پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

تبعیض آشکار مجلس دهم بین کارگر و کارمند

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 504634
در حالی طی سالهای گذشته سقف معافیت مالیاتی حقوق کارگران و کارمندان یکسان بوده که امروز مجلس دهم در تبعیضی آشکار علیه کارگران، سقف معافیت مالیاتی کارمندان دولت را ۲ میلیون تومان و کارگران را ۱.۵ میلیون تومان تعیین کرد.
تبعیض آشکار مجلس دهم بین کارگر و کارمند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، براساس مصوبه امروز مجلس دهم کارکنان دولت با حقوق زیر2میلیون تومان و سایرین (بخش خصوصی) با حقوق زیر 1.5 میلیون تومان، از پرداخت مالیات معاف می شوند.

براساس این گزارش در بند الف تبصره 6 این لایحه ذکر شده، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب  1366/12/3 و اصلاحات بعدی آن در سال 1396، مبلغ دویست و چهل میلیون (240.000.000) ریال و برای سایرین (180.000.000 ) در سال تعیین می‌شود.

درحالی مجلس دهم برای اولین بار این تبعیض آشکار را بین کارگران و کارمندان دولت قائل شده که حدود 13 میلیون کارگر در کشور مشغول کار هستند که به احتساب خانواده هایشان حدود 50 درصد جامعه را شامل می شوند که معافیت مالیاتی این قشر  حدود 500 هزار تومان از کارمندان دولت کمتر است و این مصوبه عجیب به ضرر کارگران است.

به اعتقاد نمایندگان کارگران در حالی که حقوق کارگران در کشور ما حتی از کشور چین هم کمتر است و تقریباً بیش از 80درصد کارگران زیر خط فقر هستندکه آمارها حاکی از  تبعیض فاحش در پرداخت حقوق کارمندان و کارگران است. این موضوع نشان از بی عدالتی‌های موجود در سیستم‌های حقوقی است و کارگران می‌گویند مدیرانی که خود درآمدهای چند ده میلیونی دریافت می‌کنند قادر به درک شرایط سخت کارگران با حداقل دستمزد نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *