جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کارهایی برای درمان فشار خون

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۳
کد مطلب: 503370
بسیاری از مردم بر این باورند که ارتباطی بین آب و فشار خون وجود دارد و امکان کاهش فشار خون از طریق نوشیدن آب وجود دارد. برای اینکه فشار خون خود را در سطح عادی نگه دارید باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید.
کارهایی برای درمان فشار خون
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مردم بر این باورند که ارتباطی بین آب و فشار خون وجود دارد و امکان کاهش فشار خون از طریق نوشیدن آب وجود دارد.

برای اینکه فشار خون خود را در سطح عادی نگه دارید باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید.

هنگامی که میزان مصرف آب کم باشد، فشار خون بالا می‌رود. به این دلیل که بدن در تلاش است امنیت آب موجود را با حفظ سدیم تامین کند و سدیم ارتباط مستقیم با فشار خون بالا دارد.

افزون بر این، هنگامی که دچار کم آبی می‌شوید، بدن به تدریج برخی بسترهای مویرگی مشخص را می‌بندد، که به نوبه خود افزایش فشار در شریان‌ها و مویرگ‌ها را در پی دارد.

این شرایط نیز افزایش فشار خون را موجب می‌شود. از این رو، نوشیدن آب برای کاهش فشار خون به صورت طبیعی منطقی است. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته می‌شود.
 
استرس را مدیریت کنید
 
همان گونه که آب و فشار خون با یکدیگر ارتباط دارند، استرس و فشار خون نیز با هم پیوند خورده‌اند. اگر توانایی مدیریت و درمان استرس مزمن را نداشته باشید، این شرایط می‌تواند در نهایت به فشار خون بالا منجر شود. حتی استرس گاه به گاه نیز می‌تواند به طور موقت فشار خون را افزایش دهد.برای مدیریت استرس، شما باید انتظارات خود را تغییر دهید تا از ناامیدی جلوگیری شود. محرک‌های استرس خود را شناسایی کنید و از آنها تا حد امکان پرهیز کنید. تکنیک‌های کسب آرامش و ورزش‌هایی مانند یوگا وآرام سازی ذهن را برای آرامش اعصاب خود مد نظر قرار دهید.
 
روزانه ۸ لیوان آب بنوشید
 
اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، ممکن است قصد داشته باشید آب بیشتری بنوشید، اما پیش از این کار باید با پزشک خود مشورت کنید.از نوشیدن بیش از اندازه آب پرهیز کنید. افزایش ناگهانی مصرف آب می‌تواند عوارض متعددی را به همراه داشته باشد. افزایش مصرف آب را به شیوه‌ای آرام و سیستماتیک به رژیم غذایی خود اضافه کنید.هنگامی که ورزش می‌کنید نوشیدن آب را فراموش نکنید. پیش، حین و پس از ورزش باید آب مورد نیاز بدن را تامین کنید.
 
سیگار را ترک کنید
 
اگر تاکنون سیگار را ترک نکرده‌اید، برای کاهش فشار خون خود باید هرچه سریع‌تر سیگار را ترک کنید. اگر قادر به ترک آن نباشید، توانایی زیر کنترل گرفتن فشار خون خود را نیز نخواهید داشت. هر زمان که سیگار می‌کشید، فشار خون برای چندین دقیقه افزایش می‌یابد. این شرایط می‌تواند بر شریان‌ها و رگ‌های خونی تاثیرگذار باشد و به عوارض قلبی وعروقی منجر شود
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *