پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۲۲

طرح دوفوریتی لیست امید علیه آزادی‌بیان

چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب: 502934
محمدرضا عارف و نمایندگان فراکسیون امید طرح دوفوریتی لیست امید علیه آزادی‌بیان را به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه دادند
طرح دوفوریتی لیست امید علیه آزادی‌بیان
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه وطن امروز ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تدوین یک طرح دوفوریتی که عنوان آن را «تأمین امنیت برگزاری مراسم رسمی، عرفی و معمولی» گذاشته‌اند برای برهم زنندگان اینگونه مراسم مجازاتی را تعیین کردند.

در ماده واحده این طرح آمده است:

1- هر کسی با هر اقدامی اعم از طرح سوال یا غیر آن در مراسم سخنرانی اعم از مراسم رسمی یا مراسمی که عرفاً بدون مجوز تشکیل می‌شود موجبات توقف یا جلب توجه به خود یا تشنج شود به حبس از 6 ماه تا 2 سال محکوم می‌گردد. نیروی انتظامی موظف است فوری فرد یا افراد را بازداشت و تا تحویل به مقامات قضایی نگهداری کند.

2- مسؤولان در هر مقام از اداری، اجرایی، نظامی، انتظامی، سیاسی و غیر آن باید امنیت جلسات مذکور را تأمین و از هر اقدامی که موجب اخلال و توقف و تعطیل جلسات شود جلوگیری نمایند و در صورت تعلل حسب مورد به انفصال موقت یا دائم از خدمات دولتی محکوم می‌شوند. قوه قضائیه موظف است بدون تشریفات رسیدگی در کمتر از یک ماه حکم لازم را صادر و اعلام نماید.

3- مجازات بند یک شامل کسانی که در هر مقام و مسؤولیتی باشند و مانع برگزاری جلسات موصوف شوند نیز می‌گردد.
به گزارش ایسنا، این طرح که با قید دوفوریت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده است به امضای 34 نماینده رسیده و با صلاحدید هیأت رئیسه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد. گفته می‌شود محمدرضا عارف از اصلی‌ترین حامیان این طرح است.نکته عجیب درباره این طرح این است که تفکیک و توضیحی درباره سوال حضار و ایجاد تشنج ارائه نشده است و این موضوع زمینه سوءاستفاده جریان‌های سیاسی و بخصوص جریان حاکم برای سرکوب نظرات مخالف را فراهم و همچنین عدم پاسخگویی مسؤولان را نیز تقویت می‌کند.  از سوی دیگر این طرح با اصل 23 قانون اساسی درباره آزادی بیان مغایر است. نکته قابل توجه این است که این طرح درحالی از سوی نمایندگان اصلاح‌طلب حمایت می‌شود که این جریان همواره خود را مدعی دفاع از آزادی‌های اجتماعی دانسته است (!)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همانهایی که دائم دیگران را متهم به دیکتاتوری میکنند خود از همه دیکتاتوتر هستند
Iran, Islamic Republic of
بايد با بر هم زنندگان مراسم برخورد شود و الا هيچ كس نميتواند حرف بزند و اين كار يعني حمايت از آزادي بيان
Iran, Islamic Republic of
اوناييكه كه با برخورد با بر هم زنندگان مراسم مخالفن يعني موافق همچين افرادي هستن؟
Iran, Islamic Republic of
جناب پرفسور !!! طرح میگه با هر اقدامی اعم از "سوال" و....
پرفسور دیگه شما حق سوال کردنم هم نداری
میفهمی ؟ سوال
یعنی اگر سوال داشتی نباید بپرسی؟
Iran, Islamic Republic of
به بهانه سوال نميشود مراسم را بهم زد هر كار يك قائده اي دارد
سرور
Iran, Islamic Republic of
عین متن این است" هر اقدامی اعم از طرح سوال یا غیر آن .... موجبات توقف یا ...."
مگر می شود بدون توقف در یک جلسه رسمی یا غیر رسمی سوال پرسید؟ بنابراین کاملا مشخص است که منظور ممانعت از طرح سوال در جلسه است و کسانی که این طرح بانمک را داده اند دچار خودشیفتگی هستند و دوست دارند متکلم وحده باشند.
اصغری
Iran, Islamic Republic of
مقابله با برهم زنندگان مراسم یعنی مقابله با آزادی بیان؟ جهان تو کجا سیر میکنی واقعا فهمیدی چی نوشتی ؟ این طرح دقیقا در راستای آزادی بیان است تا در مقابل جلوی کسانیکه آزادی بیان را از مردم میگیرند بایستد
Iran, Islamic Republic of
این نماینده ها که برای دولت سینه چاکند و گلو پاره می کنند، لااقل به صحبتهای نمایشی دولت مطبوعشون توجه داشته باشند. آنجا حسن روحانی در اقدامی نمایشی چنین بر زبان راند:

روحانی: خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان. یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است!!!(مراسم تنفیذ - تاریخ 12/5/1392)

روحانی: بسیاری از سوالات، اشکالات، ایرادها و نقدها گاهی ممکن است که ظاهر آن ظاهر زیبایی نباشد و حتی گاهی استماع آن برای ما کمی سخت باشد، اما جوانی که دارای سوال و اشکال است نه در حوزه‌ علمیه رشد و نمو کرده و نه گوش و چشمش بر روی سوال‌ها، نقدها و مسائل مختلفی که در جهان مطرح است بسته است، بنابراین باید این سوالات و اشکالات را با حسن نیت مطرح کنیم و با آن برخورد کنیم!! (بیست و دومین همایش ائمه جمعه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۲)
Iran, Islamic Republic of
خدايا گرفتار چه قومي شديم اصلا نميدونه هدف از اين طرح دو فوريتي چيه اون وقت مياد اينجا پيام ميزاره برادر جان هدف از اين طرح برخورد با افراديه كه مراسم رسمي رو بر هم ميزنن و جلوي آزادي بيان رو ميگيرنه
Iran, Islamic Republic of
بابا شما خوبید و اون حسن جونتون
عارف هم فقط به درد این میخوره که هر از گاهی به نفع یکی بره کنار
عارف را چه به طرح دادن؟
Iran, Islamic Republic of
ببین فقط تو میدونی.... این کلکا دیگه قدیمی شده. استبداد رای رو میخواهید قانونی کنید... ازاین تابلوتر دیگه خفقان ندیده بودیم .چیزی که تو هیچ جای دنیا نیست.
Iran, Islamic Republic of
عزیز دل کلمه مخلان وبرهم زنندگان پوشش است.
اصل قضیه فرار از پاسخگویی است بیدار شو جانم.
اگر بعدا دولت دیگری مخالف سلیقه شما به قدرت برسد واز همین قانون بخواهد استفاده کند اورا مستبد ودیکتاتور نمیخوانید.؟
اصغر
Mozambique
بنام خدا . خود الفاظ و طرح مشکل ندارد و برخلاف شما همه میفهمند ، لکن باتوجه به شخصیت و گرایش سیاسی و بطور کلی گذشته امضاء کنندگان طرح ، مشخص است که‌ منظور چه کسی است . شما خیلی مانده علی مطهری را بشناسید . همان کسی که‌ همه میگوید ... است . حال باید از ایشان پذیرفت .؟
Iran, Islamic Republic of
باطن اصلاحات دیکتاتوریه هرچندژست آزادی بیان بگیرند
Iran, Islamic Republic of
برخورد با مخلان مراسم عين آزادي بيان است
Iran, Islamic Republic of
این کار رو کردند که هر اراجیفی خواستند بیان بگن . کاری که تو این 4سال کردن
Iran, Islamic Republic of
باريك الله تازه حقيقتو گفتي كه چرا با اين طرح مخالفين براي اينكه بتونين با هوچي گري دهن مخالفانو ببيندين و هيچ كسم نگه بالا چشتون ابرو
Iran, Islamic Republic of
اینها اگر سوار بر خر مراد شوند . پوست از سر ملت خواهند کند !!!دعا کنیم برای سلامتی رهبر حکیم و فرزانه و مقتدر و هوشیاری که عطای حق است برما و التماس کنیم به درگاه حق برای طول عمرش !!و گرنه اینها شاهان و طاغوتیان را روسفید خواهند کرد بااین رفتارها و دروغها و خود را برتر از دیگران محاسبه کردن
کاظم
Iran, Islamic Republic of
فقط کسانی که منطق وعملکرد درست ندارند از سوال میترسند .
اصغر
Mozambique
بنام خدا . واقعا موضوع ملی و مهم دیگری در این کشور وجود ندارد ؟ غیر از مرحوم برجام ، مسائلی مثل نجومی های مختلف ، صنایع هسته ای ، عدم اظهار دارائی مسئولین ، صنایع منهدم شده و وضعیت راههای جاده ای و ریلی و فرهنگی و . . . ارزش دو فوریتی ندارد ؟ اگر روزگاری توفیقی داشته باشم ، مکانیزمی مستقر میکنم که مسئولان ناکارآمد را قبل از سرآمدن مدت مسئولیتشان ، عزل کرده تا از تباه کردن عمر این ملت و منابع کشور جلوگیری شود. چه اصراری است به فرد نالایق و نابلد حتما و الزاما چهارسال عمر گرانقیمت ملت را به یغما ببرد ، برای نه تقریبا ، بلکه «صد در صد هیچ» .
Iran, Islamic Republic of
نئوفاشيستها!