شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

کنگره درباره روسيه به ترامپ "رو" نمي دهد

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 502977
دبير کل سابق ناتو گفت در صورت تصميم ترامپ براي برداشتن تحريم هاي روسيه، کنگره مانع از اين اقدام خواهد شد.
کنگره درباره روسيه به ترامپ "رو" نمي دهد
به گزارش جهان نيوز، باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی نوشت،  راسموسن گفت به باور من آقاي ترامپ برخي افراد بسيار خوب را در تيم امنيت خود مانند تيلرسون وزير خارجه، متيس وزير دفاع و نيز پمپئو مدير سيا قرار داد و همه اينها اظهاراتي اطمينان بخش درباره تعهدات آمريکا براي دفاع جمعي ارائه کرده بودند.

بر اساس اين، اطمينان دارم که وقتي نشست ناتو در ماه مه برگزار شود، نشستي خواهد بود که پيام هاي روشن به طرف هاي مربوط درباره تعهدات بند پنجم براي دفاع از همه متحدان خواهد داد مبني بر اينکه چنين تعهدي تغيير ناپذير است.

دبير کل سابق ناتو درباره نزديکي نيروهاي روس به ناوگان آمريکا و ناتو در نقاط مختلف گفت بسيار اهميت دارد که هر ترديدي درباره جامع بودن ناتو از ميان برداشته شود و اين مهم ترين هدف نشست ناتو است تا دو پيام بسيار مهم داده شود، اول اينکه تعهد ما در قبال دفاع جمعي تغيير نکرده است و دوم اينکه بيست و هشت متحد ناتو براي افزايش سرمايه گذاري هاي دفاعي متعهد هستيم.

وي درباره عدم سرمايه گذاري دو درصد از توليد ناخالص داخلي براساس تعهد اعضاي ناتو در بيست و سه عضو از بيست و هشت عضو اين پيمان و هشدار ترامپ به اين کشورها گفت من کاملا موافقم که متحدان اروپايي بايد بسيار بيشتر در بخش دفاعي سرمايه گذاري کنند و براي پيمان ناتو مايه شرمساري است که فقط پنج کشور از بيست و هشت کشور به تعهد خود پاي بند بودند.

براي ارسال پيامي روشن براي آقاي پوتين و هر طرف ديگر، ضروري است که مشخص شود تعهد براي دفاع جمعي مشروط نيست و ربطي به کمک مالي ندارد. راسموسن تصريح کرد در نشست 2015 سران ناتو در ولز تصميم بر اين شد که در دهه آتي، همه بيست و هشت عضو به تعهد خود براي هزينه دو درصدي (از توليد ناخالص داخلي) براي سرمايه گذاري دفاعي پاي بند باشند.

به نظر من بايد اين فرايند تسريع شود و شرايط امنيتي جديد در اروپا را نيز بايد در نظر بگيريم. دبير کل سابق ناتو تصريح کرد به باور من، تا زماني که روسيه به تعهدات خود به توافق مينسک پاي بند نباشد و در شرق اوکراين به اقدامات بي ثبات کننده ادامه دهد، تحريم هايش ادامه مي يابد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *