سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
معاون برنامه‌ریزی راه‌آهن خبر داد:

اخذمصوبه ۷.۵میلیارد دلاری ضمانت سرمایه‌گذاری ریلی از شورای اقتصاد

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب: 504068
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل شرکت راه‌آهن گفت: مصوبه ۷.۵ میلیارد دلاری ضمانت سرمایه‌گذاری ریلی از شورای اقتصاد دریافت شد.
اخذمصوبه ۷.۵میلیارد دلاری ضمانت سرمایه‌گذاری ریلی از شورای اقتصاد
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی اظهار داشت: با توجه به اینکه  جذب سرمایه بخش خصوصی، پیگیری روابط بین‌الملل، برنامه و بودجه، آمار، آموزش و تحقیقات، تنظیم و پیگیری درج احکام در لایحه برنامه، از وظایف معاونت برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل راه‌آهن است، طی این سال‌ها توانستیم به دستاوردهای خوبی در بخش قانون‌گذاری برسیم.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل راه‌آهن ادامه داد:برخی احکام پیشنهادی دولت در لایحه برنامه، به‌ طور کامل در مجلس مصوب شد که می‌توان به اختصاص یک درصد از درآمد فروش نفت و گاز دولت به راه‌آهن و توسعه ریلی اشاره کرد.
رسولی افزود: این حکم حدود یک میلیارد دلار برای راه‌آهن و توسعه ریلی درآمد ایجاد کرده و اعتبارات راه‌آهن را به منبع ثابت اعتباری متصل می‌کند؛ به این معنا که متولیان ریلی در طول برنامه ششم می‌توانند برنامه‌ای درازمدت داشته باشند.  
وی گفت: حمایت و تضمین سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش ریلی، حکمی مترقی است که سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نزد بانک‌ها طبق این حکم، توسط راه‌آهن تضمین می‌شود.
رسولی افزود: در این حکم پیش‌بینی‌شده راه‌آهن با استفاده از منابع فنی و اعتباری، طرح‌های سرمایه‌گذاری را اقتصادی کند.  
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل راه‌آهن اضافه کرد: در قانون بودجه سال ۹۳ تبصره ۲ بند «ق» را داشتیم که در راستای کاهش مصرف سوخت و ارتقاء‌ بهره‌وری، بندی مترقی بود که این در قانون ماده ۱۲ رفع موانع تولید، به قانون دائمی تبدیل شد و طبق آن تا ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری که منجر به کاهش مصرف سوخت، تقلیل تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و ارتقاء بهره‌وری شده و توسط وزارت نفت و دولت تضمین می‌شود.
وی ادامه داد: راه‌آهن با همکاری وزارت نفت موفق شد مصوبه ۷ و نیم میلیارد دلاری در این حوزه را از شورای اقتصاد دریافت کند، این فرصت مناسبی است تا با همکاری سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت، در این حکم قراردادها را مبادله‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *