چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲
۳

فیش حقوقی امام علی(ع) ...

شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب: 504418
دومین مطلب پربیینده در 24 ساعت گذشته با یک میلیون و چهارصد هزار نفر بازدید
 
رتبه در مطالب پربازدید 2
تعداد کانالهای انتشار دهنده 403
مجموع بازدید در همه کانالها 1.6m
اولین کانال kian_technology
زمان اولین انتشار   08:33:56
 


 
مرجع : 2
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روح بلند اولین امام معصوم.
یا علی سر و جانم فدای عدالت و ساده زیستی شما.
کاش در این زمان زدگی میکردی.
مهدی حاتمی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر مولای مظلومم عزیزتر از جانم امیرالمومنین(ع) و درود بر همدم عزیزش زهرای پاک(س)
یا علی
سلام به دوست عزیزم. الان اکرحضرت علی{علیه السلام} در این زمان زندگی نمی کنندولی فرزند ایشان که آخرین امام ازسلاله پاک ایشان در این زمان زندگی میکنند و اشاره به حدیثی از امام صادق {علیه السلام}ایشان، در بین امامان پیش از خود نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند. تا آنجا که امام صادق(علیه السلام) در پاسخ کسی که از ایشان می پرسد: «آیا قائم(علیه السلام) متولد شده است» می فرماید:
لَا وَ لَو اَدرَکتُهُ لَخَدمتُهُ أیام حَیاتِی. (۲۵)
خیر، اما اگر او را دریابم در همه ایّام زندگانی ام خدمتگزارش خواهم بود. {. محمد بن ابراهیم النعمانی، الغیبه ، ص ۲۴۵، ح ۴۶.}
امام صادق (ع) دعای معرفت را در دوران غیبت سفارش فرمودند تا به وسیله این دعا شناخت خدا، پیامبر و امام را طلب کنیم که محتوای دعای معرفت بدین شرح است: «اَللهُمَ عَرِفنی نَفسَکَ فَاِنَکَ اِن لَم تُعَرِفنی نَفسَکَ لَم اَعرِف نَبِیَک، اَللهُمَ عَرِفنی رَسُولَکَ فَاِنَکَ اِن لَم تُعَرِفنی رَسُولَکَ لَم اَعرِف حُجَتَکَ، اَللهُمَ عَرِفنی حُجَتَکَ فَاِنَکَ اِن لَم تُعَرِفنی حُجَّتَکَ ضَلَلتُ عَن دینی».
همچنین امام جعفر صادق (ع) می‌فرماید: «بزودي با شبهه‌ای مواجه مي شويد که علم و امام براي اينکه شما را از شبهه خارج کند، نداريد و سرگردان مي‌شويد و از این شبهه كسی نجات پیدا نمی‌كند، مگر كسی كه به وسیله دعای غریق خدا را بخواند» و مضمون دعا این است: « يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ، يَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِي عَلَى دِينِكَ». التماس دعا