سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

ماهیگیری سیاسی زنجیره‌ای‌ها از مسابقات کُشتی

يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب: 503695
این جماعت همواره نسخه‌ای واحد برای مواجهه با خوی زورگویی و سلطه‌گری آمریکا تجویز کرده‌اند و آن چیزی نیست جز «تن دادن به حقارت و ذلت در برابر زورگویی» و در این میان، «عزت ملی و دفاع از منافع کشور» هیچ جایگاهی ندارد.
ماهیگیری سیاسی زنجیره‌ای‌ها از مسابقات کُشتی
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، روزنامه آفتاب یزد در گزارشی با عنوان «انتقال دوستی با کُشتی» نوشت: «حضور مردم آمریکا در خیابان‌ها و اعتراضشان به قانون دونالد ترامپ و حمایت از ایرانی‌ها... درکنار مراسم 22 بهمن امسال و پلاکاردهایی بی‌سابقه که مردم روی آن نوشته بودند زنده‌باد مردم آمریکا! همه و همه نشان می‌داد که مردم می‌خواهند پیام دوستی‌شان را هر طور که شده به یکدیگر منتقل کنند و از قرار معلوم اکنون، مسابقات کشتی آزاد، وسیله‌ای دیگر شده برای آنکه این پیام باری دیگر به جهان مخابره شود... مردم ایران از همان ابتدا که کشتی‌گیران آمریکا به کشورمان آمدند در فرودگاه به استقبالشان رفتند، در هنگام مسابقات آنها را تشویق کردند و دست ‌آخر با آنها سلفی گرفتند... مردم عادی این دو کشور همه می‌خواهند بگویند سیاست جدای از زندگی مردمان است و قرار نیست تا چالش‌ها جایی در برابر مردم آمریکا داشته باشد».

انتخاب تیتر «انتقال دوستی با کُشتی» توسط این روزنامه زنجیره‌ای کاملا با اهداف سیاسی تنظیم شده است. مصداق این سیاسی‌کاری، این بخش از گزارش است که«[ایرانی‌ها] در رقابت آمریکا با روسیه به ‌شکل عجیب و غریب از این کشور حمایت کردند».

روزنامه‌های زنجیره‌ای ید طولایی در بهره‌برداری سیاسی از موضوعات مختلف دارند. مسابقات کشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.این گروه از هر اتفاقی برای تطهیر چهره خبیث شیطان بزرگ بهره می‌برند. این جماعت به بهانه مسابقات کشتی و با سوءاستفاده از احساسات مردم کشورمان، در پی ارسال این پیام از داخل جامعه ایرانند که «مردم، آرزوی آمریکا را می‌کشند و این حاکمیت است که از پیوند دو کشور ممانعت می کند» و عامدا ملت و دولت آمریکا و واکنش مستقل مردم به آنها را خَلط می‌کنند.

علاوه بر این، این جماعت همواره نسخه‌ای واحد برای مواجهه با خوی زورگویی و سلطه‌گری آمریکا تجویز کرده‌اند و آن چیزی نیست جز «تن دادن به حقارت و ذلت در برابر زورگویی» و در این میان، «عزت ملی و دفاع از منافع کشور» هیچ جایگاهی ندارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *