پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

جزئیات مناظرات انتخابات 96 اعلام شد

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۰
کد مطلب: 503122
رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت: برنامه‌های تبلیغی کاندیدای ریاست جمهوری شامل ۳۰ دقیقه گفت‌وگو با دوربین و سه برنامه ۶۰ دقیقه‌ای گفت‌وگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و گفت‌و‌گو با ایرانیان خارج از کشور است.
جزئیات مناظرات انتخابات 96 اعلام شد
به گزارش سرویس سیاسی جهان نيوز به نقل از تسنیم، مرکز تولید و فنی سیما مجموعه‌ای از متخصصین عملیاتی در تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی اعم از مهندسین فنی، گرافیست، تصویربردار، منشی صحنه، نورپرداز، صدابردار و کارگردان هستند. متخصصانی بدون تصویر در قابی مملو از تصویر، کسانی که ثمره تلاش شبانه روزی شان گاه برایمان همراه با شادی است، گه گاه غمگینمان می کند و در زمان‌هایی برایمان غرور آفرین است.

هنوز چند روزی از حضور میلیون‌ها مرد و زن در راهپیمایی عظیم 22 بهمن نگذشته و تمامی شبکه های خبری جهان پر شده از تصاویر خیل عظیم مردمی که روز ملی خود را جشن گرفته اند؛ بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی کشور در همین ایام برگزار شد و سینما دوستان علاقمند بودند لحظه به لحظه تصاویر این رویداد سالانه را ببینند؛ مسابقه شهرآورد هزاران هوادار دو تیم اصلی پایتخت را پای تلویزیون کشانده است؛ هر آنچه ما و شما امیدواریم در قاب تلویزیون ببینیم، در پویایی یک مرکز خلاصه می شود مرکزی با عنوان «تولید و فنی سیما». به بهانه ساعت ها کار شبانه روزی در ماه های پایانی سال، "روابط عمومی سیما" در گپ و گفتی کوتاه با مهندس مجید شعبانپور رئیس این مرکز انجام داده است و از او در مورد فعالیت های آتی مرکز در نوروز 96 و انتخابات پیش رو پرسید.

مجید شعبانپور رئیس مرکز تولید و فنی سیما با اشاره به فعالیت‌های ماه‌های اخیر مرکز در زمینه تولید و پخش زنده برنامه‌های شبکه‌های مختلف گفت: ماه‌های پرکاری را گذراندیم؛ از پخش زنده تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی، تا پخش حادثه ناگوار پلاسکو و مراسم تشییع پیکر پاک شهدای آتش نشان، برگزاری راهپیمایی 22 بهمن و جشنواره فیلم فجر، شهرآورد تهران همه و همه برنامه‌هایی است که به صورت همزمان با برنامه های روتین شبکه‌های تلویزیون توسط همکاران ما پوشش داده می‌شود.

وی با اشاره به استقرار 8 واحد سیار در طول راهپیمایی 22 بهمن اضافه کرد: با هدف پوشش تصویری مناسب، امسال با کمک همکارانمان در اداره کل ارتباطات زمینی و ماهواره ای از برج آزادی تا میدان انقلاب، پوشش تصویری به بهترین نحو انجام شد. استفاده از تصاویر هوایی که با هگزاکوپتر یکی از اتفاقات جدید این راهپیمایی بود. همچنین تصویربرداری از ارتفاع با استفاده از نردبان های بالابر آتش نشانی با همکاری شهرداری نیز تجربه جدیدی را برای همکاران ما رغم زد. به طور کلی بیش از 2 هزار دقیقه از راهپیمایی 22 بهمن امسال روی آنتن شبکه های سیما رفت که نتیجه تلاش های قریب به 300 تن از پرسنل زحمت کش این مرکز بود.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما در ادامه افزود: همکاران ما در مرکز تولید و فنی، روزانه به طور متوسط 40 آفیش برنامه تولیدی دارند برنامه‌هایی که به طور همزمان در استودیوها و واحدهای سیار روی آنتن می‌روند. در هر یک از استودیوهای سیما روزانه چند برنامه تولیدی و یا زنده از تجهیزات و نیروی انسانی این مرکز استفاده می‌کنند. به عنوان مثال در استودیوی 11 دو برنامه «خانواده یک» و «نگاه یک» و در استودیوی 13 «مادر، کودک، تندرستی» و «ضربان» به صورت زنده پخش می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت واحدهای سیار این مرکز اضافه کرد: 3 واحد سیارHD  در اختیار مرکز قرار دارد (یکی از واحدها توسط متخصصین مرکز به HD ارتقاء یافته است) در حال حاضر، یکی از واحدها برای پوشش تصویری مسابقه والیبال ساحلی به کیش، دیگری برای پوشش مسابقه جام جهانی کشتی به کرمانشاه و واحد سیار سوم نیز برای پخش مسابقه شهرآورد به ورزشگاه ازادی اعزام شده اند.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری / هر کاندیدا 4 برنامه ضبطی و 3 مناظره
انتخابات سال آینده از دیگر موضوعاتی بود که شعبانپور به آن اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیش رو علاوه بر تولید برنامه‌های تحلیلی، تبیینی و تهییجی بخشی از برنامه‌های همچون انتخابات‌های گذشته به تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری اختصاص خواهد داشت. بر اساس مصوبه ستاد انتخابات رسانه ملی هر یک از نامزدهای این دوره در 4 برنامه گفت‌وگو محور حضور پیدا می‌کنند. این برنامه‌ها شامل 30 دقیقه گفت‌وگو با دوربین، و سه برنامه 60 دقیقه ای گفت‌وگو با جوانان، پاسخ به سوالات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و گفت‌و‌گو با ایرانیان خارج از کشور هستند.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما پخش مناظره انتخاباتی میان نامزدها را از جذاب‌ترین برنامه‌های مخاطبان در طول انتخابات‌های گذشته دانست و اضافه کرد: پخش سه مناظره 180 دقیقه‌ای در این دوره از انتخابات پیش بینی شده است. پیش بینی می‌شود در طول انتخابات مناظره ها از مهمترین و پربیننده ترین برنامه ها تلویزیونی باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح مناظره انتخابات سال 92 بعد از بررسی مناظره های روز دنیا به لحاظ فرم انتخاب شد و 8 نامزد در مقابل هم قرار گرفتند و برنامه های یکدیگر را نقد کردند. این دوره نیز فرم مناظره به شیوه انتخابات گذشته با برخی تغییرات اجمالی است. اتودهای بسیاری برای دکور این برنامه ها زده شده که پس از تایید، ساخته و در مناظره‌ها و گفت‌وگوها استفاده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مگه برا تاک شو قراره مجری انتخاب کنید؟
این ادا اطوارای طاغوتی رو بی خیال! کاندید انقلابی چی دارین؟ رو کنید.