شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

يک سال حبس براي پسر مُرسي به جرم اهانت به دادگاه

يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 504789
منابع قضايي مصر از حبس يک ساله "محمد بديع" رهبر اخوان‌المسلمين و "اسامه" پسر محمد مرسي به علت اهانت به دادگاه خبر دادند.
يک سال حبس براي پسر مُرسي به جرم اهانت به دادگاه
به گزارش جهان نيوز باشگاه خبرنگاران به نقل از هافينگتون پست نوشت، مسئولان قضايي مصر روز شنبه اعلام کردند دادگاه جنايي قاهره در حکمي صدها متهم از جمله "محمد بديع" و چند تن ديگر از رهبران اخوان‌المسلمين و "اسامه مرسي" پسر محمد مرسي رئيس جمهور سابق اين کشور را به علت اهانت به دادگاه و اخلال در نظم جلسه دادگاه به يک سال حبس محکوم کرد.

براساس اين گزارش، امروز شنبه جلسه محاکمه ۷۳۹ نفر از رهبران و اعضاي گروه اخوان‌المسلمين بنا به اتهاماتي از جمله تحصن اعضاي اين گروه در اواسط سال ۲۰۱۳ در حال برگزاري بود که چند تن از متهمان در داخل قفس اتهام، فرياد مي ‌زدند "محاکمه باطل است" و "حسن فريد" رئيس دادگاه نيز اين متهمان را به يک سال حبس محکوم کرد.

اين جلسه دادگاه در مقر روساي پليس در مجاورت مجتمع زندان‌هاي طره واقع در جنوب قاهره برگزار شد و از مجموع ۷۳۹ متهم ۳۸۵ نفر در دادگاه حضور داشتند و بقيه به صورت غيابي محاکمه شدند.

اتهامات اين متهمان، تحصن اعضاي اخوان‌المسلمين در اواسط سال ۲۰۱۳ به دنبال عزل مرسي، مسدود کردن خيابان منتهي به مسجد رابعه العدويه در شمال قاهره و اقدام به قتل نيروهاي امنيتي عنوان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *