شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پاي سنا در پرونده مشاور ترامپ

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 502978
احتمال دارد تحقيقات کميته اطلاعات سنا درباره پرونده اتهام هاي «مايکل فلين» به جريان افتد.
پاي سنا در پرونده مشاور ترامپ
به گزارش جهان نيوز باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز نوشت ، «ميچ مک کانل» رهبر جمهوريخواهان سناي آمريکا روز سه شنبه اعلام کرد احتمالا تحقيقات کميته اطلاعات سنا درباره پرونده اتهام هاي «مايکل فلين» مشاور مستعفي امنيت ملي ترامپ به جريان خواهد افتاد.

مک کانل گفت: کميته اطلاعات سنا هم اکنون هم در حال بررسي دخالت هاي (ادعايي) روسيه در انتخابات است و آنها به احتمال زياد نگاهي هم به مسئله جديد خواهند داشت.

فلين روز دوشنبه از سمت خود استعفا کرده و انگيزه خود از اين اقدام را «عدم اطلاع رساني کافي درباره تماس هاي خود با سفير روسيه» در جريان رقابت هاي انتخاباتي عنوان کرده بود.

ارتباط فلين با سفير روسيه به دولت پيشين آمريکا و زماني باز مي گردد که «باراک اوباما» رئيس جمهوري پيشين آمريکا 35 ديپلمات روس را به تلافي دخالت ادعايي روسيه در انتخابات آمريکا اخراج کرده بود. روسيه در آن زمان واکنش تندي به اين مسئله نشان نداد.

فلين ارتباط با سفير روسيه را پذيرفته اما گفته است که بحث اقدامات تنبيهي آمريکا در اين گفت و گوها به ميان نيامده است، موضوعي که طرح آن مي تواند به منزله نقض قوانين آمريکا باشد.

«چاک شومر» رهبر سناتورهاي دمکرات روز سه شنبه در اين رابطه به خبرنگاران گفت: مقام هاي قضايي بايد اعضاي دولت، تيم انتقالي دونالد ترامپ و اعضاي ستاد انتخابات را درباره حواشي پيرامون استعفاي فلين مورد پرسش قرار دهند.

وي تاکيد کرد که شايد وي و برخي از ديگر مقام هاي دولت ترامپ قانوني که شهروندان را از مذاکره با دولت هاي خارجي يا دريافت هدايا و ديگر مزايا از جانب آنها منع مي کند، زير پا گذاشته باشند.

شومر افزود: آنچه من مي خواهم يک هيات تحقيق مستقل با اختيارات اجرايي براي تحت پيگرد قرار دادن مرتکبان احتمالي اقدامات مجرمانه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *