جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تشریح جزئیات آماری آزمون دکتری سال 96

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 504622
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح جزئیات آماری آزمون دکتری سال ۹۶، گفت:‌۲۳۰ هزار و ۵۴۶ داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری، کارت ورود به جلسه دریافت کردند.
تشریح جزئیات آماری آزمون دکتری سال 96
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سازمان سنجش برای 260 هزار و 110 داوطلب کارت ورود به جلسه آزمون صادر کرده بود، گفت: برای 110 هزار و 179 نفر زن و 149 هزار و 931 نفر مرد، کارت شرکت در آزمون صادر شده بود که ازاین تعداد 230 هزار و 546 داوطلب برای دریافت کارت اقدام کردند، یعنی 88.63 درصد از داوطلبان کارت ورود به جلسه دریافت کردند.
 
وی افزود: آزمون ورودی دوره کتری در 7 گروه آموزشی، روز گذشته با نظم و کیفیت مطلوب و در امنیت کامل برگزار شد و پس از قرائت پاسخنامه‌ها به صورت قرنطینه، نمرات خام،‌ تراز و کل محاسبه شده و نتیجه به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در هفته آخر فروردین بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
 
توکلی گفت: بر اساس ضوابط داوطلبان برای پذیرش در کد رشته‌های محل دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در نیمه اول اردیبهشت‌ماه می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند که انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه آزاد به صورت مستقل و از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد صورت می‌گیرد. یعنی داوطلبان می‌توانند در صورت تمایل در هر دو سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند.
 
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در دهه اول شهریور 96 اعلام می‌شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *