پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

منطقه‌آزاد‌مرزهای‌غربی‌کشور در مسیر تصویب

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 502944
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس گفت: کولبری نمی‌تواند شغلی باشد که مشکل کردستان را حل کند، اما اجرای طرح دو فوریتی ساماندهی مرزهای کشور می‌تواند به نفع افرادی باشد که در این حوزه امرار معاش می‌کنند.
منطقه‌آزاد‌مرزهای‌غربی‌کشور در مسیر تصویب
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سید احسن علوی امروز  در سنندج در مورد طرح دو فوریتی ساماندهی مرزهای کشور و کولبران و ته‌لنجی‌ها، اظهار کرد: مسأله کولبران با توجه به اینکه با جان انسان‌ها مرتبط است به یک معضل ملی تبدیل شده است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید تکلیف کولبران مشخص شود، این افراد باید بیمه شوند و فرایند دادوستد آنها باید به صورت کامل مشخص شود.

علوی تصریح کرد: البته معتقدم این طرح باید مجمل‌تر باشد یعنی بیشترین تاکید باید بر روی تصویب منطقه آزاد باشد چرا که اگر این مهم محقق شود بحث کولبران نیز به راحتی حل خواهد شد.

وی گفت: اگر منطقه آزاد بانه و مریوان تصویب شود موضوع کولبران نیز تحت شعاع این منطقه قرار می‌گیرد و مشکل این افراد به صورت کامل حل خواهد شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افراد باید بیمه شوند و رسمیت پیدا کنند، اظهار کرد: کولبران باید به صورت شناسنامه‌دار و کاملا شناخته شده فعالیت کنند.

سپاه کردستان در زمینه کولبران به بهترین شیوه عمل کرد

وی با تاکید بر اینکه سپاه استان کردستان در زمینه کولبران به بهترین شیوه عمل کرد، افزود: سپاه مجاز است که برای حفظ امنیت مرز را ببندد ولی الحق والنصاف فرمانده سپاه استان کردستان در این زمینه و با توجه به اینکه طیف عظیمی از مردم معیشتشان با مرز گره خورده است، اجازه فعالیت معابر مرزی را داد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته برای جلوگیری از بروز هر نوع مشکل باید بحث مبادلات مرزی و معابر کولبری رسمیت پیدا کرده و قانونمند شود.

علوی افزود: مجاری قانونی باید برای این افراد تعریف شود تا این افراد بتوانند به راحتی امرار معاش کنند.

وی با بیان اینکه کولبری نمی‌تواند شغلی باشد که مشکل کردستان را حل کند، اظهار کرد: اما اجرای این طرح می‌تواند به نفع افرادی باشد که در این حوزه امرار معاش می‌کنند.

علوی اضافه کرد: کولبری کاری سخت، سنگین و صعب است و اگر این افراد نیاز مالی نداشته باشند قطعا تن به این کار نمی‌دهند و جان خود را با گذشتن از کوه‌های صعب‌العبور و در شرایط سخت و یخبندان زمستان و گرمای تابستان به خطر نمی‌اندازند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای این طرح‌ها و به وسیله قانون و یا مصوبه دولت می‌توان به صورت مقطعی بخشی از مشکلاتی این حوزه را تا زمان تصویب منطقه آزاد، حل کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان تصویب منطقه آزاد هنوز مشخص نیست و ما نیز نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم و کاری انجام ندهیم این طرح می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *