پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
با روحیه ای عالی، بارسا به استقبال پاری سن ژرمن می رود؛

بارسلونا5-0سلتاویگو؛ تمرینِ‌برگشت‌به‌اروپا

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 506009
با کنار زدن سلتا، صدر جدول لالیگا، مجددا به رنگ آبی و اناری در آمد.
بارسلونا5-0سلتاویگو؛ تمرینِ‌برگشت‌به‌اروپا
به گزارش جهان نيوز؛
بارسلونای 57 (رده دوم) و سلتاویگوی 35 امتیازی (رده دهم)، از چارچوب هفته بیست و ششم رقابت های لالیگای اسپانیا در استادیوم نیوکمپ شهر بارسلونا مقابل هم قرار گرفتند.
گزارش بازی
بازی با مالکیت بازیکنان بارسلونا دقایق آغازینش سپری شد. بعد از گذشت چند دقیقه، همکاری لیونل مسی و نیمار اگرچه منجر به نتیجه نشد اما در صحنه ای تماشاگران را به وجد آورد. مسی از همان ابتدای کار حرکات و خواسته اش بوی گل می داد. شوت پشت محوطه او را سرخیو، دروازه بان سلتاویگو توانست مهار کند. لحظاتی بعد، روی حرکت بسیار عالی لوییس سوارز و گذر از سد آخرین مدافع سلتا با یک لایی، شوت مهاجم اروگوئه ای در حالت تک به تک با برخورد به تیرک عمودی دروازه در برگشت به مسی رسید اما او هم خوش شانس نبود و ضربه اش با برخورد مجدد به تیر و دروازه بان به کرنر رفت. هنوز به دقیقه 25 بازی نرسیده بودیم که سرانجام مسی موفق شد با یک حرکت انفرادی تماشایی بارسلونا را 1-0 پیش بیاندازد. بارسلونا شانس خود برای رسیدن به گل دوم را با ایجاد یک ضد حمله آزمایش کرد اما ضربه پایانی رافینیا ثمری نداشت. در حالی که 5 دقیقه تا اتمام مسابقه در نیمه اول باقی مانده بود، روی پاس عمقی مسی، نیمار با ضربه چیپی زیبا توپ را از بالای دستان دروازه بان به گل تبدیل کرد تا نتیجه 2-0 شود. این نیمه با همین نتیجه به نفع بارسا به اتمام رسید.
ابتدای 45 دقیقه دوم را هم شاگردان لوئیز انریکه برای گلزنی هدف قرار دادند. توپ سرجی روبرتو با واکنش سرخیو گل نشد اما خیلی طول نکشید که ایوان راکیتیچ توانست نتیجه را 3-0 کند. موج گلزنی بارسلونا که اکثر حملاتش از سمت چپ خط حمله پای ریزی می شد با گلزنی ساموئل اومتیتی پیش تاخته ادامه پیدا کرد و چند دقیقه بعد از گل چهارم بارسلونا مسی دومین گل خود و پنجمین گل بارسا را با یک حرکت بسیار خوب دیگر به ثبت رساند. پس از این جشنواره گل، جریان بازی تا حدی آرام شد و لوئیز انریکه تصمیم گرفت با سه تعویض، به بوسکتس، نیمار و سرجی روبرتو برای بازی چهارشنبه شب در لیگ قهرمانان اروپا برابر پاری سن ژرمن استراحت دهد. شاگردان بریتزو نیز از استفاده از معدود فرصت های خود ناکام ماندند. در واپسین دقایق بازی باز هم بازیکنان بارسلونا می توانستند با استفاده از موقعیت ها گلزنی کنند اما تغییری در نتیجه حاصل نشد تا با بردی پنج گله بارسلونا ضمن بازگشت به صدر جدول لالیگا، با روحیه ای خوب به استقبال بازی برگشت چهارشنبه شب برابر پاری سن ژرمنی برود که در بازی رفت 4-0 به تیم فرانسوی باخته است.
شرح گل ها
دقیقه 24، گل اول بارسلونا توسط لیونل مسی: در میانه های زمین، مسی حمله ای را شروع کرد و حرکت انفرادی او با که با دریبل چند بازیکن همراه بود، در نهایت با یک ضربه بغل پای دیدنی از پشت محوطه جریمه به تور دروازه سلتاویگو چسبید.
دقیقه 40، گل دوم بارسلونا توسط نیمار: پاس در عمق مسی از پشت محوطه جریمه سلتا، با فرار نیمار از تله آفساید مدافعین میهمان همراه شد و مهاجم برزیلی با فریب سرخیو، با یک ضربه چیپ زیبا موفق شد نتیجه را 2-0 به سود آبی و اناری ها کند. 

دقیقه 57، گل سوم بارسلونا توسط ایوان راکیتیچ: حرکت نیمار، پاس تو در مسی به رافینیا داخل محوطه سلتا، استپ نه چندان خوب رافینیا و توپی که به راکیتیچ رسید تا او از نزدیکی دروازه گل سوم بارسا را بزند.
دقیقه61، گل چهارم بارسلونا توسط ساموئل اومتیتی: کرنری که از سمت چپ با همکاری نیمار، مسی و آلبا شکل گرفت، روی یک پاس خوب از آلبا، مسی داخل محوطه صاحب توپ شد و با ارسال پاس زمینی به دهانه دروازه موجب گلزنی اومتیتی شد.
دقیقه 64، گل پنجم بارسلونا توسط لیونل مسی: پاس رو به جلوی خوب از رافینیا به مسی با ایجاد حمله ای دیگر این بار از سمت راست همراه شد. مسی با حرکتی پا به توپ به داخل محوطه 18 قدم حریف زد و با یک ضربه بغل پای چپ برای پنجمین بار دروازه سلتا را باز کرد.  
ترکیب دو تیم و آمار مسابقه


منبع:طرفداری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *