کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ولایتی:

به حرف‌های غیرعاقلانه «الجبیر» اهمیت نمی‌دهیم

3 اسفند 1395 ساعت 21:08

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به شنیدن حرف‌های بی‌پشتوانه و غیرعاقلانه وزیر خارجه عربستان عادت کرده‌ و اهمیت نمی‌دهیم.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با رئیس مجلس سوریه و در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران متحد راهبردی سوریه است، اظهار داشت: در زمانی که سوریه تنها بود و مشکلات عدیده‌ای در این کشور وجود داشت، آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و عربستان‌سعودی قصد داشتند کشور سوریه را از بین برده و تجزیه کنند، ولی جمهوری اسلامی ایران با اقدامات بین‌الملی خود مانع انجام این موضوع شد.
وی افزود: امروز دیدار خوب و سازنده‌ای داشتیم و درباره موضوعات و مسائل مختلف منطقه و فرامنطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردیم.‌ دولت، ملت سوریه و همه متحدان آنها از نقطه عطفی که پیروزی حلب بوده در موضع ابتکار بودند و در مقابل تروریست‌ها و متحدان آنها در موضع انفعال قرار داشتند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: سخنان بیهوده‌ای که برخی مقامات کشورهای منطقه در رابطه با دولت سوریه و متحدان آنها گفتند، فرافکنی بود و آنها قصد داشتند ناامنی منطقه را بر عهده جمهوری اسلامی ایران قرار دهند، اما همه کارشناسان و صاحب‌نظران می‌دانند آن‌ که تروریست‌ها را به وجود آورد، آمریکا بود.
ولایتی با تاکید بر اینکه رابطه استراتژیک ایران و سوریه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: تمامیت ارضی کشور سوریه باید حفظ شود.
وی با اشاره به اظهارات مقامات ترکیه علیه جمهوری اسلامی ایران و با بیان اینکه آثار کودتا هنوز در ترکیه مشهود است، تصریح کرد: ترکیه به هیچ کدام از اهدافی که در مورد سوریه اعلام کرده بود، نرسیده، آنها انتظار داشتند در دمشق و در مسجد اموی نماز بخوانند و این انتظارات برآورده نشد و هیچ‌گاه هم محقق نخواهد شد و برنده نهایی، ملت و دولت سوریه هستند.
ولایتی در پاسخ به پرسشی پیرامون اظهارات وزیر خارجه عربستان‌سعودی در اجلاس مونیخ، تصریح کرد: وی حرف‌های بی‌پایه زده، ما به شنیدن حرف‌های بی‌پشتوانه و غیرعاقلانه او عادت کرده‌ایم و اهمیتی هم نمی‌دهیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وزیرخارجه عربستان بهتر است به فکر منافع کشورش باشد، افزود: با این سخنان بی‌پشتوانه وزیر خارجه که تهدید کننده روابط خارجی می‌باشد، آنکه ضرر می‌کند عربستان سعودی است.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی دولت‌های عراق و سوریه در این کشورها حاضر شده و به آنها کمک‌های مستشاری می‌دهد. آنهایی که بدون دعوت و بی‌اجازه وارد این کشورها شده‌اند، متجاوزند و باید از این کشورها بیرون بروند. آنها یا خودشان باید آنجا را ترک کنند یا ملت سوریه و عراق آنها را بیرون خواهند کرد.


کد مطلب: 504046

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/504046/حرف-های-غیرعاقلانه-الجبیر-اهمیت-نمی-دهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com