جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 502590
روز دوشنبه سامانه بارشی درنیمه غربی کشور فعال است که بتدریج دامنه فعالیت آن نیمه شرقی کشور را فرا می گیرد.
آخرین وضعیت آب و هوای استان‌های کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی روز دوشنبه سامانه بارشی درنیمه غربی کشور فعال است که بتدریج دامنه فعالیت آن نیمه شرقی کشور را فرا می گیرد.
 
در جنوب و جنوب غرب کشور رگبار باران گاهی با وزش باد شدید موقتی و رعد وبرق و در مناطق مستعد با تگرگ همراه خواهد بود و در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی و دامنه های البرز بارش برف و باران گاهی وزش باد و کولاک برف پیش بینی می شود.  

بعد از ظهر در برخی نقاط جنوب، جنوب شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در جنوب شرق کشور پدیده باد و گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.
 
امروز شدت بارش‌ها درنیمه شرقی خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویر احمد، بوشهر، فارس،غرب کرمان وشمال هرمزگان و بتدریج گستره بارش ها نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البزر، سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشوررا فرا می گیرد و از بعد از ظهر در نوار غربی کشوراز شدت بارش ها کاسته می شود و بارش در شمال خراسان جنوبی وجنوب خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.  
 
روز سه شنبه بارش ها درشرق، شمال شرق، بخشهایی از جنوب شرق وجنوب کشور ادامه خواهد داشت و بارش ها در نیمه جنوبی فارس، نیمه غربی استانهای هرمزگان، کرمان و خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت، در شمال غرب وسواحل غربی خزر نیز ابرناکی وبارش پیش بینی می شود.
 
روز چهارشنبه بارش دربرخی مناطق جنوب و شمال غرب کشور ادامه خواهد داشت و بتدریج با ورود سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب و غرب کشور، گستره بارش جنوب غرب، غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه های البرز غربی را نیز دربرخواهد گرفت. از امروز تا اوایل روز سه شنبه خلیج فارس و روزهای دوشنبه و سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج خواهد بود.



 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *