پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بودجه دفاعی سال ۲۰۱۶ انگلیس کمتر از سطح تعیین شده توسط ناتو بوده است

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 502966
یک اندیشکده اعلام کرد، بودجه دفاعی انگلیس در سال گذشته میلادی کمتر از سطح الزامی دو درصد از تولید ناخالص داخلی که از سوی ائتلاف نظامی ناتو تعیین شده، بوده است.
بودجه دفاعی سال ۲۰۱۶ انگلیس کمتر از سطح تعیین شده توسط ناتو بوده است
به گزارش جهان نيوز ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت، با این حال دولت انگلیس آمار این اندیشکده را به چالش کشیده و گفته، اطلاعات خود ناتو نشان می‌دهد که این دولت ۲.۲۱ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال گذشته میلادی صرف بودجه دفاعی کرده است.
جان چیپمن، مدیرکل اندیشکده موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی که یک اندیشکده تخصصی امنیت جهانی است، گفت: در سال ۲۰۱۶ تنها دو کشور اروپایی عضو ناتو یعنی یونان و استونی هدف تعیین شده برای بودجه دفاعی معادل دو درصد تولید ناخالص داخلی را برآورده کرده اند در حالی که در سال ۲۰۱۵ دست کم چهار کشور اروپایی این کار را کرده بودند.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهند انگلیس به میزانی جزئی کمتر از دو درصد تولید ناخالص داخلی برای بودجه دفاعی خود هزینه کرده و این میزان برای انگلیس ۱.۹۸ درصد بوده است در حالی که اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۶ رشدی سریعتر از بودجه دفاعی آن داشته است. با این وجود در نهایت انگلیس تنها کشور اروپایی قرار گرفته در رده ۵ بودجه دفاعی بزرگ جهان در سال ۲۰۱۶ بوده است.
اما دولت انگلیس استدلال کرده این اندیشکده آمار خود را به دلار آمریکا ارائه کرده که تحت تاثیر نوسانات ارزی بوده است و آماری که داده اشتباه است زیرا آمار خود ناتو نشان می‌دهد انگلیس بیشتر از دو درصد از تولید ناخالص داخلی صرف بودجه دفاعی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *