سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

فروپاشی آمریکا در آینده‌ای نزدیک قطعی است

پنجشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 504450
استاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه فروپاشی و تضعیف آمریکا در آینده‌ای نزدیک قطعی است گفت: بازگشت بحران به آمریکا این کشور را دچار فروپاشی می‌کند.
فروپاشی آمریکا در آینده‌ای نزدیک قطعی است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم فیاض عصر امروز در نشست بزم اندیشه با عنوان «ظهور ترامپ، افول آمریکا» که در مؤسسه جوانان و پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه آمریکا روزبه‌روز در حال تضعیف است بیان کرد: فروپاشی و تضعیف این کشور در آینده‌ای نزدیک قطعی است و دلیل آن بازگشت بحران به آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا در منطقه قدرت قبل را ندارد یادآور شد: حال سؤال اینجاست که آیا اتحاد میان چین، روسیه و ایران برای شکست یا فروپاشی آمریکا صورت می‌گیرد؟

استاد دانشگاه تهران اتفاق‌های سال 88 را یکی از راهکارهای آمریکا برای ورود به ایران برشمرد و اضافه کرد: در این سال، آمریکا تصمیم داشت هدف خود را از طریق وارد کردن بحران به کشور ما محقق کند، اما هیچ وقت فکر نمی‌کرد که چند سال بعد این بحران به آمریکا باز می‌گردد.

فیاض با اشاره به اینکه یکی از مشکلات آمریکا عدم وجود مرجعیت است، افزود: عدم چرخش مالی در آمریکا علاوه بر اینکه سبب ایجاد مشکلات بسیار آن با کشورهای مختلف شده است، نتایجی همچون عدم ورود پول به جامعه و در دسترس آسان‌تر آن برای مردم داشته که در نهایت بیکاری را رواج داده است.

وی تضاد ایجاد شده در جامعه آمریکا را سبب افزایش مشکلات مختلف برشمرد و یادآور شد: آمریکا امروز همچون گذشته ایدئولوژی جهانی شدن ندارد و نمی‌تواند میان کشورهای منطقه اعتبار سابق خود را کسب کند.

استاد دانشگاه تهران افزود: بی‌تردید توجه به عقلانیت در آمریکا وجود ندارد و نمونه این ادعا انتخاب رئیس جمهوری همچون ترامپ است که نه تنها سابقه هیچ‌گونه فعالیت سیاسی ندارد بلکه با عوام فریبی موفق شد رأی مردم سطح پایین این کشور را به خود اختصاص دهد.

فیاض بیان کرد: امروز کشور ما در شرایطی قرار دارد که باید بزرگ شدن و قدرتمند شدن آن را باور کرد اما به نظر می‌رسد خود کم‌بینی و ندیدن این شرایط برای کشور ما خطر بزرگی محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *