پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

اصابت موشک یمنی‌ها به یک فرودگاه عربستان

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 503145
یمنی‌ها در پاسخ به حملات اخیر سعودی‌ها فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب عربستان را هدف قرار دادند.
اصابت موشک یمنی‌ها به یک فرودگاه  عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مبارزان یمنی در واکنش به حملات هوایی عربستان سعودی، فرودگاه بین‌المللی «أبها» را در منطقۀ عسیر در جنوب عربستان سعودی هدف قراردادند.

به گزارش منابع یمنی این موشک دقیقاً به هدف اصابت کرده است.  منابع یمنی میگویند این حملۀ تلافی‌جویانه در پاسخ به جنایات جنگنده‌های سعودی و حمله به یک مراسم عزاداری زنانه در منطقۀ «ارحب» در شمال صنعا شلیک شد.

جنگنده‌های سعودی چهارشنبه (27 بهمن 95) با بمباران این مراسم دستکم 8 زن و یک کودک را کشتند. دستکم ده زن دیگر در این حمله مجروح شدند.

باگذشت 22 ماه از حملات عربستان سعودی و متحدانش به یمن تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی کشته‌شده‌اند که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

تضعیف جنبش مردمی انصار الله و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، متحد ریاض به قدرت ازجمله اهداف اصلی عربستان سعودی در تجاوز نظامی به یمن بوده است.

عربستان در حملات هوایی خود، مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

حملات عربستان به یمن و کشتار غیرنظامیان از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر و دیگر نهادهای بین‌المللی محکوم‌شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر انصار الله یمن