جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بسته شدن مسیر امدادرسانی داعش بین رقه و دیر الزور

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 505588
شبه نظامیان کرد سوریه تاکید کردند، توانسته‌اند مسیر امدادرسانی داعش را از رقه به دیر الزور در شرق رود فرات در پی تسلط بر چند روستا در حومه شرقی رقه ببندند.
بسته شدن مسیر امدادرسانی داعش بین رقه و دیر الزور
به گزارش جهان نيوز ایسنا، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی نوشت، شبه نظامیان کرد توانستند روستاهای حمد عساف، جدیده خابور،  الکلیب در حومه شرقی رقه را تحت کنترل بگیرند و به این ترتیب مسیر امدادرسانی داعش بین رقه و دیر الزور را ببندند.
از سوی دیگر، درگیری‌ بین ارتش آزاد سوریه و نیروهای ارتش سوریه و "نیروهای دموکراتیک سوریه" در حومه شمال شرق حلب در میان پیشروی نیروهای ارتش آزاد رخ داده است.
ارتش آزاد در قالب نیروهای سپر فرات مورد حمایت ترکیه اعلام کردند، درگیری‌ها در اطراف روستای الحوته در جنوب شهرک العریمه با شبه نظامیان کرد ادامه دارد.
از سوی دیگر نیروهای ارتش آزاد توانستند ۳۰۰۰ بمب را از چند شهرک و شهر در حومه شمالی حلب پاکسازی کنند.
داعش اقدام به تولید بمب‌ها به شیوه جدید در شهر الباب کرده است به طوریکه بمب‌ها را در کنار سنگ قرار داده و در درگیری‌ها علیه نیروهای ارتش آزاد استفاده می‌کند. برخی از این بمب‌ها دارای حجم زیادی مواد منفجره است که منجر به تخریب منازل به طور کامل می‌شود.
از سود دیگر فرمانده نیروهای آمریکایی در ائتلاف ضد داعش اعلام کرد، مذاکرات جاری با ترکیه درباه نقشی که در آزادسازی رقه خواهد داشت، در جریان است.
ژنرال استفن تاونسند اظهار داشت:‌ ما با ترکیه‌ای‌ها درباره نحوه مشارک آنها در آزادسازی رقه و اعداد احتمالی نیروهای آنها برای شرکت در عملیات در حال مذاکره هستیم.
وی افزود: برخی شبه نظامیان کرد هم در عملیات شرکت خواهند کرد چراکه برخی کردها در این شهر که اغلب ساکنانش عرب هستند، حضور دارند.
تاونسند افزود:‌ طبیعتا کردها در حمله به رقه خواهند بود. من نمی‌توانم از تعداد این نیروها صحبت کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *