پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

​افزایش حملات سایبری علیه کشورهای عربی

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 505212
کارشناسان سایبری از افزایش تعداد حملات ساییری و هکری به کشورهای عربی خلیج فارس خبر می‌دهند.
​افزایش حملات سایبری علیه کشورهای عربی
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، کارشناسان امروز دوشنبه اعلام کردند که  کشورهای خلیج فارس باید هماهنگی در زمینه مقابله با حملات سایبری روزافزون را تقویت کنند.

کارشناسان سایبری در کنفرانس بین المللی که در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد، خواستار افزایش هماهنگی و همکاری کشورهای خلیج فارس برای مقابله با تهدیدات و حملات سایبری شدند. این کنفرانس در شرایطی برگزار شده که ویروس شمعون 2 در ماه ژانویه رایانه های وزارت کار عربستان را از کار انداخت.

صالح المطیری مدیر کل مرکز امنیت سایبری عربستان سعودی در این باره گفت: همه کشورهای شورای همکاری خلیج در معرض خطر هستند. هدف قراردادن کشورهای عربی رو به افزایش است. نهادهای مالی و دولتی هدف قرار گرفته اند.

وی افزود: اگر بتوانیم همکاری کنیم، آنگاه قادر خواهیم بود تا از همه بخش ها محافظت کنیم.

کارشناسان سایبری اعلام کردند که بحرین و کویت نیز طی سال گذشته هدف حملات سایبری زیادی قرار گرفته اند.

سرهنگ بسام المراج از مقام های ارشد وزارت کشور بحرین در این باره گفت: هکرها سعی کرده اند تا به رایانه های وزارت کشور بحرین نفوذ کنند.

وی ادعا کرد: این حملات از سوی ایران انجام شده است.

مدیر کل آژانس مرکزی فناوری اطلاعات کویت نیز تاکید کرد: نهادهای مالی این کشور هدف حملات سایبری قرار گرفته است.

ویروس شمعون نخستین بار در بخش انرژی عربستان سعودی شناسایی شد. المطیری افزود: هیچ راهی وجود ندارد که از این حملات جلوگیری کنید.

پس از آنکه ویروس استاکس نت برنامه غنی سازی اورانیوم در ایران را هدف حمله سایبری قرار داد، عربستان سعودی تهران را متهم به تولید و گسترش ویروس "شمعون" برای حمله به شرکت نفتی آرامکو متهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *