جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سرمربی بافانا بافانا تا روز جمعه معرفی می‌شود

کی‌روش‌یکی‌از۲گزینه‌نهایی‌سرمربیگری آفریقای‌جنوبی

فعلاً دستمزد درخواستی مشکل‌ساز است!
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 505496
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان یکی از دو گزینه‌ نهایی سرمربیگری تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی است.
کی‌روش‌یکی‌از۲گزینه‌نهایی‌سرمربیگری آفریقای‌جنوبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از سایت «تایمز لایو» آفریقای جنوبی، رقابت برای احراز پست سرمربیگری تیم ملی فوتبال آفریقای جنوبی بین هرو رنارد فرانسوی و کارلوس کی‌روش موزامبیکی‌الاصل است، این در حالی است که اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی (SAFA) در نظر دارد این هفته سرمربی جدید خود را معرفی کند.
یکی از اعضای فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی که نامش فاش نشده به نشریه «تایمز» آفریقای جنوبی گفته است که کمیته فنی این اتحادیه، کارلوس کی‌روش را به عنوان گزینه خود توصیه کرده، اما دستمزد درخواستی سرمربی پیشین رئال مادرید انتصاب وی را به تأخیر انداخته و به نوعی مانع انجام کار بوده است.
کی‌روش در حال حاضر دستمزد سالیانه‌ای در حدود یک‌و‌نیم میلیون دلاری در تیم ملی ایران دارد و اگر SAFA نتواند با وی به توافق برسد، هرو رنارد فرانسوی روی نیمکت بافانا بافانا (لقب تیم ملی آفریقای جنوبی) خواهد نشست.
پست سرمربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی پس از اخراج شِیکس ماشابا در ماه دسامبر 2016 خالی است و سران اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی امیدوارند با یکی از دو گزینه مدنظرشان در مذاکرات نهایی به نتیجه برسند و سرمربی جدید بافانا بافانا را تا روز جمعه معرفی کنند.
همین عضو فدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی همچنین خبر داد که طول قرارداد سرمربی جدید بافانا بافانا هم موردنظر این اتحادیه است و سرمربی جدید به غیر از تمرکز روی مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی 2018 باید به مسابقات مرحله انتخابی جام ملت‌های آفریفا 2019 نیز  چشم داشته باشد.  
چند روز پیش بود که از کی‌روش به عنوان شانس اول احراز پست سرمربیگری تیم ملی آفریقای جنوبی یاد شد، این در حالی است که گفته شد گزینه‌هایی همچون لوکاس رادبه، کاپیتان پیشین بافانا بافانا و آناستاسیا سیچلاس، سرمربی ساوندونز نیز مدنظر کمیته فنی SAFA هستند.
کی‌روش به طور مرتب به آفریقای جنوبی سر می‌زند، چون خانواده‌اش در ژوهانسبورگ زندگی می‌کنند. او پیش از این بارها گفته که آفریقای جنوبی خانه دومش است و این چیز پنهانی نیست که دوستان نزدیکی در اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی از جمله دنی جوردان (رئیس این اتحادیه) و دنیس مومبله (مدیر اجرایی این اتحادیه) دارد. همچنین او سرمربی پیشین بافانا بافانا بوده و به خوبی از پویایی سیاسی حاکم بر فوتبال آفریقای جنوبی آگاه است، اما با توجه به دستمزد کمتری که مربیان پیشین آفریقای جنوبی از جمله آلبرتو پاریرا و ناتالینو دریافت می‌کرده‌اند، ممکن است موجب اختلاف کی‌روش و SAFA شود، مگر اینکه طرفین بر سر رقم کمتری به توافق برسند.
با این حال دستاوردهای اخیر رنارد فرانسوی در سطح قاره آفریقا که همان قهرمانی با تیم ملی زامبیا در جام ملت‌های آفریقا 2012 و قهرمانی با تیم ملی ساحل عاج در جام ملت‌های آفریقا 2015 بوده، باعث شده است تا او برتری‌هایی نسبت به کی‌روش برای احراز پست سرمربیگری بافانا بافانا داشته باشد. او همچنین به طور مرتب به آفریقای جنوبی سر می‌زند و هرگز علاقه‌اش برای کار در تیم ملی آفریقای جنوبی را مخفی نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *