پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲
اخبار برگزیده استان‌ها

شیرین کاری اصلاح طلبان کرمانشاه/ بوشهر را آب برد، صدا و سیما را خواب/ حق مردم اهواز برای تجمع جلوی استانداری/ آخوندی باید اخراج شود!

شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 503324
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نیوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
شیرین کاری اصلاح طلبان کرمانشاه/ بوشهر را آب برد، صدا و سیما را خواب/ حق مردم اهواز برای تجمع جلوی استانداری/ آخوندی باید اخراج شود!
گروه استان‌های جهان نيوز: در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:
 
*خوزستان/ تجمع مردم اهواز برای اعتراض به بحران‌های اخیر کاملا حق بود
آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به بحران‌های اخیر خوزستان اظهار داشت: لازم است که بنده مواضعم را درباره حوادث اخیر خوزستان و به‌ویژه اهواز را روشن کنم. درباره قطعی بی سابقه برق چند مسئله این موضوع را پررنگ کرد.نخست اینکه مسئولان هیچ اطلاع رسانی قبلی در این باره نکردند و مردم با این قطعی مشکل آفرین برق دچار مشکلات زیادی شدند. قطعی آب در صورتی که شهروندان آمادگی نداشته باشند مشکلات زیادی به بار می‌آورد چرا که نظافت و طهارت ما با آب است و گرفتاری عجیبی پس از قطعی آب به‌وجود آمد.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه سوختن وسایل برقی مردم جزئی از اتفاقات اخیر بود، گفت: قطعی برق شایع و برای مردم طبیعی است اما آنچه که نگرانی مردم را افزایش داد طولانی بودن این قطعی و روشن نبودن حقیقت مطلب بود.

وی بیان کرد: اگر این قطعی به دلیل اتفاقات عادی بود که باید در مدت یک یا دوساعت حل می‌شد و این طولانی شدن سبب افزایش نگرانی ما شد چرا که نمی‌دانستیم یک حمله خارجی یا سایبری است یا یک مشکل داخلی. این نامشخص بودن علت سبب انزجار مردم شد و شهروندان از طریق رسانه‌ها و تجمع به این مسئله اعتراض کردند.

آیت الله موسوی جزایری اعتراض شهروندان به صورت تجمع را یک حق مسلم برای مردم خواند و عنوان کرد: اگر در هفته قبل این صحبت‌ها را می‌کردم برداشت‌های متفاوتی می‌شد اما حالا باید بگویم که بحمدالله مردم عزیز ما با بلوغ سیاسی و رشد فکری تجمعی متین و سالم برگزار کردند.
منبع: رهیاب
 
*بوشهر/ بوشهر را آب برد و صدا و سیمای استان را خواب
با توجه به ورود پی در پی امواج مختلف سامانه بارشی به قسمت های جنوبی و مرکزی استان و بارش های سیل آسا که موجب شده است خساراتی از جان انسان ها تا بام خانه هایشان با خود به همراه داشته باشد خواب زمستانی صدا و سیما استان بوشهر را فرا گرفته است.
در این واقعه مهم که اطلاع رسانی به موقع می تواند جان عده ای از هم استانی ها را نجات دهد و آن ها را از خطرات احتمالی آگاه سازد، صدا و سیما اعم از رادیو تلویزیون مشغول پخش روتین برنامه های خود هستند و تنها به زیر نویس بسنده کرده اند و انتظار هم استانی ها از صدا و سیمای استان پخش برنامه هایی پیرامون مناطق سیل زده، خطرات احتمالی و گزارش های لحظه به لحظه است که باعث اطلاع رسانی همگانی شود نه باز پخش برنامه های روز گذشته اما این در حالی است که باوجه به قطعی خطوط ارتباطی مخابرات به دلیل شدت بارش هادر یک شبانه روز تنها راه اطلاع رسانی عمومی و بررسی وضعیت راه ها صدا و سیمای استان بوده است که کم لطفی این مرکز از دید هم استانی های بوشهری پنهان نیست چرا که در بین حضور مسئولین در مناطق حادثه خیز تنها عدم حضور صدا و سیما است که قابل لمس می باشد.
منبع: خارگ خبر
 
*کرمان/ قتل توسط قاچاقچیان اعضا بدن کذب محض است
در برخی از رسانه ها خبری با این مضمون "دخترک 7 ساله، عصر چهارشنبه هفته گذشته به قصد بازی از خانه خارج می شود و متاسفانه ساعت13:30 همان روز ناپدید می شود علیرغم تلاش و جست و جوهای زیاد بعد از شش روز مادر دخترک وقتی برای چندمین بار به یکی از خرابه های اطراف خانه به امید یافتن دخترش سرکشی می کند با جسد تازه تکه تکه شده فرزندش روبرو میشود.جزئیات بیشتری از این هنوز منتشر نشده اما گفته می شود این کار بوسیله قاچاقچیان اعضا بدن انسان انجام شده و جنایتکاران پس از برداشتن اعضا قابل فروش بدن او، جسد او را در این محل رها کرده اند." منتشر شد.
سردار بنی اسدی فر فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان در پاسخ چنین گفت : این قتل اتفاق افتاده است و جسد تحویل پزشکی قانونی داده شده ولی هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.اینکه گفته می شود این کار بوسیله قاچاقچیان اعضا بدن انسان صورت گرفته کاملا کذب محض است و برخی می خواهند با انتشار چنین اخباری جو را متشنج نمایند.
منبع: آرمان کرمان
 
*آذربایجان شرقی/ آخوندی باید استیضاح و اخراج شود/می خواستند با وعده سرخرمن ما را از شکایت منصرف کنند
 میر وهاب مرتضوی، همسر یکی از جان باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد، گفت: ما عزیزان خود را از دست داده ایم. بنده به حضور نمایندگان استان رفته و از آن‌ها خواسته‌ام تا به درد ما برسند، اما متأسفانه برخی از آن‌ها هیچ توجهی نکردند و حتی نمایندگان پیگیر را متهم به سیاسی بازی کردند.
همسر یکی از جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان و افزاد نزدیک به دولت با استیضاح وزیر راه، عنوان کرد: برخی نمایندگان نزدیک به دولت و رسانه‌های وابسته به آنها سعی دارند تا نمایندگان مردمی را محکوم به سیاسی کاری کنند در حالی که این موضوع اصلا صحت ندارد.
وی متذکر شد: این ما بودیم که از نمایندگان خواستیم تا با جدیت مشکل ما را پیگیری کنند، بنده در اوایل کار حتی از نمایندگان استان هم ناراضی بودم و گفتم که چرا مانند آقای قاضی پور نماینده محترم ارومیه پیگیر مسئله نیستید. ما به پول بیمه نیازی نداریم، ما عزیزانمان را از دست داده‌ایم و به هیچ قیمتی نخواهیم گذاشت خون آنها پایمال شود، آخوندی باید استیضاح و اخراج شود، او باید محاکمه شده و در دادگاه جوابگو باشد. متأسفانه برخی می‌خواستند با دادن پول و وعده‌های سر خرمن ما را از شکایت و پیگیری منصرف کنند، ما همواره با خانواده‌های داغدیده جلساتی برگزار می‌کنیم و بنده از طرف همه آنها می‌گویم، تا نتیجه نگیریم دست‌بردار نیستیم. وی در انتها گفت: روز یکشنبه مقابل مجلس حاضر شده و فریاد عدالت خواهی‌مان را به گوش همگان خواهیم رساند.
منبع: آناج
 
*کرمانشاه/ تلاش عناصر تندرو اصلاح طلب برای دیدار با تیم ملی کشتی آمریکا ناکام ماند
پس از اقدام نسنجیده و تحقیر آمیز برخی مدیران شهری کرمانشاه در استقبال ویژه از تیم ملی آمریکا، برخی اصلاح طلبان تندرو در تلاش بودند تا برنامه ای برای دیدار با اعضای تیم ملی ایالات متحده ترتیب داده و برای آنها هدایایی ببرند.
 
این اقدام تحقیر آمیز که با مخالفت دبیران برخی چهره های میانه رو اصلاح طلب از جمله دبیران احزاب توسعه و کارگزاران (مهدوی و نوروزی) مواجه و کنسل شد توسط مقلدان فکری افرادی برنامه ریزی شده بود که به ترامپ برای افزاش تحریمها علیه ایران نامه نگاری کردند.
 
تلاش برای جدا کردن کاذب سیاست های ترامپ از مردم آمریکا در حالی است که رییس جمهور فعلی آمریکا با رای بالای مردم انتخاب شده و برخلاف بزرگنمایی برخی تظاهراتها علیه وی، نظر سنجی رسانه های معتبر اروپا و آمریکا حمایت قاطع مردم این کشور از ترامپ را نشان می دهد.
منبع: مرصاد

*اردبیل/ ارسال 60  میلیون تومان کمک نقدی و یک کامیون مواد غذایی و البسه گرم به مدافعین حرم
جهت حمایت از مردم مظلوم سوریه مبلغ 60 میلیون تومان، تعداد 200 تخته پتو 300 کیلوگرم برنج، مواد غذایی، البسه گرم و لوازم بهداشتی و ... از طرف اقشار مختلف مردم شهرستان کوثر به جبهه مقاومت اسلامی و مدافعان حرم اهدا شد.
سرهنگ بیژن راعی فرمانده سپاه کوثر گفت: این محموله شامل  پتو، لوازم گرمایشی، مقادیری ظروف آشپزخانه، لباس گرم و موادغذایی جهت یاری رساندن و حمایت از مدافعین حرم به ستاد پشتیبانی مدافعین حرم در استان اردبیل ارسال شد تا با هماهنگی های به عمل آمده به کشور جنگ زده و مظلوم سوریه اهدا شود.
منبع: کوثر خبر
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
Iran, Islamic Republic of
ذات اصلاح طلبی یعنی ابروریزی

چه تهران چه شهرستان
حسن
Iran, Islamic Republic of
استقبال ويژه از كشتي گيران امريكايي ؟؟؟ عده اي نادان و ..... واژه اي پيدا نميكنم كه لايق اين افراد باشه امريكايي ها به بچه 5 ساله ايراني دسبند ميزنند اين ابله ها استقابل ويژه ميكنند ... اگر دين نداريد لا اقل ازاده باشيد