جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پراید دو سال دیگر فرجه گرفت

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب: 504072
سازمان ملي استاندارد با تدوين استاندارد‌هاي جديد خودرويي و تغيير استانداردها از ۵۲ به ۸۳ مورد، فرجه دو ساله ديگري به خودروسازان داد تا در اين فرصت يا پلت‌فرم دو خودرو پژو و پرايد را تغيير دهند يا اينكه خط توليد‌شان را متوقف كنند.
پراید دو سال دیگر فرجه گرفت
به گزارش جهان نيوز، سازمان ملي استاندارد با تدوين استاندارد‌هاي جديد خودرويي و تغيير استانداردها از ۵۲ به ۸۳ مورد، فرجه دو ساله ديگري به خودروسازان داد تا در اين فرصت يا پلت‌فرم دو خودرو پژو و پرايد را تغيير دهند يا اينكه خط توليد‌شان را متوقف كنند.
در ادامه حمايت‌هاي دولت از خودروسازان، سازمان ملي استاندارد نيز از مواضع قبلي خود در خصوص توقف خطوط توليد خودروهاي از رده خارج و به اصطلاح غير‌ايمن عقب نشست. رئيس سازمان ملي استاندارد در يك نشست خبري از فرجه دو ساله و ارتقاي كيفي خودروهاي داخلي تا پايان سال ۹۷ خبر داد و كيفيت گازوييل را نگران‌كننده دانست. نيره پيروز‌بخت در عين حال اطلاعاتي در مورد تعداد گزارش‌هاي ارائه شده به دولت در خصوص كيفيت بنزين ارائه نكرد و به جاي اينكه نتايج آزمون بنزين در ۸ كلانشهر را اعلام كند از آغاز تست‌هاي جديد در ۱۷ شهر خبر داد.
وي درخصوص آزمون كيفي بنزين در سال جاري گفت: در فصول گرم سال نمونه‌برداري‌هايي از بنزين صورت گرفت كه البته مشكلي نداشت ولي در مورد بنزين مصرفي در فصول سرد و با توجه به وارونگي هوا آزمون بنزين اهميت بيشتري دارد كه ما اين نمونه‌برداري را در دي ماه انجام مي‌دهيم و نتايج در اسفند‌ماه تحليل مي‌شود. وي تصريح كرد: وضعيت كيفيت بنزين را نمي‌توان با سال‌هاي قبل مقايسه كرد و رو به بهبود است، اما نگراني ما در مورد گازوييل فقط به گوگرد مربوط مي‌شود.

توقف يا ادامه توليد خودرو با خودروسازان است

رئيس سازمان ملي استاندارد در خصوص افزايش استانداردهاي خودرويي گفت: استانداردهاي خودرويي از ٥٢ مورد به ٨٣ مورد افزايش يافته است و در ستاد سياست‌گذاري خودرو نيز كه با حضور وزير صنعت، معدن و تجارت برگزار مي‌شود در خصوص چگونگي اجراي اين استانداردها تصميم‌گيري شده است.
رئيس سازمان ملي استاندارد در پاسخ به اين پرسش كه آيا براساس گفته‌هاي شما تا دو سال آينده پرايد و پژو ۴۰۵ توليد نخواهند شد، تصريح كرد: تأكيد مي‌كنم اين موضوع متوجه تصميم خودروسازان است يا آنها بايد تغيير پلت‌فرم داده يا خط توليد خودروها را متوقف كنند.
وي گفت: وزير صنعت تأكيد دارد كه خودرو بايد با استاندارد توليد شود در غير اين صورت نبايد توليد گردد برهمين اساس ما اقدامات لازم را براي به‌روزرساني استاندارد خودرو انجام داده‌ايم به نحوي كه خودروسازان دو سال فرصت دارند تا اول دي‌ماه 97 تا محصولات فعلي خود را به استانداردهاي 83 گانه خودرو برسانند.
همچنين مرندي به عنوان مديركل نظارت بر استاندارد با اشاره به اينكه خودروهاي جديد بايد استانداردهاي 83 گانه خودرو را از امروز رعايت كنند اظهار داشت: در قراردادهاي جديد خودرويي نيز بايد اين استانداردها مورد توجه قرار گيرد. اين خودروساز است كه تشخيص بدهد مي‌تواند با تغيير پلت‌فرم اين استانداردها را در محصولات فعلي خود رعايت كند يا به دليل مشكلات زياد آن و بار مالي تغيير پلت‌فرم اقدام به توقف خط توليد خودروها نمايد.
پيروزبخت تصريح كرد: كنترل‌هايي بر قطعات يدكي عرضه شده در بازار نيز داريم و اگر قطعه‌اي وارداتي در بسته‌بندي داخلي عرضه شود، برخورد خواهيم كرد.

شناسايي 570 محموله نفتي غيراستاندارد

رئيس سازمان ملي استاندارد ايران با اعلام اينكه ۵۷۰ پرونده نفتي يارانه‌دار شناسايي شده است، خاطرنشان كرد: از اين تعداد ۲۱۶ پرونده نفتي قاچاق بوده‌اند. در مورد كليه اين ۵۷۰ پرونده ظن قاچاق وجود داشته اما ۲۱۶ مورد آنها پرونده‌هاي قاچاق نفتي بوده‌اند.
پيروزبخت در ادامه با اشاره به عملكرد نظارتي اين سازمان در بخش‌هاي مختلف عنوان كرد: حدود ۴۷ هزار شهربازي مورد نظارت قرار گرفته‌اند و در زمينه تله‌كابين و تله‌سي، سازمان ملي استاندارد ورود كرده و در مواردي نيز رأي به توقف فعاليت داده است.
وي افزود: در زمينه وسايل بدنسازي در پارك‌ها نيز بررسي‌هايي صورت گرفته است و گزارشي در اين زمينه به وزارت كشور و شهرداري‌ها اعلام شده تا مشكلات موجود در اين بخش حل شود. علاوه بر اين در مورد ايمن‌سازي آسانسورها نيز خوشبختانه كنترل‌هاي دوره‌اي آسانسور در حال نهادينه شدن است و حدود ۱۳۰ هزار مورد درخواست بازرسي از آسانسورهاي جديد وجود دارد.
رئيس سازمان ملي استاندارد ايران همچنين به كنترل ايستگاه‌هاي سي‌ان‌جي اشاره كرد و گفت: در بخش ايستگاه‌هاي سي‌ان‌جي نيز كنترل‌هاي لازم انجام شده و رأي به توقف فعاليت ۱۰۰ مورد ايستگاه سي‌ان‌جي داده‌ايم.
پيروزبخت در پاسخ به سؤالي مبني بر اتفاقات اخير در استان خوزستان و نيز احتمال استاندارد نبودن تجهيزات استفاده شده‌، تصريح كرد: در خوزستان مسائل جوي حاد شده اما اين بحران ربطي به استاندارد نبودن كالاها و تجهيزات ندارد، چراكه اگر ابزار مورد استفاده، استاندارد نبود وزارت نيرو از آنها استفاده نمي‌كرد.

منبع:: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *