جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تئاتر "تاخیر و بحران" در فرودگاه مشهد ادامه دارد

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب: 503513
ابعاد بحران در فرودگاه مشهد به‌نظر می‌رسد فراتر از چند تاخیر ساده باشد و یا اینکه حداقل باید زاویه نگاه خود را در این زمینه تغییر دهیم.
تئاتر "تاخیر و بحران" در فرودگاه مشهد ادامه دارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، وضعیت فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد از شب گذشته با شدت یافتن بارش برف و همچنین برودت هوا بحرانی شد و هر لحظه پرده جدیدی از تئاتر تاخیر و بحران را در این فرودگاه شاهد هستیم.

تاخیر‌های متعدد در پروازها کم بود که از روز گذشته محبوس‌شدن مسافران در پروازها نیز به پرونده هواپیمایی وارد شد و مسافران ساعت‌های مدیدی را در داخل هواپیما گذراندند و دائماً به آنها عنوان می‌شده که هواپیما در حال یخ‌زدایی است و نمی‌تواند قبل از انجام این عملیت پرواز خود را انجام دهد.

در این میان تاخیر در پرواز و همچنین معطل‌شدن متعدد مسافران در پروازها نیز محدود به شرکت هواپیمایی خاصی نبوده است و هواپیمایی ماهان، آتا و معراج وضعیت مشابهی از این نظر داشته‌اند.

در این میان مدیرکل روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها درباره دلیل تاخیر به تسنیم گفت:‌ تاخیر پروازهای خروجی ماهان به دلیل یخ‌زدگی آنها و انجام عملیات یخ‌زدایی است.

آقایی اظهار کرد:‌ شرکت فرودگاه‌ها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده که سطوح پروازی فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد باز است و آنها می‌توانند پروازهای خود را انجام دهند.

وی با اشاره به تاخیر پیش‌آمده برای انجام برخی پروازها، تصریح کرد:‌ با توجه به این‌که درجه حرارات به زیر صفر رسیده، برخی تجهیزات هواپیماها دچار یخ‌زدگی شده و باید برای انجام پرواز عملیات یخ‌زدایی (deice) انجام شود که هم‌اکنون تعدادی از شرکت‌ها در حال انجام این کار هستند. سه پرواز هواپیمایی ماهان دچار این مشکل شده‌اند، عملیات یخ‌زدایی تجهیزات به زودی تمام شده و پروازها انجام می‌شود.

همچنین مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی نیز در این میان علت تاخیر در خروج برخی پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد را کمبود تجهیزات پشتیبانی‌کننده شرکت‌های هواپیمایی عنوان کرده است.

براساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم حاضر در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد حدود هزار مسافر در فرودگاه بلاتکلیف هستند و به نظر می‌رسد مهمترین راهکار این است که در شرایط فعلی، مدیران فرودگاه مشهد تدبیری بیندیشند و شرایط را از وضعیت فعلی خارج کنند.

حال سئوال اصلی در این میان این است که وقتی جشن ورود یک هواپیما به کشور را می‌گیریم، بهتر نیست همزمان با آن فکری به حال تجهیزات فرودگاهی نیز کنیم؟ در نظر داشته باشیم که مشهد پایتخت معنوی ایران است و حجم زیادی از زائران داخلی و خارجی به آن روزانه ورود می‌کنند و قطعاً چنین امکاناتی در شان این فرودگاه نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *