کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتباط 3 ساله طالبان با روسیه و چین

26 بهمن 1395 ساعت 10:20

فرمانده سابق طالبان گفت: طالبان با نمایندگان روسیه و چین از 3 سال قبل در قطر و امارات متحده عربی دیدار داشتند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس «سید محمد اکبر» یکی از فرماندهان اسبق طالبان در مصاحبه با «کومسومولسکایا پروادا» روابط این گروه با روسیه و چین را تأیید کرده و گفت: طالبان با نمایندگان روسیه و چین از 3 سال قبل در قطر و امارات متحده عربی دیدارهایی داشتند.

اکبر در این زمینه گفت: ما تلاش کردیم که دیدار خود با نمایندگان مسکو و پکن را مخفی نگه داریم اما این موضوع آشکار شد و ما را چند بار دیگر نیز به روسیه دعوت کردند.
این فرمانده اسبق طالبان در ادامه با بیان اینکه طالبان از روسیه پشتیبانی سیاسی می‌خواهند نه حمایت مالی گفت: اگر روسیه به ما پول و سلاح کمک کند، مناسبات مسکو با مردم افغانستان خدشه‌دار خواهد کرد زیرا کمک‌های نظامی دخالت در مسائل داخلی افغانستان محسوب می‌شود.
وی افزود: طالبان با روسیه زمانی سازش کرد که مسکو مرزهای کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را ناامن احساس کرد و این باعث شد که طالبان و کرملین با هم توافق کنند.
اکبر با اشاره به اینکه افغانستان همیشه با مردم روسیه مناسبات خوبی داشته گفت: زمانی درک کردیم که روسیه بدون کمک طالبان و طالبان بدون کمک روسیه نمی‌توانند به صلح در افغانستان دست یابند، رو به سازش آوردیم.
وی ادامه داد: طالبان همه مرزهای سابق شوروی را مرز روسیه می‌داند و می‌تواند امنیت این مرزها را تأمین کند.
اکبر در رابطه با حضور داعش در افغانستان گفت: این گروه محصول آمریکا برای رسیدن به اهداف این کشور در عراق و سوریه است.
وی افزود: داعش در افغانستان با هدف انتقال بی‌ثباتی در آسیای مرکزی، ایجاد خطر برای روسیه و خودنمایی در منطقه ایجاد شده است.
این فرمانده سابق طالبان در پایان گفت: برخی از اعضای این گروه از اتباع قرقیز، ازبک، قزاق، تاجیک و روسیه می‌باشند.


کد مطلب: 502774

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/502774/ارتباط-3-ساله-طالبان-روسیه-چین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com