پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۸

مهدی هاشمی باز هم به زندان برنگشت

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 504858
مهدی هاشمی که مرخصی وی آخرین بار تا هفتم اسفند ماه جاری تمدید شده بود، باز هم به زندان برنگشت.
مهدی هاشمی باز هم به زندان برنگشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مهدی هاشمی فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، سال 94 از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام اختلاس، جعل، ارتشا و برخی مسائل امنیتی، جمعاً به 25 سال زندان، رد مال، جزای نقدی، انفصال دائم از خدمات دولتی و 50 ضربه شلاق محکوم شد که این حکم پس از اعتراض از سوی متهم، در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد.

نامبرده برای گذراندن دوره محکومیت خود طبق ماده 134 قانون مجازات اسلامی، 10 سال حبس، 18 مرداد سال گذشته وارد زندان اوین شد.فرزند مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی یک سال و نیمی که از محکومیتش می‌گذرد همواره خبرساز و حاشیه‌ساز بوده؛ از بردن سکه و تلفن همراه به داخل بند گرفته تا شکستگی پا به‌هنگام بازی والیبال در اوین و انتقال به بیمارستان برای انجام عمل جراحی.

وقتی که 19 دی امسال، خبر فوت ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌خاطر ایست قلبی منتشر شد، مهدی هاشمی با دستور مقام قضایی، برای وداع با پدر مرحومش به مرخصی آمد و تا همین امروز هم هنوز به زندان برنگشته است. هرچقدر که اعطای مرخصی به مهدی هاشمی به‌خاطر فوت پدرش، منطقی، عقلانی و قانونی به نظر می‌رسد اما ادامه‌‌دار شدن این مرخصی حتی پس از گذشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی، قدری عجیب به نظر می‌آید.

آخرین مرتبه با دستور مقام قضایی، مرخصی مهدی هاشمی تا هفتم اسفند ماه یعنی روز گذشته (شنبه) تمدید شد اما طبق اطلاعاتی که خبرنگار تسنیم از مقامات قضایی کسب کرده، وی هنوز به زندان برنگشته و احتمالاً مرخصی مهدی هاشمی برای چندمین مرتبه تمدید شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا چه عجله‌اي داريد عيد نزديكه بذاريد طفلك تعطيلات عيد رو هم پيش خانواده بگذرونه سبزه روز سيزده رو هم گره بزنه تا بعدش هم خدا بزرگه.
حمید
United Arab Emirates
یاد یه دوستی افتادم زمان دبیرستان.این دوست ما در هفته ۲ ساعت از صبح شنبه (ورزش ) ۲ساعت صبح دوشنبه (هنر )۲ساعت صبح چهارشنبه (ادبیات )رو می اومد باقیش غیبت داشت .خلاصه دفتر کلاس پر شده بود از غ غین این آقا.یکی از معلمان پیشنهاد خوبی داد که به جای غین حرف ح این چند ساعتی که حاضره بزنیم دفتر رو از غ غین این آقا سیاه نکنیم.داش متی ما هم که بیشترش بیرونه تا تو زندان.
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخاباته بزارید راحت باشه،سفارت انگلیس لازمش داره!!!
Iran, Islamic Republic of
می خواد برای سال باباش مسجد و منبر پیدا کنه چه قدر کم ظرفیتید
کیهان
Iran, Islamic Republic of
آخه با او چه کار دارید بر نمی گرده بر نمی گرده دیگه مگه زوره. شاید جای خالی کسی را بتواند پرکند .
Iran, Islamic Republic of
حالافعلاانتخابات به تیم رسانه ای اون احتیاج داره!تازه سال مرحوم که برگزارشدتصمیم آمدن یانیامدنش روبه اطلاع دادستان محترم خواهدرساند؟سوالی نیست؟
Iran, Islamic Republic of
زندان !!! مگر مهدی بابا قبلا توی زندان بوده ؟؟
جعفر
Iran, Islamic Republic of
خب تز دکتری خودش رو حتما داده و فارغ التحصیل شده . دیگه برای چی ادامه دادن برگرده