جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

همه چیز درباره کسرامتیاز از پرسپولیس توسط فیفا

پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب: 503086
یکی از وکلای فعال در باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: «فعلا CAS هیچ رایی صادر نکرده و هیچ پرونده ای به کمیته انضباطی فیفا جهت کسر امتیاز یا هر تنبیه دیگری نرفته است.»
همه چیز درباره کسرامتیاز از پرسپولیس توسط فیفا
به گزارش جهان نيوز به نقل از جام نیـوز، عبدالصمد ابراهیمی در واکنش به موضوع کسر امتیاز از پرسپولیس در پرونده مانوئل ژوزه اعلام کرد: «شایعات موجود در خصوص ابلاغ رای دیوان بین المللی داوری ورزش CAS مبنی بر کسر شش امتیاز از پرسپولیس واقعیت ندارد. CAS مرجع انضباطی نیست که رای به کسر امتیاز بدهد. در این دیوان داوری، رای اتاق حل اختلاف فیفا بررسی مجدد می شود و آخرالامر در مورد اینکه همان رای باید تایید شود یا نیاز به اصلاح و تغییر دارد تصمیم گیری می شود.»
 
وی افزود: «از رای CAS می توان نزد دادگاه فدرال سوییس تجدیدنظر خواهی کرد. در هر مرحله ای رای بدهی یک فرد یا باشگاه قطعی شود پرونده به فیفا برمی گردد و آنها رای نهایی با یک مهلت معمولا یک ماهه برای پرداخت را ابلاغ می کنند. اگر ظرف این مهلت رای اجرا نشود یا رضایت شاکی جلب نگردد پرونده برای اعمال تنبیهات به کمیته انضباطی فیفا می رود.»
 
ابراهیمی تاکید کرد: «بنابراین فعلا CAS هیچ رایی صادر نکرده و هیچ پرونده ای به کمیته انضباطی فیفا جهت کسر امتیاز یا هر تنبیه دیگری نرفته است.»
 
وی در خصوص این شایعه که گفته می شود ممکن است به خاطر این پرونده حتی تیم ملی از جام جهانی فوتبال کنار گذاشته شود، نیز اینگونه توضیح داد: «فیفا هیچ وقت بخاطر بدهی باشگاه ها، تیم های ملی یک کشور را از جام جهانی محروم نمی کند. فقط اگر رای به کسر امتیاز داد ولی فدراسیون آن کشور رای را در جدول لحاظ نکند فدراسیون مشمول تنبیه می شود.»
 
این کارشناس حقوقی فوتبال در پایان به یک نکته کلی اشاره کرد: «اگر برای باشگاهی رای کسر امتیاز، بعد از اتمام لیگ آن کشور صادر شود چنانچه قبل از قرعه کشی فصل بعد باشد، کسر امتیاز در فصل خاتمه یافته لحاظ و جدول اصلاح می شود و اگر تاریخ ابلاغ رای بعد از قرعه کشی فصل بعد باشد، باشگاه متخلف، لیگ آینده را با امتیاز منفی شروع خواهد کرد.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *