پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

اغتشاش در لیگ بوسیله پرسپولیس و استقلال

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۷
کد مطلب: 503373
هنوز پیام های تبریک برای قهرمانی تیم ملی کُشتی آزاد ایران از در و دیوار می رسد. کُشتی گیرانی که به قول «هادی عامل» مردانه جنگیدند و در میان تشویق های «عاشقانه و عارفانه» تماشاگران خونگرم کرمانشاهی که سالن را به «غوغاکده ای» تبدیل کرده بودند توانستند تیم ملی آمریکا را شکست دهند. آنها شایسته تحسین هستند اما تنور فوتبال در ایران داغ تر از هر رشته دیگری است.
اغتشاش در لیگ بوسیله پرسپولیس و استقلال
ذوب آهن 2-0 استقلال تهران
آبی ها عکسی از «فرشید اسماعیلی» جوان را در فضای مجازی منتشر کرده اند که در پاسخ به پرسش؛ فرشید آخر هفته برنامه ات چیه؟ گفته است: یک گل می زنم و یک پاس گل می دهم!
اشاره ای به عملکرد مشابه او در دو دیدار مقابل پرسپولیس و ذوب آهن. این روزها شاگردان علیرضا منصوریان را نمی شود تحسین نکرد. آنها در ادامه عملکرد درخشان شان توانستند ذوب آهن اصفهان را در یک بازی برتر در خانه 2-0 شکست دادند. ذوب آهنی که عادت کرده بود با یحیی گل محمدی به استقلال نبازد. گرچه ممکن است برخی شیب نزولی ذوب آهن را به عنوان عامل اصلی این شکست قلمداد کنند اما تجربه نشان داده است که دیدار پس از شهرآورد همواره برای تیم پیروز خطرناک تر است، می گویند آنها پس از پیروزی مغرور می شوند اما استقلال در سایه آن بُرد نخوابید.
تبدیل لیک برتر فوتبال به غوغاکده!
به نظر می رسد علیرضا منصوریان از روی نقشه ای که سال پیش برانکو با آن به سمت قهرمانی خیز برداشت یک کُپی گرفته است! پرسپولیس سال پیش افتان و خیزان و نومیدانه شروع کرد، در نیمه راه سرعت گرفت و در آخر فصل به یک تیم بی رحم تبدیل شد. همان کاری که استقلال دارد انجام می دهد و هوادارانش به شوخی می گویند این بار بازیکنانشان را می بخشند که به دو گل کفایت کردند و سه گل نزدند!
پرسپولیس 2- 1 سپاهان اصفهان
در حالیکه عادت کرده ایم شهرآورد تهران را یک داور ایرانی سوت بزند احتمالاً باید برای دیدار پرسپولیس و سپاهان باز هم داور خارجی بیاوریم. دیدار این هفته دو تیم، به لیست بالا بلند بازی هایی پیوست که نقش داوران را در آن بیش از بازیکنان به یاد می آورند.
پرسپولیسی ها در سال های 85 و 86 در دو دوره جام حذفی خود را قربانی سوت های اشتباه مسعود مرادی و محسن قهرمانی می دانند. از دیگر سو سپاهانی ها اعتقاد دارند که پرسپولیسی ها آخرین قهرمانی شان در لیگ برتر را مدیون سعید مظفری زاده هستند. اتفاقی که در دیدار دارماتیک تهران رخ داد و پرسپولیس در دقیقه 96 موفق شد به وسیله سپهر حیدری گل برتری 2-1 را بزند.
در بازی رفت لیگ 93 ـ 92، میثم حسینی بازیکن پرسپولیس با خطای شجاع خلیل‌زاده نقش بر زمین شد اما داور حسینی را اخراج و اعلام ضربه پنالتی کرد. اگر پرسپولیس به جای باخت 2 ـ صفر در این بازی یک ـ یک می‌ کرد در پایان قهرمان لیگ می‌ شد. علی دایی سرمربی قرمزها در کنفرانس مطبوعاتی از «غش کردن داور به سمت سپاهان» گفت، جنجال بزرگی شکل گرفت که در نهایت محرومیت دو ساله محسن قهرمانی را در پی داشت و ...
تبدیل لیک برتر فوتبال به غوغاکده!
اما این بار در حالیکه به نظر می رسید پرسپولیس پیش چشم 70 هزار تماشاگر که به شکل ترس آوری آنها را تشویق می کردند، دستپاچه و در خط دفاعی شکننده است، اعلام سه پنالتی از سوی اکبریان باعث شد احسان حاج صفی کاپیتان اخراجی سپاهان با صراحت بگوید داور بازی را برای پرسپولیس در آورد!
قرمزهای پایتخت گل نخست را با همکاری رامین رضاییان و مهدی طارمی به سبک مسی – سوارز به ثمر رساندند. پاس دادن پنالتی از آن اتفاق هایی است که در حافظه ها می ماند. سپاهان اما خیلی سریع جبران کرد و در آخرین دقایق اعلام یک خطای پنالتی مجدد روی طارمی و ضربه دقیق رضائیان باعث شد سه امتیاز بازی در تهران بماند و پرسپولیس در صدر حاشیه امنی داشته باشد.
علاوه بر سپاهانی ها، هواداران تراکتورسازی تعقیب کننده جدی پرسپولیس و استقلال رقیب سنتی به داوری این بازی اعتراض داشتند. اینکه اشتباه جزئی از داوری است یا داوری جزئی از اشتباه! موضوعی است که تا ابد می توان در مورد آن بحث کرد و به نتیجه نرسید. فعلا باد به پرچم قرمز و آبی می وزد و آنها هواداران شان را برای بازی های آسیایی امیدوار کرده اند.
منبع:عصر ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *