پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۲۶

لکه ننگ پاک‌نشدنی از کارنامه فراکسیون امید

يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۶
کد مطلب: 503541
نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی در ادامه انتقادات به طرح تعجب برانگیز فراکسیون امید برای دستگیری سوال‌کنندگان و منتقدین تاکید کردند: مدعیان اصلاحات از سوال مردم می‌ترسند و این طرح لکه ننگ کارنامه فراکسیون امید است.
لکه ننگ پاک‌نشدنی از کارنامه فراکسیون امید
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز، کیهان در گزارشی از واکنش‌ها به طرح دوفوریتی فراکسیون امید درباره بازداشت و برخورد با سوال کنندگان در جلسات، نوشت:
 
محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش مجلس، در یادداشت کوتاهی تاکید کرد: ارائه طرحی دو فوریتی آن هم در ایام نزدیکی به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری توسط اعضای شاخص فراکسیون امید حکایت از عملکرد ضعیف دولت و ترس اصلاح‌طلبان از سوالات مردمی از کارنامه چهارساله دولت دارد.

زاهدی ادامه داد: ظاهراً دوستان فراموش کرده‌اند که 38 سال از دوران خفقان سیاسی و سرکوب اندیشه‌ها گذشته است. تقارن ارائه این طرح با حماسه پرشکوه 22 بهمن ماه امسال که شاهد موج خروشان حرکت مردمی در حمایت از انقلاب اسلامی بودیم حکایت از عدم درک درست آقایان از افکار عمومی دارد.

زاهدی همچنین تاکید کرد: مردم انتظار دارند به جای بستن دهان و سرکوب بیان، امضاکنندگان این طرح سخیف، پیشنهادی برای باز کردن گره کور رکود و گشایش وضع معیشتشان ارائه می‌‌کردند.

لکه ننگ کارنامه فراکسیون امید

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان و نائب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در گفت و گو با فارس با اشاره به طرح دوفوریتی فراکسیون امید برای منع سوال در مراسم‌ها اظهار داشت: این طرح که با درخواست دوفوریت نیز ارائه شده با هیچ منطقی قابل دفاع نیست و اکثرا دوستان اصلاح طلب و فراکسیون امید آن را امضا کرده‌اند.

کوهکن با بیان اینکه هزاران سخنرانی در مساجد و تکایا برگزار می‌شود که احتیاجی به مجوز ندارد، یادآور شد: پس از انقلاب جلسات مختلفی برگزار شده که مردم در آن سوال مطرح کرده‌اند و قرار نیست که ما دهان مردم را ببندیم و اگر کسی به نماینده مجلس یا وزیر دولت اعتراضی دارد نباید طوری رفتار شود که جرأت حرف زدن نداشته باشند حتی اگر این کار به قصد خودنمایی انجام شود.

نایب‌رئیس جبهه پیروان گفت: به مردم می‌گوییم که چشمان خود را باز کنند و ببینند چه کسانی معتقدند اگر کسی حرفی را به قصد خودنمایی هم زد از نگاه فراکسیون امید باید در دهان او سرب ریخت و از 6 ماه تا یکسال او را زندانی کرد بنابراین نباید به راحتی از کنار چنین طرحی گذشت و این یک لکه ننگی برای چنین تفکری است.

می‌خواهند دهان منتقدین را ببندند

محمد سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری و نماینده سابق مجلس نیز با اشاره به طرح دوفوریتی فراکسیون امید برای منع سوال در مراسم‌ها اظهار داشت: در سال 88 که نتیجه انتخابات به نفع اصلاح‌طلبان نبود آنها حاضر شدند کشور را با مخاطره روبه‌رو کنند اما در سال 92 که به نتیجه دلخواه رسیدند گفتند این بهترین انتخابات بوده است.

وی ادامه داد: در فرایند طرح دوفوریتی بحث‌شان این است که اگر فرد سوال‌کننده سخنران اصلاح‌طلب را تمجید و تحسین کرد بسیار عالی است اما اگر انتقاد و اعتراضی کرد می‌خواهند با این قانون دهانش را ببندند و تحویل نیروی انتظامی دهند تا دیگر جرأت نکند در جلسه اصلاح طلبان حرفی بزند.

وی با بیان اینکه متأسفانه این منش گروهی از اصلاح‌طلبان است که به دنبال قانونمند کردن آن هستند، یادآور شد: این شیوه‌ای است که طرفداران دولت در پیش گرفته‌اند و دولت به دنبال مبهم کردن فضاست.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌خواهند با تصویب این طرح ذهن جامعه را از عملکرد دولت و ناکارآمدی آن منحرف کنند چرا که مردم از مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی و سیاست‌های ناکارآمد داخلی و خارجی دولت رضایت ندارند.
 
انداختن طرح مسئله‌دار به گردن دیگران!
 
در این میان آن چه عجیب و در عین حال خنده‌دار به نظر می‌رسد تلاش‌های برخی افرادی است که خود را نماینده ملت می‌دانند برای انداختن مسئولیت طرح دستگیری منتقدین به گردن رقیب و دیگران است!

محمود صادقی عضو فراکسیون امید در گفت‌وگو با جماران گفت:  این طرح پیشنهاد یکی از نمایندگان اصولگرای معتدل یعنی آقای یوسفیان ملا نماینده آمل بود و تعدادی از نمایندگان اعم از اصولگرا و اصلاح طلب آن را امضا کردند. یعنی طرح فراکسیون امید نیست و این اشتباه بوده و رسانه‌هایی چون فارس و کیهان شانتاژ کرده‌اند.

وی ادامه داد: هدف طرح این است که از ایجاد اختلال در مراسم‌ها و سخنرانی‌ها جلوگیری و با کسانی که ایجاد اختلال می‌کنند برخورد شود اما جزئیات این طرح خیلی دقیق نیست و نقصان‌ها و مشکلاتی دارد که باید اصلاح شود؛ فعلا فقط فوریت آن تصویب شده تا جزئیات آن در کمیسیون بررسی شود. مثلا اینکه طرح سؤال بخواهد جلب توجه کند یا نکند یک مقدار دقت نظر لازم دارد و باید با دقت نظر بیشتری بررسی شود.

صادقی با انتقاد از برخی خبرسازی‌ها علیه فراکسیون امید، افزود: جالب است این‌گونه خبرگزاری‌ها که خودشان همیشه در جهت محدود کردن آزادی‌ها قدم بر می‌دارند حالا مدافع آزادی بیان شده اند؛ این جوک است، طنز است که مثلا کیهان از آزادی بیان صحبت کند.

در باره اظهارات صادقی باید گفت و از وی پرسید که اگر این طرح دست پخت فراکسیون امید نیست و یک اصولگرا مسئول آن است نام بزرگان و نمایندگان اصلاح طلب فراکسیون امید از جمله عارف، مطهری و صادقی پای آن چه می‌کند و از سوی دیگر اگر روزنامه کیهان مسئولیت آن را به عهده اصلاح طلبان انداخته و این خطا است چرا روزنامه‌های زنجیره‌ای و مدعی اصلاحات در شماره‌های چند روز گذشته از فراکسیون امید به خاطر این بی‌دقتی گلایه و بعضا نیز قدردانی کرده‌اند؟!

به عنوان نمونه روزنامه آفتاب یزد در شماره روز پنجشنبه خود در رابطه با طرح فوق ضمن قدردانی از فراکسیون امید نوشته است: در هر صورت از برکات این طرح هوشمندانه که از سوی فراکسیون امید و دیگر نمایندگان فهیم مجلس شورای اسلامی ارائه شده همین بس که در همین ابتدا و قبل از طرح در صحن علنی و تصویب باعث شد دست حامیان پیدا و پنهان گروههای خاص ...برای چندمین مرتبه برای همگان رو شود و دم گروههای فشار ... بیرون بزند.

آش طرح ضد آزادی نمایندگان اصلاح طلب مجلس تا آن جا شور شده است که روزنامه‌های زنجیره‌ای در شماره دیروز نیز برای حفظ آبرو به شدت به این طرح تاختند.

نکته دیگر آن که صادقی علی‌رغم اینکه نمایندگان عضو فراکسیون امید در طرح فوق بر دستگیری سوال کنندگان و منتقدین دولت و مجازات زندان برای آنان تاکید کرده‌اند روزنامه کیهان و دیگر منتقدین را به مقابله با آزادی متهم می‌کند و این در حالی است که موضع کیهان در باره اخلال در سخنرانی‌ها کاملا مشخص بوده و بارها این گونه اخلال گری‌ها از سوی کیهان محکوم شده و موضع روزنامه نیز در این زمینه کاملا مشخص است ولی نکته آن جا است که عده‌ای مرز میان اخلال و انتقاد را مخدوش کرده و با هر منتقد و سوال کننده‌ای برخورد کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


-
Iran, Islamic Republic of
اگه دوس ندارین از شما سؤال بپرسن!! - خب مسئول نشوید!!
Iran, Islamic Republic of
با سواد جان به بهانه سوال نميشود مراسم را بهم زد و اين طرح از افتخارات مجلس است كه جلوي هوچي گران را بگيرد
Iran, Islamic Republic of
هوچیگر نوچه های مافیاس که همیشه تو منطق کم میاره.
ما که هر چی هوچیگر دیدیم درین سالیان بر ضدِِ انقلابی ها، عربده میزد!

این طرح ناپخته است و تنها هدفش کاهش حیطهء انقلابیون
و زدن مخ ملت! بر ضد -> انقلاب.

با بچه طرف نیستین
Iran, Islamic Republic of
زندانی کردن افراد به مدت 6 ماه تا 2 سال به جرم سوال کردن اوج دیکتاتوری است .
Iran, Islamic Republic of
طرح فراکسیون امید مایه ناامیدی و تاسف و شرمساری است .
Iran, Islamic Republic of
فرضا هوچی گر وجود داشته باشد آیا نباید آزادی بیان وجود داشته باشد خوب آنها هم باید آزادانه نظراتشان را بدهند هر کسی می تواند نظراتش را بیان کند دوست عزیز دارید به سوی دیکتاتوری پیش می روید خودتان هوچی گری می کنید جلسات مختلفی را بدون طرح سئوال و انتقاد بر هم زدید کسی به شما نگفت بالایتان بلند است شما مرگ را برای همسایه می خواهید شما اگر مجالتان بدهند از خشن ترین دیکتاتورها هستید آنوقت بایستی از حرفهای که به صدام و هیتلر گفتیم توبه نماییم
محسن تهران
Iran, Islamic Republic of
آقای عارف داره ظرفیت خود را از دست میده ! ! باید خودی به اصلاح طلبان نشان بدهد و بر همین اساس معقولانه تصمیم نمیگیرد . البته یه مقدار هم توهم داره که فکر میکنه تاثیرگذار است در طیف فکری خود ! !
محسن
United Arab Emirates
دوست عزیز، از قدیم گفتند هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد. اینکه در میان یک مراسم رسمی، با داد و فریاد سوال کنند و حق سخنران و مستمعان را ضایع کنند میشود انتقاد ؟ اصولگرایان که بحمدالله با پول بیت المال کم رسانه ندارند. در زمینه نقد کردن هم که محدودیتی ندارند. هر تهمت و توهینی را به اسم نقد منتشر میکنند. پس دیگه خواهشا اجازه دهید ما هم چند تا تجمع و مراسم بی دردسر داشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
این چی میگه؟ راس میگه نمیزارین چارتا مراسم بی دردسر داشته باشن؟

پس مخ جوان انقلاب را کی بزند؟ فتنه ها کجا باس مطرح بشود؟
Iran, Islamic Republic of
بعد از فتنه 88 لکه ننگ دیگری در کارنامه اصلاحات ثبت شد.
Iran, Islamic Republic of
افتخار همه ملت است كه بتوان جلوي اخلال گران را گرفت اين طرح مورد تاييد مردمي است كه به ليست اميد راي دادند
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان شعار زنده باد مخالف من را فراموش کرده اند و به دیکتاتوری روی آورده اند !
Iran, Islamic Republic of
ما که می دانیم این طرح مورد حمایت هوچی گران دیکتاتور ماب است
Iran, Islamic Republic of
افتخار دیگرتان طرح اشتی ملی با اخلالگران وفتنه گران میباشد .این همه تضاد وتناقض را چگونه هضم میکنید .؟!
Iran, Islamic Republic of
اخلالگران بايد بشدت مجازت شوند تا برهم زدن مراسم بيش از باب نشود
Iran, Islamic Republic of
زنده باد مخالف من تبدیل شد به زندانی باد مخالف من !!!خخ.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
اخلال گران آری ولی سوال کنندگان نه. خودمان را گول نزنیم، این استبدادی دیگر است.
Iran, Islamic Republic of
اخلالگران سوال را برای رسیدن به اهدافشان مطرح میکنند و هر چیزی به جای خودش خوب است. یادش بخیر کتابهای درس قدیمیمون که نوشته بود لعنت بر دهانی که بی موقع باز شود
Iran, Islamic Republic of
یادش بخیر یک آقایی میگفت به خدا پناه میبرم از بستن دهان منتقدان !
Iran, Islamic Republic of
اشکال از اخلال گران نیست گرچه بنده بشخصه با اخلال گری موافق نیستم اما اشکال از شماست که ظرفیتتان کم است و به سمت دیکتا توری پیش می روید
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اگر سوال جرم محسوب شود وتاوان ان ۲سال زندان باشد سنگینی جرم فتنه گران که کل کشور را به اشوب کشیدند وخسارات سنگینی به کشور ونظام زدند را چگونه باید حساب کرد .
شما اصلاح طلبان واعتدالیون که یک سوال را بر نمیتابید پس چگونه است که صحبت از رفع حصر فتنه گران مکنید.؟
مهدی
Australia
باسلام
آقا کاظم دمّت گرم واقعاً زدی بخال خیلی قشنگ گفتی
Iran, Islamic Republic of
اوه راس میگی. حالا که اینطوری گفتی معلوم میشه این مکر خداست با مکاران.
ولی
Iran, Islamic Republic of
مجلس که به قول شما اصولگراست رای ندهد؟
Iran, Islamic Republic of
این زیاده خواهی فراکسیون امید نیز مثل رای دادن به اخوندی رای میاره
دیگه مردم باید ... بگیرند و حرفی و اعتراضی نکنند ... اصلاح طلبهای قدرت طلب
Iran, Islamic Republic of
اون از رای اعتماد مجلس به ناکارآمدی ... !
اینم از بستن دهان انقلابیون بنفع لیبرالیسم رضاخانی!
کم کم باید دست از شعار و سوال ! کشید و
چاره اساسی برا حفظ این انقلاب و کشور یافت.