سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۴
۸

دوستان چپ در مجلس سوم از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راضی نبودند!

يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 503536
مرعشی: دوستان چپ در مجلس سوم از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راضی نبودند!/ پاره کردن هر عکسی مجازات دارد غیر از عکس امام(ره)
دوستان چپ در مجلس سوم از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راضی نبودند!

به گزارش جهان نیو ز به نقل از مشرق، مرعشی: دوستان چپ در مجلس سوم از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راضی نبودند!/ پاره کردن هر عکسی مجازات دارد غیر از عکس امام(ره)
حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی روز شنبه گذشته در مراسم چهلم مرحوم هاشمی در دانشگاه تهران طی اظهاراتی گفته است:‌
به خاطر دارم آقای هاشمی در مجلس دوم و سوم نقش بسزایی در استقرار دولت مهندس میرحسین موسوی داشت. مجلس سوم را امام شکل دادند و هشدارهای لازم را گوشزد کردند. چند اتفاق مهم در این مجلس افتاد؛ پایان جنگ، رحلت امام و استقرار رهبری.

به گزارش ایلنا، وی می‌افزاید:
«دوستان چپ در مجلس سوم متوجه تغییرات نشدند، از رهبری آیت‌الله خامنه‌ای راضی نبودند و همین طور از ریاست آیت الله هاشمی که دو استیضاح مهم در آن رخ داد. راست‌ها که از همان روز تکلیف خود را روشن کردند و به حمایت از رهبری پرداختند اما چپ‌ها چنین کاری نکردند.»

مرعشی ادامه می‌دهد: به رسمیت نشناختن تغییرات منجر شد مجلس چهارمی به روی کار بیایید که اصولگرایانی با شعار اطاعت از رهبری و حمایت از هاشمی به روی کار بیایند.

*چپ‌ها یا همان اصلاح‌طلبان درباره مسئله ولایت فقیه و اسلام ناب، ابهاماتی در گذشته و امروز خود دارند که هیچگاه حاضر به شفاف‌سازی آنها نشده‌اند.

پیش از این، یکی از مقامات سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای اعلام کرد که لیدر اصلاح‌طلبان در دوران ریاست‌جمهوری خود، مسئله ولایت فقیه را «دیکتاتوری مؤمنین» می‌دانسته است.

در زمینه ابهامات اشاره شده در طیف سیاسی چپ همچنین می‌توان به این بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان ستادهای انتخاباتی در سال 88 نیز اشاره کرد که فرمودند:

«جناب آقای خاتمی وقتی سال 76 می‌خواستند کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند آمدند پیش بنده و گفتند که بنده عقیده‌ام این است که رهبری بایست در چارچوب قانون اساسی عمل کنند، بنده به ایشان گفتم، بسیار مطلب خوبی است ولی شما جناب آقای خاتمی کسی خواهید بود که در آینده بیشترین تقاضاها را برای استفاده از اختیارات فراتر از قانون اساسی رهبری جهت حل مشکلات کشور خواهید داشت. در طول سال‌های ریاست‌جمهوری ایشان بارها نامه می‌زدند که فلان مطلب را تنها شما می‌توانید حل نمایید و بنده می‌نوشتم که با توجه به اینکه درخواست شما در چارچوب قانون اساسی نیست مکتوب بنویسید که موضوع از طریق اختیارات فراتر از قانون اساسی رهبری حل شود و ایشان بارها و بارها چنین مطلبی را مکتوب نمودند.»

مقام معظم رهبری در سال 90 نیز طی یک دیدار، اشاراتی به عدم رعایت تقوای جمعی در یک جریان سیاسی مطرح کردند.

«حسین صفارهرندی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم چند سال قبل در یک مصاحبه با اشاره به «موسوی خوئینی‌ها» گفته بود:

«ظاهراً ایشان در یک کلاس درس برای عده‌ای مباحث آن زمان را مطرح کرده بود و عده‌ای ایراد گرفته بودند که شما که می‌گویید ولایت مطلقه معنا ندارد. یادمان هست در زمان امام سر این قضیه یقه دیگران را گرفته بودید. در آنجا ایشان می‌گوید ما در آن زمان هم قبول نداشتیم، منتهی چون امام استاد و بزرگ ما بود، با ایشان رودربایستی داشتیم و حیا می‌کردیم و چیزی نمی‌گفتیم. این حرف را البته بعدها خیلی‌ها گفتند. یعنی کدیور هم در هرزه‌گویی‌هایش این حرف را زد. البته او که در آن زمان بچه بود و کسی نیست، ولی او هم می‌گوید با امام رودربایستی داشتیم و نگفتیم، والا ما هم قبول نداشتیم. بهزاد نبوی هم همین را می‌گوید که در زمان امام ولایت مطلقه را به این معنا که یک نفر دارای این اختیارات باشد قبول نداشتیم و معتقد بودیم ولایت مطلقه مال کل حکومت است، یعنی رهبری، رئیس‌جمهور، مجلس و... روی هم ولایت مطلقه دارند. یک چیز من درآوردی که معلوم نیست منشأ اعتقادی هم داشته باشد.»

در زمینه دیروز و امروز پر ابهام جریان چپ، اشاره به این اظهارات «عیسی سحرخیز»، فعال اصلاح‌طلب، مدیرکل مطبوعات داخل وزارت ارشاد در دولت اصلاحات و عضو ستاد میرحسین موسوی در سال 88 نیز ضروریست که چندی قبل در یک مصاحبه اظهار کرده بود: خیلی از اصلاح‌طلبان برخلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند...

گفتنیست، برخی از معاریفی که در مجلس سوم حضور داشتند و امروز به عنوان چهره‌های چپ و اصلاح‌طلب شناخته می‌شوند به شرح زیر هستند:

_ رسول منتجب‌نیا

_عبدالواحد موسوی لاری

_مصطفی معین

_ مهدی کروبی

_ حسین کمالی

_ هادی غفاری

_ محمد سلامتی

بدیهیست که نقل این صحبت‌ها و ابهامات نه برای سبب‌سازی نقار و ایجاد تک‌صدایی که به منظور بیان تاریخ و شفاف‌سازی مواضع جریان‌های سیاسی کشور صورت گرفته است.

چه اینکه مقام معظم رهبری نیز حتی با عنایت به تمام موارد پیش‌گفته اما کراراً بر وجود چندصدایی در جامعه تأکید داشته و کمک‌های مختلفی را نیز به جریان چپ داشته‌اند.

آقای موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون، چندی قبل در یک مصاحبه اعلام کرد که رهبر معظم انقلاب به این مجمع اصلاح‌طلب، شهریه ماهیانه هم پرداخت می‌کنند.

شایان ذکر است که علیرضا بهشتی، از فعالان اصلاح‌طلب، به تازگی در مصاحبه با روزنامه مردمسالاری اظهار کرده است: سایه اختلافات دهه شصت هنوز بر سر کشور سنگینی می‌کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جریانات معاند انقلاب از ابتدا با رسوخ و وحشت پراکنی بنام نیروهای انقلابی زیرآب میزده اند - تا بعدها خود را فرشته نجات جا بزنند.

شیوه ای که هنوز دنبال میشود.
Iran, Islamic Republic of
پاره کردن عکس در صحبت های ایشان نیست . بنظر میرسد که این مطلب مربوط به گفته های دیگران است
ریزبین
Germany
دائی جان ناپلئون ! میشود بفرمائید جنابعالی کجایِ عضوِ نازنینِ جناب پیاز تشریف دارید که شکرخوری میفرمائید ,خوشریخت جان ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
همینو بگو!
همچین از دیگران حرف میزنه که اگه یکی نشناسدش فکر میکنه این فتنه گر 88، یه ولایتمدار دو آتیشه است!!!
Iran, Islamic Republic of
اینقدر عکس این ... رو روی سایت نگذارید . ممکن است خودش ببینه و فکر بکنه عددیه و ... به حساب میاد .
Iran, Islamic Republic of
باز سر و کله داداش عفت پیدا شد . این یارو حرفش چیه ؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
این که می گویم مطلب مهمی نیست ولی رسانه ها همیشه قاطی می کنند. این حسین مرعشی برادر عفت مرعشی نیست بلکه جوانترین پسر عموی اوست . اسم پدر این فرد محمد تقی و اسم پدر همسر آقای هاشمی، محمد صادق است.
Iran, Islamic Republic of
عکس این گه رو از روی سایت تان بردارید .