پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

علائم خطر در سکته مغزی را بشناسید

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب: 505162
دبیر اجرای نهمین کنگره استروک ایران با اشاره به اینکه سکته مغزی نخستین علت ناتوانی و دومین علت مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود، گفت: شناخت علائم خطر این بیماری توسط مردم می‌تواند در کاهش مرگ و میر ناشی از سکته مغزی مؤثر واقع شود.
علائم خطر در سکته مغزی را بشناسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس احسان شریفی‌پور در نشست خبری که در ارتباط با نهمین کنگره بین‌المللی استروک برگزار شد، اظهار داشت: در این کنگره برنامه‌های جامعی مدون شده تا در راستای کاهش سکته مغزی در جامعه گام برداریم. بر همین اساس از جراحان و متخصصان مربوطه، تکنسین‌های آمبولانس، پرستاران، فیزیوتراپیست‌ها و ... جهت شرکت در کنگره دعوت شده تا شاهد موفقیت‌های زیاد در حوزه کاهش سکته مغزی باشیم.

 وی افزود: سکته مغزی در ایران نخستین علت ناتوانی و دومین علت مرگ و میر در کشور به شمار می‌رود بنابر این باید صدای سکته مغزی را بشنویم و علائم خطر آن را بشناسیم.

دبیر اجرای نهمین کنگره استروک ایران با بیان اینکه با شناختن علائم خطر سکته مغزی و پیشگیری از آن می‌توانیم از حالت بحران سکته مغزی در کشور خارج شویم، افزود: در نهمین کنگره بین‌المللی استروک برنامه‌های جامعی در این زمینه مدون شده است.

شریفی‌پور ادامه داد: پیشگیری از سکته مغزی امکانپذیر است و تغییرات سبک زندگی روزمره می‌تواند در کاهش آمار سکته مغزی مؤثر واقع شود همچنین چاقی،‌ فشار خون بالا، دیابت، استعمال سیگار و چربی زیاد همچنین بیماری‌های قلبی از دیگر عوامل بروز سکته مغزی بوده که در بسیاری از موارد با تغذیه سالم و انجام ورزش و تحرک می‌توان حتی تا 17 برابر از سکته مغزی جلوگیری کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *