پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ترکیه برای نجات اقتصادش دست به دامن آلمان شد

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 504797
یک هفته نامه آلمانی با اشاره به رکود اقتصادی که بعد از کودتای نظامی نافرجام و آشفتگی‌های سیاسی در این کشور گریبان گیر ترکیه شده است از درخواست کمک آنکارا از آلمان برای بهبود اوضاع خبر داد.
ترکیه برای نجات اقتصادش دست به دامن آلمان شد
به گزارش جهان نيوز، تسنیم به نقل از  هفته نامه "اشپیگل" نوشت، ترکیه برای بهبود اوضاع اقتصادی دست به دامن آلمان شده است.
به نوشته هفته نامه اشپیگل، دولت ترکیه برای اینکه روند افول اقتصادی خود را متوقف کند به دنبال حامیانی از خارج می گردد.
بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل ترکیه در این راستا بخصوص به کمک آلمان امیدوار است.
این هفته نامه آلمانی در ادامه نوشت: رئیس جمهور ترکیه ادعا می کند که اروپا به ترکیه بیشتر از ترکیه به این اتحادیه نیاز دارد. اما اگر ما به تحولات اقتصادی ترکیه بنگریم می بینیم که اوضاع به گونه ای دیگر است. اردوغان در حال حاضر تلاش می کند با کمک شرکای خارجی خود بر بحران اقتصادی اش غلبه کند.
در این میان دولت ترکیه بخصوص به دولت آلمان دل بسته است. چهارشنبه هفته گذشته معاون نخست وزیر ترکیه به برلین سفر کرده و با وزیر دارایی آلمان دیدار کرد.
بر اساس اطلاعات هفته نامه "اشپیگل" در جلسه محرمانه‌ای که برگزار شد مسئله وضعیت اقتصادی ناپایدار ترکیه مطرح شده و اینکه آلمان چه نقشی را می تواند برای ثبات اقتصادی این کشور انجام دهد. همچنین این مسئله در اولویت قرار داشت که چگونه دوباره توریست های آلمانی و اروپایی بیشتری می توانند به ترکیه سفر کنند.
وزیر دارایی آلمان نیز این مسئله را برای مهمان ترک خود آشکار کرد که دولت ترکیه باید قاطعانه تر با تروریسم مبارزه کند تا شرایط امنیتی در کشور خود را آرام کند.
همچنین در این دیدار این مسئله مطرح شد که چطور بانک های توسعه هر دو کشور می توانند بهتر با هم همکاری کنند تا بخصوص از اقتصاد روستایی در ترکیه حمایت شود.
اقتصاد ترکیه بعد از کودتای نظامی نافرجام و آشفتگی های سیاسی بعد از آن گرفتار رکود شده است. توریست ها از سفر به این کشور اجتناب می کنند. حمایت ها برای دولت رئیس جمهور ترکیه از نظر سیاسی متزلزل شده است چرا که اردوغان می خواهد یک سیستم ریاست جمهوری استبدادی را بر این کشور حاکم کند. در ماه آوریل قرار است مردم ترکیه در یک همه پرسی به طرح اصلاحی قانون اساسی کشورشان برای تغییر سیستم ریاست جمهوری در این کشور رای دهند.
دولت آلمان نمی خواهد این تصور را ایجاد کند که از اردوغان در کمپین انتخاباتی اش حمایت می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *