هم اهل جهاد بوده. او حدود 25 سال طبق قانون کار کارگری کرده . در شرایط سختی کار . اما فقط سه سال برای او سختی کار رد شد. او بارها شکایت کرد اما بدون این که از او حضورا برای دفاع از شکایت خودش دعوت شود به صورت فله ای شکایت او نیز همراه صدها کارگر دیگر رد شد.
تا این که در دولت تدبیر و امید که قضای زاده وزیر آن دولت است به علت رکود کارخانه تعطیل و پدر بیکار شد و مستمری بیکاری دریافت می کند.
تا این که مشاور اداره کار به او گفت بیمه سربازی ات را هم واریز کن که زود بازنشست شوی (یعنی همین که واریز کردی). اما بعدا معلوم شد حتی آن 3 سال را نیز به عنوان سختی کار رد نکرده اند یا پرونده اش گم شده ! البته قبل از آن به علت اشکال تایپی سوابق بیمه چند ماه پدرم را دواندند تا معلوم شد اشکال از کارمند اداره بوده! و حالا اشکال یا هر چیز دیگر باعث شد حتی 1 روز برای سختی کار رد نشود در حالی که در شرایط صدای بسیار زیاد کار کرده است و گوشش نیز ضعیف شده است. پول سربازی را هم گرفتند و گفتند بازنشسته نخواهی شد ! این پول را از فرادی قرض گرفته بود.
ده ها بار شکایت جواب نداد چون اصلا بررسی نکردند و فله ای رد کردند.
حالا زانوهایش هم از افتاده اند. 59 سال دارد. همیشه رأی داده و همیشه طرفدار نظام و امام و رهبری بوده ! یک فرزند دکتری ، یک فرزند فوق لیسانس و یک لیسانس تحویل جامعه داده است. در خانه ی 60 متری در حال ریختن زندگی می کند . و هزاران مشکل دارد که قابل بیان نیست.
آیا جمع کردن ثروت های هزار میلیاردی جهاد است؟
این ظلم و ناعدالتی از همین جا نشأت می گیرد. از سمت کسانی که به اسم جهاد و جبهه ثروت های افسانه ای جمع کردند و خون امثال پدر من را در شیشه کردند. اما خدا آنها را این چنین رسوا می سازد تا پشت پرده چهره های زیبای ریاکار آنها بر ملا گردد.
Iran, Islamic Republic of
احسنت. کار خوبی کردید. هم شما و هم جهان نیوز که منتشرکرده.
Iran, Islamic Republic of
میشه به من بگی بیشعور بعد عذرخواهی کنی
مسعود
Iran, Islamic Republic of
امام علی ع می فرماید:آله الریاسه سعه الصدر.ابزار ریاست و سروری بردباری و صبوری است. که متاسفانه جناب وزیر نداشتند.که با عذرخواهی در مسایل شخصی قبول است نه موضوع حکومتی .چنین شخصی شایسته مسولیت نم باشد.
حاج رضوان
Iran, Islamic Republic of
سری قبل هم بعد از کلی متلک به سردار حرم و قلم و .... فرداش تو همایش تجلیل از مدافعین حرم تو برج میلاد شرکت کرد!!
خیرخواه
Iran, Islamic Republic of
مشک ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید