پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
آیت‌الله نوری همدانی:

شهادت‌طلبی ایرانیان سبب امنیت کشور است

سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۴۱
کد مطلب: 502919
مرجع تقلید شیعیان گفت: شهادت‌طلبی سبب امنیت در جامعه است و کسانی که در خدمت‌رسانی به مردم سنگ تمام می‌گذارند فراتر از مسئولیت خود تلاش می‌کنند.
شهادت‌طلبی ایرانیان سبب امنیت کشور است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه و جمعی از کارکنان شهرداری تهران در اهمیت بزرگداشت دهه فجر اظهار داشت:دهه فجر نماد قدرت و عظمت ملت انقلابی ایران است و چون انقلاب ما مطابق دین و مذهب مردم بناشده نمی‌توانیم آن را با هیچ حکومتی مقایسه کنیم.

مرجع تقلید شیعیان بابیان ارکان انقلاب اسلامی افزود:انقلاب ما دارای 3 رکن مردم، اسلام و ولایت‌فقیه است و مابقی ارکان ملحقات و فروع انقلاب به‌حساب می‌آید و یکی از درس‌هایی که این انقلاب می‌گیریم این است که اگر انسان‌ها به دنبال پیروی از فرمان خدا باشند در مقابل ستمگران توفیق و نصرت خواهند یافت.

استاد برجسته حوزه با تأکید بر تلاش برای کسب فضایل اخلاقی تصریح کرد:ایمان، تقوا، تعهد، عقل و بصیرت از موهبات الهی است که برای کسب آن‌ها باید تلاش کرد تا بتوانیم در کنار این خصلت‌ها مسئولیت‌های اجتماعی را به‌درستی انجام دهیم و در داستان‌هایی که از انبیا در قران ذکرشده این درس‌ها را به‌خوبی می‌توانیم فرابگیریم.

آیت‌الله نوری همدانی با ذکر حدیث نبوی(ص) درباره اهمیت دادن به مسئولیت‌های اجتماعی گفت:پیامبر اکرم(ص) فرمودند هر کس صبح کند درحالی‌که اهمیتی به احوالات مسلمانان دیگر ندهد مسلمان نیست و ما باید بدانیم چشم مظلومان  سوری ،عراقی، یمنی و بحرینی به ما است و ما به‌عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند به فکر آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) و اهمیت و جایگاه شغل در اسلام خاطرنشان کرد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه بیان  کرده‌اند که بدانید شغل شما وظیفه ارتزاق نیست بلکه امانتی است که به عهده هر مسلمان قرارگرفته و برای همین مردم در جامعه اسلامی باید در عرصه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی و فرهنگی و دینی خود را موردتوجه قرار دهند.

مرجع تقلید شیعیان با یادآوری درجه شهدای پلاسکو و وجود میلیون‌ها انسان شهادت‌طلب در ایران افزود: کسانی که در پلاسکو شهید شدند به عالی‌ترین مراتب انسانی رسیده‌اند و همین شهادت‌طلبی سبب امنیت در جامعه است و کسانی که در خدمت‌رسانی به مردم و آسیب‌دیدگان سنگ تمام گذاشتند فراتر از مسئولیت‌های خود تلاش کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *