جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۰
۵۵
در بیانیه‌ای تشریحی صورت گرفت

احمدی‌ نژاد پس از چهارسال پاسخ ادعای «خزانه خالی» را داد

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب: 505959
متن کامل بیانیه تشریحی محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم منتشر شد.
احمدی‌ نژاد پس از چهارسال پاسخ ادعای «خزانه خالی» را داد
به گزارش جهان نيوز، متن کامل بیانیه تشریحی محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگوار ایران
با سلام و آرزوی تحیات الهی، سلامت، عزت و موفقیت روزافزون برای شما و همه موحدان ، صالحان، آزادی خواهان و عدالت‌طلبان
شما به خوبی از شرایط و روندی که بر کشور و انقلاب می گذرد و همچنین از دلایل سکوت این خادم خود در قبال مسائل جاری اطلاع دارید.
متاسفانه همگان شاهد بوده اند که ارائه اطلاعات و ادعاهای کذب و ایراد تهمت‌های ناروا به یک روال در بالاترین سطوح مدیریت کشور تبدیل گردیده و همواره از آن به عنوان بهانه ای برای توجیه تصمیمات نادرست و پوشاندن ضعف ها، بی تدبیری ها و ناکارآمدی ها و بعضاً آسیب رساندن به منافع ملی استفاده شده است.
اینجانب در نیمه دوم سال 1392 طی نامه ای سرگشاده، خواستار انجام مناظره ای تلویزیونی و شفاف شدم تا از رهگذر آن، مسائل به طور مستند برای مردم بیان شود اما تکرار اتهامات، تنها پاسخی بود که به افکار عمومی داده شد.
شرایط پیش رو ، اینجانب را بر آن داشته است تا ضمن حفظ موضع سکوت در مسائل جاری کشور، درباره برخی موضوعات، توضیحاتی را به استحضار ملت شریف برسانم. این کار را با پاسخ به چند ادعای رئیس محترم قوه مجریه که در آستانه مذاکرات هسته ای با بیگانگان به صراحت و از تریبون عمومی مطرح گردید آغاز می کنم و به مرور به دیگر ادعاها نیز خواهم پرداخت.
 اول، ادعای خالی بودن خزانه کشور
صرف نظر از اینکه هنوز بعضی‌ها از کلمه خزانه، یک تعریف و تصویر دوران قاجار را در ذهن دارند که مثلاً یک انبار و یک انباردار از خراج ها مراقبت و با دستور شاه آن را توزیع می کنند ، نکات زیر قابل ذکر است:
1- خزانه عبارت از چند حساب دولت نزد بانک مرکزی است . درآمد دولت، در طول سال و به صورت روزانه به این حساب ها وارد و خزانه دار کل ، آن را بر اساس قانون بودجه، روزانه به دستگاه ها اختصاص می دهد. بنابراین تصور انباشت منابع در این حسابها نادرست است.
2- با این وجود در تاریخ 13 مرداد 1392 یعنی زمان آغاز به کار دولت فعلی ، بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان در حسابهای جاری خزانه و معادل همین مقدار در سایر حسابها و حساب فروش شرکت ها وجود داشته است که در گذشته ، کمتر زمانی این مقدار ، در حسابها پول وجود داشته است.
3- کل پرداختی خزانه در سال 1391 یعنی سال آخر دولت قبل ، با همه فراز و نشیب های مهم حدود 104هزار و 500 (یکصد و چهار هزار و پانصد) میلیارد تومان بوده است. در این سال پروژه‌های عمرانی و دیگر خدمات دولت کاملاً فعال بوده و حقوق و مطالبات کارمندان، طبق روال معمول پرداخت شده است. در این سال استقراضی انجام نشده و تنخواه خزانه نیز مسترد شده است.
4- در سال 1392 یعنی اولین سال دولت فعلی مجموعاً 147 هزار و 500 (یکصد و چهل و هفت هزار و پانصد) میلیارد تومان درآمد کسب شده و توسط خزانه به دستگاه ها برای هزینه اختصاص یافته است. که این رقم نسبت به سال 1391 بیش از 40% رشد داشته است، این رشد در دهه های اخیر ، کم نظیر بوده است.
در سال 1392 به بهانه کمبود درآمد بسیاری از پروژه ها، تعطیل شد و شاه بیت کلام مدیران دولتی کمبود منابع و درآمد بوده است.
5- روند افزایش درآمد و هزینه های جاری دولت کمابیش در سال های 93 و 94 نیز ادامه یافته و به ترتیب 178 هزار میلیارد تومان و 204 هزار میلیارد تومان درآمد کسب گردید که متقابلاً هزینه شده است.
6- علت اصلی این تفاوت درآمد را باید در واگذاری های اصل 44 و اجرای مالیات ارزش افزوده در دولت قبل و تفاوت قیمت ارز در محاسبات بانک مرکزی در دولت فعلی دانست.
7- علاوه بر این ، صندوق توسعه ملی با 55 میلیارد دلار سرمایه و 32 میلیارد دلار موجودی و بانک مرکزی با حدود 108 میلیارد دلار ذخایر ارزی و حدود 22 میلیارد دلار طلب از محل فروش نفت، تحویل دولت فعلی شده است.
به این ترتیب روشن است که برخلاف ادعای کذب مطرح شده ، درآمد دولت کاملاً مناسب و دست دولت در اداره کشور و هزینه کردن برای امور عمومی باز بوده است.
نمی‌خواهم درباره انگیزه طرح این ادعای غلط ، قضاوتی داشته باشم اما باید روشن شود که مقصود اصلی از طرح چنین ادعای کذبی در آستانه مذاکره با بیگانگان چه بوده است.
باید روشن شود که این ادعا چه میزان به منافع ملی آسیب زده است. باید معلوم شود که این درآمدهای کلان در کجا و چگونه هزینه شده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد
حمید
Iran, Islamic Republic of
واقعا بعد از اون اشکالات در ولایت پذیری و وضعیت اسفبار اقتصادی و تورم و یک سوم شدن ارزش پول و هزار مورد دیگه بازم حرف از احمدی نژاد می زنید؟ ... من از رییس جمهور فعلی هم خوشم نمیاد ... اما مگه مجبوریم فقط بین احمدی نژاد و روحانی انتخاب کنیم؟ ... مگه قحط الرجاله تو کشور؟ ... این دو تا امتحان خودشان را پس دادن ... بزارید یکی دیگه بیاد شاید بهتر عمل کنه
Iran, Islamic Republic of
من احمدی نژاد 4سال اول را دوست دارم.
نه احمدی نژاد فعلی.
Iran, Islamic Republic of
انچه انتقاد از احمدی نژاد بشود واو را تخریب نمایند حقش است او با تخریب رقبا رییس جمهور شد ودر زمان مسئولیتش به همه انتقاد نمود بلکه همه را تخریب کرد.
حسین
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در مورد رقبای انتخاباتی اش دروغ نگفت. فقط روشنگری کرد و بخش بزرگی از مردم این روشنگری ها را همسو با واقعیت ملموس زندگی خود دیدند. ولی آنچه در جریان است دروغگویی های بی حد و حصر و سازمان یافته در مورد او و دولت بازگرداننده انقلاب به ریل خود (به تعبیر حضرت آقا) است. این بار هم مردم هستند که حق دارند انتخاب کنند چه کسی دروغ می گوید و حق با چه کسی است.
Iran, Islamic Republic of
نه برادر اشتباه نکن آنهایی که چهار سال تمام با توسل به دشمنان سعی در تخریب احمدی نژاد را داشتند و هرآنچه توانستند انجام دادند احمدی نژاد با سند و مدرک و شفاف این موضوع را با مردم در میان گذاشت و مردم قضاوت کردند
افشین
Iran, Islamic Republic of
سرورم چهار تا حرف شد سند و مدرک کسی که از معاون اول تا سومش پرونده هایی سنگین تو قوه قضایه داره با حکمهای سنگین چرا کور کورانه ازش حمایت میکنید تو مملکت ما مگه واقعا رجال سیاسی اشنا به امور مللکت داری وجود نداره که دوستان از اقای احمدی نزاد اینطوری حمایت میکنند
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد چهره واقعیشان را برملا کرد که با گذشت زمان بر تمام ملت روشن شد احمدی نزاد خود را خادم مردم می دانست ولی اینها خود را ارباب مردم میدانند ونظام حاکم را نظام ارباب رعیتی میدانند وبقیه مردم جز خودشون را بیشعور می دانند .
Iran, Islamic Republic of
مگر مجبوری نظر بدی
کیوان
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد در جریان مناظرات صرفا یک سری مستندات ارائه داد و یک سری سوال کرد که سوال دل ملت ایران بود و هیچ تخریبی در کار نبود. تخریب واقعی را در عملکرد خود حضرات باید دید که با عملکرد اشرافی خود دنیای مردم و آخرت خود را تخریب کردند. اگر اتفاقات رخ داده در دولت دهم نبود که مایه یاس مومنین شد و همه اش زیر سر مشایی بود احمدی نژاد بهترین زمامداز تاریخ ایران بود ولی ....... حیف و صد حیف
Iran, Islamic Republic of
اولا تخریبی که با دروغ انجام گیرد با تخریبی که برای بر حذر داشتن مردم از اشتباه در رای دادن در انتخابات باشد زمین تا آسمان فرق دارند.
ثانیا آیا موردی سراغ دارید که احمدی نژاد بعد از رییس جمهور شدن به مسؤولین قبلی انتقاد کرده باشد و کاستی‌های آنها را (نه به دروغ بلکه حتی واقعیات) را برای ارتقای جایگاه دولت خود در دید مردم با سیاه نمایی گذشتگان به زبان بیاورد؟
Iran, Islamic Republic of
پس روحانی هم حقش هست تخریب شود؟

خود هاشمی و خاتمی فتنه گر هم که کم تخریب نکردند احمدی رو....همچنین میر... و کروبی
Iran, Islamic Republic of
حرفت حقه انصافا. ولی رقبای ایشون هم کم ایراد نداشتن که بگیم تخریب محض بوده. انقدر ایراد داشتن که وقتی بیان شد کسی جوابی براش نداشت. همه سکوت کردن.
الانم البته حرفش حقه. ولی چه میشه کرد سیاست که البته بهتره نگیم سیاست بلکه زرنگی دولت فعلی باعث سکوت چند ساله احمدی‌نژاد شد. الانم اگه حرفی بزنه کسی شاید باور نکنه. ولی زمان همه چیزو روشن میکنه.
واقعا تو این چهارسال یه درجا زدن واقعی رو تجربه کردیم. امسال انقدر وضع خراب بود که دیگه دولت روش نمیشه بگه همه چیز تقصیر دولت قبله. میشه گفت که تو اداره کشور خیلی ضعیف ظاهر شدن و کاملا ناکارآمد بودن. تنها حرفی که میزنن اینه که میگن تورمو کنترل کردیم. این در حالیه که تورم همراه رکود یه فاجعه واقعیه. به معنی واقعی کلمه میشه بهش درجا زدن گفت. اساسا تورم مشکل مملکت نیست که این آقایان انقدر روش تاکید میکنن هر چند که واقعا نرخ تورم محسوس توسط مردم انقدر ها که میگن کاهش پیدا نکرده. مشکل رکود و حرکت اقتصاده که امروز خیلی کند شده. قبلا تورم بود وضع هم خوب نبود ولی باز یه حرکتی یه اتفاقی یه کاری انجام میشد. کسی هم که مستعد بود هر چند کم ولی امیدی به پیشرفتش وجود داشت. ولی الان کسی امیدی به پیشرفت در کار و زندگیش نداره. این در حالیه که اسم دولت رو دولت امید گذاشتن.
Iran, Islamic Republic of
شاید روش تخریبی درست نباشد اما بالاخره چند نفر هم می باید ازین انقلاب و راه پیامبران دفاع میکردن یا که نه همه با هم انقلاب را به طواغیت میسپردن؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام و سپاس و آرزوی دیدار منجی:
روشن بشود یا نشود خدا و ملت شریف میداند چه شده و چرا.
ایران و اسلام و انقلاب به این چیزها عادت دارد و از ریزشها و رویشها هر دو به یک میزان استقبال میکند. تاریخ ما خود بهترین گواه که تکیه بر غیر خدا نتوان کرد! امید ما هرگز به این و آن ذخایر و خزاین نبوده که کلید برکتش در خزانه غیبست. یاحق
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
این پیام شما مرا یاد اون جمله انداخت که انقدر این کلمه دروغ گو را تکرار کنید که اگر احمدی نژآد بگه ماست سفیده مردم باور نکنند و حالا با دروغ! و دغل بازی مردم را فریب دادید و برای چند روز روزگار کاسه ای دست و پا کردید ولی این کاسه روی سر خودتان خراب شده...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژآد عملکرد خوبی در بعد عمرانی داشت ولی در نمره ولایت پذیری تجدید(تجدید نه مردود) شد. باید جبران کند تا پذیرفته شود.
نماز بی ولایت بی نمازیست تعبد نیست نوعی حقه بازیست.
Iran, Islamic Republic of
لطفا تخریبهای احمدی در سال 84 علیه رقبا با تخریبهای 92 تاکنون علیه ایشان را بررسی بفرمایید شاید دریابید که خشت خشت ماهیت دولت فعلی به جای ساختن کشور با تخریب دولت قبلی تشکیل شده. البته در مواردی هم با باج دادن به دشمنان، مملکت را به پرتگاه نزدیک کرده است. اما ایران به زودی دوباره مجد و ابهت خود را باز خواهد یافت و از چنگال منحرفان و فتنه‏‌گران خواهد آسود. ان شاءالله
حسین
Netherlands
تا جائی که می دانم تخریب ( بخوانیدافشاگری های ) ایشان صحیح بود مثلا آقا مهدی یا ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
روزی بینهایت منتقد احمدی نژاد بودم ولی وقتی بدتر از بد دیدم ایستادم.
رضا
Iran, Islamic Republic of
چه روی داری کشور به بن بست رسوندی بازم طلب کاری می شه کلا دیگه حرف وبیانیه ندی
سرور
Iran, Islamic Republic of
آنقدر دروغهای بزرگ را برایت تکرار کرده اند که باورت شده است.
نه که الان کشور در اتوبان هفت بانده در حال پیشرفت است!
افشین
Iran, Islamic Republic of
حداقل با کله هم در حال سقوط نیست هنوز یادم نرفته هر روز یک قیمت جدید از قیمت بنزین گرفته تا اب و برق و گازوهر چی که فکرش رو بکنی و نکنی بی ثباتی در همه امور یکم بعد نیست تعصب را کنار بگذاریم
Iran, Islamic Republic of
هرچی این دولت فعلی گند میزنه می اندازد تقصیر دولت قبل .
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد دلاور .
Iran, Islamic Republic of
حسن اقا کلیدش هم که گم میکند می اندازه تقصیر احمدی نژاد بیچاره .
Iran, Islamic Republic of
اقای احمدینژاد هر ایرادی هم که داشته باشد در جواب دادن به برخی ها که تریبون یکطرفه گیر اورده اند کم نمی اورد و اتفاق در مورد اینها غلط نمی گوید .
Iran, Islamic Republic of
ایووول دکتر این دروغگویان مردم فریب را رسوا کن. امیدوارم ملت هم دانا باشند ودیگر فریب این ..... را نخورند. چون امیر کبیر فرمود برای اینکه مملکت پیشرفت کند ملتی دانا می خواهد.
کیوان
Iran, Islamic Republic of
از دکتر احمدی نژاد در خواست داریم که پاسخ سایر تهمتهای ناروا را نیز عین همین پاسخ بطور مستدل دهند. از این همه تهمت و متلک دولت فعلی خسته شدیم و این جو سازیها و متلکها دیگه داره به حد مشمئز کننده ای می رسه
وطن
Iran, Islamic Republic of
خداوند حفظ کند آقای دکتر احمدی نژاد را
ایشان در این 4 سال سکوت کردند و دولت حاضر هیچ بهانه ای ندارد که بگوید چوب لای چرخش گذاشته اند
در حالیکه همین جناب روحانی در دوره اول ریاست جمهوری دکتر ماجرای بشقاب خالی را مطرح کرد در ادامه تهمت های سایر اصلاح طلبان
Iran, Islamic Republic of
باور كنيم ؟ باور نكنيم ؟ باور كنيم ؟ باور نكنيم ؟ باور كنيم ؟ باور نكنيم ؟......
مجیذ
Iran, Islamic Republic of
کاشکی احمدی نژاد در مناظره ها شرکت می کرد ولی بعدش کناره گیری می کرد.

که این هم شدنیه به این صورت که احمدی نژاد قبل از ثبت نام نامه ی انصراف از انتخابات رو بنویسه ودست یک معتمد بگذاره. مثال آیت الله مصباح یا جنتی و پس از پایان مناظره ها خود به خود نامه به جریان بیفته.
ایران
Iran, Islamic Republic of
تو خار چشم خیلی ها در این نظام بودی و هستی. مهم نیست! آزادگی و آزادمردی رسمی است که در تاریخ به نام بزرگان ثبت می شود. آرزوی سلامتی برای همه کسانی که مردم را ... فرض نمی کنن
Iran, Islamic Republic of
ببینید اینها چه کرده اند که گاهی علیرغم برخی از خطاهای دولت قبل می گویم صد رحمت به انها .
البته اگر هردوی اینها اعم از فعلی و قبلی کانمدید شوند بعه هیچکدام رای نخواهم داد .
هادی
Italy
احسنت بر احمدی نژاد
kazem
Iran, Islamic Republic of
رجا جون اگه همین طور همراه باشی دوست داریم
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد در مناظرات سال 88 چند تا مدرک و چند تا سوال پرسید و جواب خواست!
خوب شما هم اگه راست میگید مدرک بیارید که خزانه خالی بوده و از در یک مناظره از احمدی نژاد سوال بپرسید و جواب بخواهید نه اینکه فحش بدی و در بری
حقوق نجومی از خزانه خالی؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد همون اول با دعوت دولت به مناظره خواست به این ادعاها جواب بده اما نپذیرفتند و یکطرفه گفتند و گفتند گفتند
حالا که گذشت زمان خیلی مسائل را بر مردم روشن کرده زمان مناسبی برای پاسخگویی است و کسی نمیتونه درخواست مناظره را رد کنه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
بهر حال دانستم امروز آنچه که طی این سه چهار سال ندانستم.
اسلام پیروز است
Iran, Islamic Republic of
این راست می گوید و آن دروغ . ملعبه ای که تکرار می شود . آیا دراین میان مردخدایی نیست که برای خداو اسلام و انقلاب قلب تپنده و کرداری خالصانه داشته باشد؟آیا کسی نیست تا خادم واقعی انقلاب و انقلابیون یعنی این مردم شریف باشد؟
کاش در انتخابات آتی مردی از ره می رسید و مردم هم به او اقبال نشان می دادند و از این پیوند خدا خرسند و برکاتش را نازل می فرمود.
مردی که راست می گوید، درست عمل می کند، خدمت به خلق را بر خدمت به جیب ترجیح می دهد، از خدا می ترسدو از دشمنان خدا نمی ترسد .
آرزوی نچندان محال یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مثلآ کی؟ جلیلی؟
از این مردان خدا زیاد داریم اما برا ریاست بر جمبور خلق نشدن.
از پس دروغ و دغلها و مکر و تزویر و فتنه و ریا و رباهای طاغوت هم برنمیان چون متین و صابر و انسان هستن و انسان در مقابل شاخ گاو گهگاه کم میاره.
تا زمانیکه اعلام جهاد نشده برا فتح سنگرهای باقیمانده...کاری از انقلابی ها برنمیاد جز مدارا با ریا و ربا و طاغوت و صبوری و متانت و خودخوری و...بازم بگم؟ اشک ریختن در خلوت برا مردم و انقلاب و...میشه یکی اعلام جهاد کنه لطفآ همه بریم سنگرها رو فتح کنیم مثل اوایل انقلاب طاغوت چیز منفوری بشه و راه توحید جذاب؟
Iran, Islamic Republic of
اندکی صبر سحرنزدیک است...
Iran, Islamic Republic of
درود خدا بر احمدی نژاد دوست داشتنی مردم قدر دان شما هستند چه رئیس جمهور باشید و چه نباشید
جعفری
Iran, Islamic Republic of
امام خامنه ای، ۹۵/۱۲/۱۶:

اشتباه بعضی از ما در چالش اقتصادی بزرگی که کشور دچار آن است این بود که در زمینه اقتصادی احساس ضعف شد.
آن‌وقت کسی رویش بشود در مصاحبه بگوید که ایرانیها انقدر به این مذاکرات احتیاج دارند که رزمایش [ما علیه آنها] ضرری به اين مذاکرات اقتصادی نمیزند.

آقا دقیقا گریز زدند به بهانه واهی خزانه خالی و احساس ضعف در مقابل دشمن قبل از مذاکرات...
Iran, Islamic Republic of
اقاي روحاني پاسخ دهيد
Iran, Islamic Republic of
مگر حرف هركسي قابل پاسخگوئي است
Iran, Islamic Republic of
ایشون هرکسی نیست بلکه همان کسی است که 4 سال دارید بهش اتهام میزنید!
United States
دولت فعلی دستاوردی جزطرفداری ازواردکردن قاچاقچ وفور بکشورتوسط بعضی ازشرکتهای خارجی وحقوقهای نجومی وبتون ریزی کردن صنعت هسته ای کشور همراه بادوختن دهان منتقدین وبددهنی وتوهین نسبت به ملت وازبین بردن اشتغال وگرانی اقلام مصرفی وقانونی کردن اشرافیگری وفاصله طبقاتی نداشته است
Iran, Islamic Republic of
واقها اگر دولت اقای روحانی نبود معلوم نبود تندروها چه بلایی سر مملکت که نمیاوردند؟
ایمانی
Iran, Islamic Republic of
انقدر مردم را از لولو نترسانید...بقای این دولت منوط شده به ترسانیدن از جناح مقابل
بجای کار وایجاد گشایش،فقط ملت را از لولویی به نام احمدی نژاد میترسانند.
امام ما گفت آمریکا مثل سگ حار است،یعنی اگر درمقابلش منفعل باشی، جسور شده وتا تورا نیست ونابود نکند ازپای نمینشیند، اما اگر درمقابلش ایستادی،بالاخره پا پس میکشد ومجبور به عقب نشینی میشود
آیا امروز که در قضیه برجام،پا پس کشیدیم وازحقوق مشروعمان درمقابل زورگویی استکبار عقب نشینی کردیم،طرف مقابل دو قدم به پیش نیامده ؟ وازتحریمهای جدیددم نمیزند؟ وپولهای ما رابالا نمیکشد؟و....
برادر عزیز اگر امروز هم استکبار جرات حمله به ما راندارد، نه به خاطر کرنش و مماشات دولتمردانمان درمقابل آمریکاست، که بخاطر دلاورمردانمان در نیروهای نظامی(ائم از مدافعان حرم و صنایع موشکی و پشتیبانی ما از یمن وسوریه وعراق ونیجریه و...است که برای دفاع درمقابل سگ حارآمریکا به هجوم به آن پرداخته اند)
واگر صلابت رهبرمان نبود ،حضرات برای لبخند شیطان بزرگ،توان دفاعی و ...تمام حیثیتمان را به تاراج میگذاشتند
نفرین براسلام آمریکایی،نفرین براسلام مرفهین بی دردنجومی بگیر...
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
من مثل اکثر کامنت گذارهایی که نظرشون رو خوندم نظر جناحی ندارم. احسنت که نجومی ها رو گفتی هم حقوق نجومی هم املاک نجومی هم معاون یا وزیر نجومی همه اش بده. تا به این نرسیم و لو در هر جناحی ولو جناح مثلا خودمون! همین طوری فریب می خوریم از چپ و راست. بد بده و هر کسی هم اون رو انجام بده بده: صفدر حسینی بده و صادق محصولی هم بده. والسلام علی من اتبع الهدی
ali
Iran, Islamic Republic of
بحث تعریف و تمجید و یا تحریف دولت خاصی نیست ولی قبول کنید بعد ازجنگ دولت های جدید تمام اتفاقات و کم کاری های خودشان را گردن دولت قبلی انداختند هرکدامشان به رو ش خاص خودشان
حسین
Iran, Islamic Republic of
همه چیز تقصیر احمدی نژاد است!
خداییش هر جوری فکر میکنم میبینم بعد از احمدی نژاد رییس جمهور شدن و خدمت به مردم خیلی سخته و از عهده این اقایون لیبرال و کدخداپرست بر نمیاد.
مشکل اصلی همینه...
Iran, Islamic Republic of
طرف چهار سال صبر كرده تا يك جواب غير منطقي و غير فني به خرابكاري خودش و دولتش بدهد ... ماشاا... رو كه رو نيست !!!
Iran, Islamic Republic of
خزانه دولت توسط : مهدی هاشمی - حسین فریدون - مهدی جهانگیری - فاضل لاریجانی - ذخائرنظام(بقول نوبخت) - نجومی بگیران - بطور کامل خالی و تخلیه شده است .